Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Branding

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-2-BPR-BR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0318) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Branding
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1- specjalności
Strona przedmiotu: http://www.dziennikarstwo.umk.pl
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Całkowity nakład pracy studenta:

3 ECTS

1 - godziny kontaktowe

2 - 2 punkty za pracę własną studenta, którą student wykonuje przygotowując się do zajęć i w trakcie zajęć w wymiarze 30 godzin, jeśli praca własna wymaga więcej niż 30 godzin przygotowań (np. ze względu na formy dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu brandingu - K_W06, K_W14, K_W19.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie brandingowym - K_U03, K_U07.

U2: Student posiada umiejętność prowadzenia badań nad markami - K_U04, K_U07.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student jest przygotowany do pracy w zespole projektowym zarządzającym strategiami marek - K_K03, K_K05.

Metody dydaktyczne:

prezentacje multimedialne, case study, dyskusja

Metody dydaktyczne podające:

- opis

Metody dydaktyczne poszukujące:

- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- studium przypadku

Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Badania i strategie marek

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Metody i kryteria oceniania:

Zasady gry

1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu!

2. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów.

3. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami.

Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki:

1. Aktywność (20 punktów).

2. Projekt (20 punktów): przygotowanie strategii marki.

Punktacja:

Do 50% – 2

Od 51% – 3

Od 61% – 3,5

Od 71% – 4

Od 81% – 4,5

Od 91% – 5

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Wojtkowski
Prowadzący grup: Łukasz Wojtkowski
Strona przedmiotu: http://www.dziennikarstwo.umk.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beatriz Pongelupe Leite De Castro
Prowadzący grup: Beatriz Pongelupe Leite De Castro
Strona przedmiotu: http://www.dziennikarstwo.umk.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Wojtkowiak
Prowadzący grup: Łukasz Wojtkowski
Strona przedmiotu: http://www.dziennikarstwo.umk.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)