Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Marketing i reklama w nowych mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-2-BPR-MiR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing i reklama w nowych mediach
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1- specjalności
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Efekty uczenia się - wiedza:

Student:


- zna normy i reguły etyczne, jakie wpływają na działalność organizacji medialnych i/lub przedsiębiorstw branży reklamowej oraz marketingowej;


- ma świadomość kompleksowej natury języka, jego złożoności i zmienności znaczeń;


- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości, w tym podmiotów funkcjonujących na rynku marketingowym;


- ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności: dziennikarza zatrudnionego w prasie, radiu, telewizji, nowych mediach lub pracownika branży/działu PR i brandingu.


- ma podstawową wiedzę na temat technologii informacyjnych i sposobów ich wykorzystania w pracy umysłowej.

Efekty uczenia się - umiejętności:

Student:


- prawidłowo posługuje się normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej;


- wykorzystuje wiedzę w zakresie nauki o mediach i komunikacji społecznej do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej;


- dysponuje podstawowymi umiejętnościami w zakresie warsztatu specjalisty ds. marketingu;


- ma rozbudowany warsztat pracy w zakresie wybranej specjalności; wykorzystując wiedzę na temat warsztatu pracy, potrafi przygotować skuteczne przekazy;


- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w zakresie marketingu.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student:


- rozumie potrzebę ciągłego uczenia się, zwłaszcza poprzez lekturę literatury fachowej, czasopism i portali branżowych, uczestnictwo w konferencjach specjalistycznych, członkostwo i udział w pracach stowarzyszeń branżowych;


- uzupełnia wiedzę, doskonali umiejętności i poszerza ich spektrum, uznaje samokształcenie za istotny warunek powodzenia na rynku pracy;


- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, także status i zadania lidera;


- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zawodową rolą dziennikarza i/lub specjalisty z zakresu komunikowania;


- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.

Metody dydaktyczne:

Wybrane metody podające, problemowe, aktywizujące, eksponujące:

studium przypadku

pogadanka

opowiadanie

anegdota

wykład

prezentacja

dyskusja

inscenizacja

burza mózgów

film

ćwiczenia

metoda projektów

Metody dydaktyczne eksponujące:

- inscenizacja

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Marketing, reklama, nowe media – definicje, pojęcia, wprowadzenie.

3. Content marketing – istota, strategia, narzędzia, dystrybucja.

4. Tworzenie treści, copywriting.

5. SEO, marketing organiczny, pozycjonowanie.

6. Google Ads – system reklamowy Google.

7. Media społecznościowe.

8. Popularne (i nie tylko!) działania marketingowe.

9. Influencer marketing, marketing afiliacyjny.

10. Strategia marketingowa.

11. Badania marketingowe.

12. Marketing i reklama – rynek pracy w Polsce, rozwój zawodowy.

13. Omówienie projektów zaliczeniowych.

14. Podsumowanie zajęć.

Literatura:

Literatura:

Barbara Stawarz, Content Marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2015.

Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion 2018.

Tomasz Stopka, Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, Wydawnictwo Poltext 2017.

Joachim Bloos, Marketing praktyczny, Buyar Marketing 1992.

Darek Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu, Helion 2017.

Maciej Dutko, Copywriting internetowy, PWN 2012.

Tomasz Grynkiewicz, Znajdź się sieci. Internetowa rewolucja w Twojej firmie, Agora 2012.

Andrzej Bajdak i inni, Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2003.

Jarosław Królewski, Paweł Sala i inni, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN 2013.

Evan Bailyn – Przechytrzyć social media. Lektura obowiązkowa dla pasjonatów serwisów społecznościowych!, Helion 2013.

Monika Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, 2014.

Artur Maciorowski, E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard 2013.

Franciszek (Frank) Krawiec – Marketing w firmie przyszłości, Difin 2005.

Brian Tracy – Marketing, MT Biznes 2019.

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan – Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes 2017.

Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly - Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2009.

Paul Levinson - Nowe Nowe Medi, Wydawnictwo WAM 2010.

Tomasz Gackowski (red.) - Nowe media. Wyzwania i ograniczenia, Instytut Dziennikarstwa UW 2013.

Maria Nowina Konopka - Informoza. Zarządzanie informacją w nowych mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2017.

Przydatne linki:

www.sprawnymarketing.pl

www.paweltkaczyk.com

www.marketingdlaludzi.pl

www.arturjablonski.com

www.frashmail.pl/blog

www.nowymarketing.pl

www.wirtualnemedia.pl

www.proto.pl

https://www.contentpartner.pl/blog/

www.blog.ecopywriting.pl

https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje

https://detailed.com/marketing-blogs/ (lista 50 zagranicznych, popularnych i docenianych blogów marketingowych)

Metody i kryteria oceniania:

- ocena ciągła, której podlegają: aktywność na zajęciach, rozwiązywanie zadań;

- projekt zaliczeniowy (indywidualny lub w 2-3 osobowych zespołach);

- nieobecności powyżej trzech w semestrze wymagają zaliczenia w formie dodatkowej pracy zaliczeniowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Franciszek Budzbon
Prowadzący grup: Franciszek Budzbon
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Wadowska
Prowadzący grup: Olga Wadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Wadowska
Prowadzący grup: Olga Wadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)