Marketing i reklama w nowych mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-2-BPR-MiR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing i reklama w nowych mediach |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1- specjalności |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: - zna normy i reguły etyczne, jakie wpływają na działalność organizacji medialnych i/lub przedsiębiorstw branży reklamowej oraz marketingowej; - ma świadomość kompleksowej natury języka, jego złożoności i zmienności znaczeń; - zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości, w tym podmiotów funkcjonujących na rynku marketingowym; - ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności: dziennikarza zatrudnionego w prasie, radiu, telewizji, nowych mediach lub pracownika branży/działu PR i brandingu. - ma podstawową wiedzę na temat technologii informacyjnych i sposobów ich wykorzystania w pracy umysłowej. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: - prawidłowo posługuje się normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej; - wykorzystuje wiedzę w zakresie nauki o mediach i komunikacji społecznej do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej; - dysponuje podstawowymi umiejętnościami w zakresie warsztatu specjalisty ds. marketingu; - ma rozbudowany warsztat pracy w zakresie wybranej specjalności; wykorzystując wiedzę na temat warsztatu pracy, potrafi przygotować skuteczne przekazy; - potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w zakresie marketingu. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się, zwłaszcza poprzez lekturę literatury fachowej, czasopism i portali branżowych, uczestnictwo w konferencjach specjalistycznych, członkostwo i udział w pracach stowarzyszeń branżowych; - uzupełnia wiedzę, doskonali umiejętności i poszerza ich spektrum, uznaje samokształcenie za istotny warunek powodzenia na rynku pracy; - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, także status i zadania lidera; - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zawodową rolą dziennikarza i/lub specjalisty z zakresu komunikowania; - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. |
Metody dydaktyczne: | Wybrane metody podające, problemowe, aktywizujące, eksponujące: studium przypadku pogadanka opowiadanie anegdota wykład prezentacja dyskusja inscenizacja burza mózgów film ćwiczenia metoda projektów |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Marketing, reklama, nowe media – definicje, pojęcia, wprowadzenie. 3. Content marketing – istota, strategia, narzędzia, dystrybucja. 4. Tworzenie treści, copywriting. 5. SEO, marketing organiczny, pozycjonowanie. 6. Google Ads – system reklamowy Google. 7. Media społecznościowe. 8. Popularne (i nie tylko!) działania marketingowe. 9. Influencer marketing, marketing afiliacyjny. 10. Strategia marketingowa. 11. Badania marketingowe. 12. Marketing i reklama – rynek pracy w Polsce, rozwój zawodowy. 13. Omówienie projektów zaliczeniowych. 14. Podsumowanie zajęć. |
Literatura: |
Literatura: Barbara Stawarz, Content Marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, PWN 2015. Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion 2018. Tomasz Stopka, Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, Wydawnictwo Poltext 2017. Joachim Bloos, Marketing praktyczny, Buyar Marketing 1992. Darek Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu, Helion 2017. Maciej Dutko, Copywriting internetowy, PWN 2012. Tomasz Grynkiewicz, Znajdź się sieci. Internetowa rewolucja w Twojej firmie, Agora 2012. Andrzej Bajdak i inni, Internet w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2003. Jarosław Królewski, Paweł Sala i inni, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN 2013. Evan Bailyn – Przechytrzyć social media. Lektura obowiązkowa dla pasjonatów serwisów społecznościowych!, Helion 2013. Monika Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Helion, 2014. Artur Maciorowski, E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online, Edgard 2013. Franciszek (Frank) Krawiec – Marketing w firmie przyszłości, Difin 2005. Brian Tracy – Marketing, MT Biznes 2019. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan – Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes 2017. Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly - Nowe media. Wprowadzenie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2009. Paul Levinson - Nowe Nowe Medi, Wydawnictwo WAM 2010. Tomasz Gackowski (red.) - Nowe media. Wyzwania i ograniczenia, Instytut Dziennikarstwa UW 2013. Maria Nowina Konopka - Informoza. Zarządzanie informacją w nowych mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2017. Przydatne linki: www.sprawnymarketing.pl www.paweltkaczyk.com www.marketingdlaludzi.pl www.arturjablonski.com www.frashmail.pl/blog www.nowymarketing.pl www.wirtualnemedia.pl www.proto.pl https://www.contentpartner.pl/blog/ www.blog.ecopywriting.pl https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje https://detailed.com/marketing-blogs/ (lista 50 zagranicznych, popularnych i docenianych blogów marketingowych) |
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena ciągła, której podlegają: aktywność na zajęciach, rozwiązywanie zadań; - projekt zaliczeniowy (indywidualny lub w 2-3 osobowych zespołach); - nieobecności powyżej trzech w semestrze wymagają zaliczenia w formie dodatkowej pracy zaliczeniowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Franciszek Budzbon | |
Prowadzący grup: | Franciszek Budzbon | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Wadowska | |
Prowadzący grup: | Olga Wadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Wadowska | |
Prowadzący grup: | Olga Wadowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.