Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Branding medialny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-2-DNM-BM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Branding medialny
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1- specjalności
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Całkowity nakład pracy studenta:

3 ECTS

1 - godziny kontaktowe

2 - 2 punkty za pracę własną studenta, którą student wykonuje przygotowując się do zajęć i w trakcie zajęć w wymiarze 30 godzin, jeśli praca własna wymaga więcej niż 30 godzin przygotowań (np. ze względu na formy dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu brandingu - K_W06, K_W14, K_W19.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie brandingowym - K_U03, K_U07.

U2: Student posiada umiejętność prowadzenia badań nad markami - K_U04, K_U07.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student jest przygotowany do pracy w zespole projektowym zarządzającym strategiami marek - K_K03, K_K05.

Metody dydaktyczne:

prezentacje multimedialne, case study, dyskusja

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- punktowana
- studium przypadku
- SWOT

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu medialnego mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będziemy poruszać zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Metody i kryteria oceniania:

Zasady gry

1. Obecność na zajęciach (również online) jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu!

2. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów.

3. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami.

Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki:

1. Aktywność podczas prac projektowych (30 punktów)

2. Projekt (30 punktów): przygotowanie strategii marki startupu.

Punktacja:

Do 50% – 2

Od 51% – 3

Od 61% – 3,5

Od 71% – 4

Od 81% – 4,5

Od 91% – 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Wojtkowski
Prowadzący grup: Łukasz Wojtkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu medialnego mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będziemy poruszać zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Wadowska
Prowadzący grup: Olga Wadowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu medialnego mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będziemy poruszać zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Wojtkowski
Prowadzący grup: Łukasz Wojtkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia z brandingu medialnego mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki. Na kolejnych spotkaniach będziemy poruszać zagadnienia kluczowe dla zrozumienia brandingu i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji.

Pełny opis:

1. Zajęcia wprowadzające

Blok 1

Podstawowe założenia brandingu (m.in.: name, tożsamość, osobowość, wizerunek, lojalność, rebranding)

Blok 2

Przygotowanie strategii startupu

Blok 3

Prezentacje projektów zaliczeniowych

15. Podsumowanie kursu

Literatura:

Podręcznik:

Wheeler Alina. 2010. Kreowanie marki. Warszawa: PWN

Liteartura dodatkowa:

Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books.

Brown Tim. 2013. Zmiana przez design. Jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron.

Evamy Michael. 2009. Logo. Przewodnik dla projektantów. Warszawa: PWN.

Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics.

Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)