Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-2-SDL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0328) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z dziennikarstwem i informacją naukową
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawa wiedza z zakresu metodologii w naukach społecznych. Umięjętność wypowiadania się w dłuższych formach pisemnych. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Semestr IV: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 15 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 35 godzin pracy własnej (czytanie literatury polecanej na zajęciach, kwerenda bibliograficzna, sformułowanie konspektu pracy dyplomowej wraz z wstępną wersją bibliografii itp.). Semestr V: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 20 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 30 godzin pracy własnej (czytanie literatury, przeprowadzenie badań, pisanie kolejnych podrozdziałów pracy). Semestr VI: 30 godzin zajęć obowiązkowych, 20 godzin konsultacji z promotorem na dyżurze, 55 godzin pracy własnej (uzupełniająca kwerenda bibliograficzna, opisanie wyników badań, przygotowanie do obrony itp.). |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończenie seminarium student: - pogłębioną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku; - zna podstawowe narzędzia prowadzenia badań. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu seminarium student: - potrafi świadomie i krytycznie odczytać tekst naukowy; - potrafi określić jego główne tezy; - potrafi scharakteryzować wybraną przez siebie metodę badania oraz narzędzia badawcze stosowane w pracy własnej; - potrafi dokonać wyboru tematu pracy przy pomocy promotora; - potrafi dokonać wyboru stosownych źródeł. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu seminarium student: - pracuje samodzielnie przy rozwiązywaniu własnego problemu badawczego; - potrafi myśleć i rozwiązuje problemy praktyczne; - przestrzega norm etycznych i prawnych przy pisaniu pracy dyplomowej; - dba o samodzielne i systematyczne poszerzanie wiedzy oraz umiejętności. |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe jest wprowadzeniem do samodzielnej pracy naukowej przez studenta (przy pomocy i nadzorem promotora). Na zajęciach seminaryjnych student zapoznaje się z celem, konstrukcją pracy oraz techniki pracy związanymi z tworzeniem pracy dyplomowej. Prowadzący seminarium będą koncentrować się także na zapoznaniu uczestników z seminarium dyplomowego z zasadami pracy naukowej oraz redagowania tekstów o charakterze naukowym. Końcowym, finalnym efektem jest przygotowanie przez dyplomanta poprawnie zredagowanego tekstu pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Przedmiot seminarium dyplomowe odbywa się przez trzy semestry (IV, V oraz VI). Plan pracy studenta podczas seminarium przedstawia się następująco: Semestr IV: – ustalenie tematu pracy i jej zakresu; – sporządzenie konspektu całej pracy (szczegółowa tematyka rozdziałów), zebranie bibliografii i materiałów źródłowych; – sporządzenie szczegółowego konspektu I rozdziału – napisanie i zaakceptowanie przez promotora części kluczowego rozdziału dla pracy (np. metodologicznego); Semestr V: - napisanie i zaakceptowanie przez promotora co najmniej dwóch rozdziałów pracy dyplomowej; Semestr VI: - zakończenie pracy dyplomowej; - przygotowanie do obrony pracy. |
Literatura: |
R. D. Wimmer, J. R. Dominick, Mass media. Metody badań, tł. T. Karłowicz, Kraków 2008. P. Siuda (red.), Metody badań online, Gdańsk 2016. K. Mazur-Kulesza, D. Wierzbicka-Próchniak, ABC tworzenia przypisów i bibliografii załącznikowej, Opole 2012. Boć J., Jak pisać pracę magisterską. Konsultacja filologiczna Jan Miodek, Wydawnictwo Limited, Wrocław 2009. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków 2009. Kuziak M., Rzepczyński S., Sztuka pisania po polsku, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2008. Zenderowski R., Praca magisterska - Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Wyd. CeDeWu, 2011. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena studenta jest uzależniona od postępów prac według przyjętego harmonogramu pracy. Podstawą zaliczenia seminarium są: - obecność na zajęciach; - przygotowanie do zajęć; - aktywność. Ocenie podlega ponadto: – stopień wypełnienia wymogów, – samodzielność i konsekwencja w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy, – argumentacja, – poprawność językowa i styl. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
ŚR SEM
CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Barbara Brodzińska-Mirowska, Marek Jeziński, Aleksandra Seklecka, Łukasz Wojtkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
SEM
CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Iwona Massaka, Magdalena Mateja, Aleksandra Seklecka, Wiesław Wacławczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.