Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Dziennikarstwo muzyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-3-DNM-DM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0320) Dziennikarstwo i informacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dziennikarstwo muzyczne
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna III rok s1- specjalności
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1.Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30

2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 10

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 5

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W03

Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową, w wybranych aspektach dziennikarstwa muzycznego


K_W05

Zna i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej w zakresie dziennikarstwa muzycznego (w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w zakresie dotyczącym dzieł artystycznych)

Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U01

Wykorzystuje, selekcjonuje, ocenia, przetwarza (tj. analizuje, syntezuje, interpretuje), prezentuje informacje ze źródeł tradycyjnych i elektronicznych z punktu widzenia praktyki dziennikarstwa muzycznego


K_U02

Wykorzystuje posiadaną wiedzę przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi badawczych, a także zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych przy prezentowaniu wiedzy z zakresu dziennikarstwa muzycznego


K_U04

Wykorzystuje wiedzę z zakresu dziennikarstwa muzycznego, przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz dyskutuje o nich

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K01

Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu dziennikarstwa muzycznego


K_K02

Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się, zwłaszcza poprzez lekturę literatury fachowej, czasopism i portali branżowych, uczestnictwo w konferencjach specjalistycznych z zakresu dziennikarstwa muzycznego

Metody dydaktyczne:

metody dydaktyczne podające: opisowa, konwersatoryjna


metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, giełda pomysłów, obserwacji, problemowa, studium przypadku, projektu


Metody dydaktyczne podające:

- opowiadanie

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- laboratoryjna
- panelowa
- referatu
- seminaryjna
- studium przypadku

Skrócony opis:

Celem konwersatorium jest zwrócenie uwagi na te aspekty dziennikarstwa, które wiążą się z kategoriami muzyki, słuchania oraz rozmawiania, wypowiadania się i pisania o muzyce. Traktujemy muzykę jako ważny element komunikacji na poziomie interpersonalnym (międzyludzkim) a przede wszystkim masowym, poprzez jej ciągłą obecność w mediach. Zajęcia są próbą uchwycenia różnorodnych aspektów pisania o muzyce, a więc dziennikarstwa muzycznego. Spróbujemy poznać (a może i zrozumieć) to zjawisko, rozmawiając o dźwiękach, artystach, ich dokonaniach i umiejscawiać treści z nią związane w kontekstach pisania o muzyce i sprawach z nią związanych. Główne dziennikarskie formy gatunkowe, do których sięgniemy na zajęciach to: recenzja, komentarz/dyskusja grupowa, reportaż, artykuł/feature, wywiad, sylwetka/portret, sprawozdanie, felieton.

Pełny opis:

Program konwersatorium

1. Wprowadzenie

– program zajęć

– wymagania

– efekty kształcenia

2. Elementy teorii muzyki – podstawowe pojęcia przydatne w dziennikarstwie muzycznym

– dlaczego muzyka sprawia nam przyjemność

– teoria muzyki: podstawowe pojęcia (tempo, dynamika, podział rytmiczny)

– gatunki muzyczne: podziały, typologie

Słuchanka:

ABBA „Arrival”

Kraftwerk „Man Maschine”

Scott Walker „Scott”

3. Dziennikarstwo muzyczne w Polsce (PRL, RP) jako dziennikarstwo środowiskowe

– czym jest dziennikarstwo środowiskowe

– dziennikarstwo muzyczne jako dziennikarstwo środowiskowe

– dziennikarstwo muzyczne w PRL

– dziennikarstwo muzyczne w III RP

– odmiany dziennikarstwa muzycznego (treść, forma, odbiorcy, media)

– czasopisma muzyczne w Polsce i na świecie

Czytanka:

Baran Dariusz. „Media muzyczne w Polsce po 1989 roku – skąd, dokąd?” W: Parus Magdalena, Trudzik Artur (red.), „Media jako przestrzenie muzyki”. Gdańsk, 2016

Sankowski Robert, Krótka historia polskiej prasy muzycznej (https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/rock/krotka-historia-polskiej-prasy-muzycznej/4jer0kq)

Słuchanka:

Niebiesko-Czarni „Twarze”

Lech Janerka „Historia Podwodna”

Apteka „Urojone całe miasta”

4. Dziennikarstwo muzyczne w Polsce (PRL, RP) c.d. O wybranych dziennikarzach i tekstach

Dziennikarze radiowi:

Piotr Kaczkowski, PR3: https://www.youtube.com/watch?v=cQal3W4LRd4&t=2s

Marek Niedźwiecki, LP3: https://www.youtube.com/watch?v=R64S1mp4jhw

Tomasz Beksiński, PR3: https://www.youtube.com/watch?v=Z1DnHtUt8y8

Dziennikarze prasowi: „Magazyn Muzyczny”, „Jazz”, „Non Stop”, „Brum”, „Tylko Rock”, „Noise”, „Lizard”, „Glissando”, „Gazeta Magnetofonowa”

Słuchanka:

Niemen „Aerolit”

Morawski, Waglewski, Nowicki, Hołdys „Świnie”

Kury „Polovirus”

5. Czego słuchasz? p.1

– zadanie nr 2 – prezentujemy własne upodobania muzyczne

6. Czego słuchasz? p.2

– zadanie nr 2 – prezentujemy własne upodobania muzyczne

7. O gustach się (nie)dyskutuje? O wartościach też nie, ale o arcydziełach – tak

– muzyka popularna a klasy społeczne

– dyskusja grupowa o gustach muzycznych

– bańki, w których funkcjonujemy

– top 10 najlepszych ever

– radiowe topy wszechczasów

Zadanie domowe: zastanów się nad top 5 swoich albumów lub piosenek

Czytanka:

Cyrek Barbara, Dziwak Ewelina. „Muzyczne uwikłania tożsamości”. Kultura Współczesna, 3/2017

Hornby Nick. „Wierność w stereo”. Poznań, 1996

Libera Antoni. „Modern Jazz Quartet”. NaGłos, 18/19, 1995

Łachecki Łukasz. „Popowa rewolucja już się wydarzyła”. Krytyka Polityczna, 2023. https://krytykapolityczna.pl/kultura/porcys-popowa-rewolucja-juz-sie-wydarzyla-rozmowa-z-borysem-dejnarowiczem/

Maj Bronisław. „a-C-D-F-a-C-E…”. NaGłos, 18/19, 1995

Reynolds Simon. „Retromania”. Warszawa, 2018. Roz. 2 „Pamięć absolutna”

Słuchanka:

Henry Cow “Legend”

Simple Minds „Sparkle in the Rain”

SBB “Follow My Dream”

Steven Wilson “Hand.Cannot.Erase”

8. O tekstach piosenek

– czy piosenka musi mieć tekst?

– różnorodność tematów tekstów w muzyce popularnej

– pomiędzy błahym a ważnym w piosence

– o piosenkach zaangażowanych

Czytanka:

Jarniewicz Jerzy. „All You need is Love. Sceny z życia kontrkultury”. Kraków, 2016. Roz. „John Lennon: sen się skończył”

Łuszczykiewicz Piotr. „Długi cień socrealizmu. O piosence produkcyjnej”. W: Budzyńska-Łazarkiewicz Magdalena, Gajda Krzysztof (red.), „Nowe słowa w piosence”. Poznań, 2017.

Słuchanka:

Niemen Enigmatic „Niemen Enigmatic” („Człowiek jam niewdzięczny”)

John Lennon „Some time in New York City”

Stormy Six „Un Biglietto Del Tram”

9. Recenzje muzyczne

– recenzja muzyczna jako gatunkowa forma dziennikarska

– pomiędzy opisem a oceną

– przykłady recenzji prasowych

Czytanka:

Shapiro Peter. „Fela Kuti”. W: Young Rob (red.). „Muzyka. Przewodnik Krytyki Politycznej”. Warszawa, 2012

Wolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech. Gatunki dziennikarskie. Warszawa, 2006. Roz. III, 6 „Recenzja”

Słuchanka:

Fela Kuti “Gentlemen”

Sun Ra “Atlantis”

Brian Eno, David Byrne “My Life in the Bush of Ghosts”

10. O wizualności w dziennikarstwie muzycznym

– kategoria wizualności

– o patrzeniu na nieruchome obrazy (zdjęcia, okładki, plakaty)

– o patrzeniu na ruchome obrazy (teledyski, filmy)

– jak analizować teledyski muzyczne

– podstawowe kategorie analityczne

– praca analityczna na wybranych przykładach

Czytanka:

Rose Gillian. „Interpretacja materiałów wizualnych”. Warszawa, 2010; roz. 3

11. Teledyski

– praca analityczna na przykładach wybranych przez uczestników zajęć

Zadanie domowe: przygotuj swoje ulubione teledyski – możesz je zaprezentować w trakcie zajęć i będziemy o nich rozmawiać

12. Filmy muzyczne

– spojrzenie krytyczne na film muzyczny

– filmy dokumentalne i fabularne

– dyskusja nad wybranym filmem

Gnoiński L., Słota W. 2010 “Beats of Freedom – zew wolmości”

13. Prezentacja zadania nr 1, p.1

14. Prezentacja zadania nr 1, p.2

15. Omówienie wyników prac indywidualnych i podsumowanie zajęć

Literatura:

Przydatne lektury:

Backer Chris. „Studia kulturowe”. Kraków, 2005

Brylewski Robert, Księżyk Rafał. „Kryzys w Babilonie. Autobiografia”. Kraków, 2012

Brzozowicz Grzegorz, Łobodziński Filip. „Sto płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury”. Warszawa, 2000

Budzyńska-Łazarkiewicz Magdalena, Gajda Krzysztof (red.), „Nowe słowa w piosence”. Poznań, 2017

Budzyński Tomasz. „Soul Side Story”. Poznań, 2011

Castaldo Gino. „Ziemia obiecana. Kultura rocka 1954-1994”. Kraków, 1997

Cox Christoph, Daniel Warner (red.). “Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej”. Gdańsk, 2010

Cutler Chris. „O muzyce popularnej”. Warszawa, 1999

Drosser Christoph. „Muzyka: daj się uwieść!” Warszawa, 2011

Grzebałkowska Magdalena. „Beksińscy. Portret podwójny”. Kraków, 2014

Gwizdalanka Danuta. „100 lat z dziejów polskiej muzyki”. Kraków, 2018

Hornby Nick. „Wierność w stereo”. Poznań, 1996

Jarniewicz Jerzy. „All You need is Love. Sceny z życia kontrkultury”. Kraków, 2016Kasprzycki Remigiusz. „Dekada Buntu”. Kraków, 2013

Kołakowski Leszek. „Legenda o cesarzu Kennedym: nowa dyskusja antropologiczna”. Zeszyty

Literackie, 19/1987 (i późniejsze przedruki w „Mini wykładach…”)

Księżyk Rafał. „Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993”. Wołowiec, 2020

Kydryński Lucjan. „Gershwin”. Kraków, 1987

Lada Tomasz. „Zagrani na śmierć. Mroczne ścieżki polskiego undergroundu”. Wołowiec, 2020

Libera Antoni. „Modern Jazz Quartet”. NaGłos, 18/19, 1995

Lizut Mikołaj. „Punk Rock Later”. Warszawa, 2003

Maj Bronisław. „a-C-D-F-a-C-E…”. NaGłos, 18/19, 1995

Makowski Mirosław, Michał Szymański. „Obok albo ile procent Babilonu?” Katowice, 2010

Parus Magdalena, Trudzik Artur (red.), „Media jako przestrzenie muzyki”. Gdańsk, 2016

Piekarczyk Marek, Gnoiński Leszek. „Zwierzenia kontestatora”. Kraków, 2014

Reynolds Simon. „Retromania”. Warszawa, 2018

Rose Gillian. „Interpretacja materiałów wizualnych”. Warszawa, 2010

Savage Jon. „1966. Rok, w którym eksplodowała dekada.” Warszawa, 2019

Stańko Tomasz, Księżyk Rafał. „Desperado. Autobiografia”. Kraków, 2010

Storey John. „Studia kulturowe i badania kultury popularnej”. Kraków, 2003

Strinatti Dominic. „Wprowadzenie do kultury popularnej”. Poznań, 1998

Szałasek Filip. „Jak pisać o muzyce. O wolnym słuchaniu”. Gdańsk, 2015

Tyrmand Leopold. „U brzegów jazzu”. Warszawa, 2008

Young Rob (red.). „Muzyka. Przewodnik Krytyki Politycznej”. Warszawa, 2012

Wilczyński Michał. „Polski rock progresywny. Przewodnik”. Sosnowiec, 2008

Witkowski Grzegorz. „Grunt to bunt. Rozmowy o Jarocinie”. Poznań, 2011

Wolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech. „Gatunki dziennikarskie”. Warszawa, 2006.

– czasopisma muzyczne:

Lizard

Noise

Glissando

Ruch Muzyczny

Audiosfera. Koncepcje – Badania – Praktyki

– numery tematyczne pism:

AVANT 3/2020

Kultura Współczesna 3/ 2017

Kultura Współczesna 2/ 2021

- kanały muzyczne (recenzje, porady, felietony, rankingi)

Rick Beato https://www.youtube.com/c/RickBeato

(serie: “What makes this song great”, “Interviews”)

Andy Edwards https://www.youtube.com/c/AndyEdwardsDrummer

Beat It https://www.youtube.com/c/BeatIttv

Guitar Stories: https://www.youtube.com/c/GuitarStories

Johny Ray https://www.youtube.com/channel/UCF1QtMvHOhEhvNt-4V9qcBA

Discogs: https://www.discogs.com

Rate Your Music: https://rateyourmusic.com

Louder: https://www.loudersound.com

Pitchfork: https://pitchfork.com

All Music Guide: https://www.allmusic.com

Prog Archives: www.progarchives.com

Metody i kryteria oceniania:

Całościowe zaliczenie konwersatorium przybiera postać rozliczenia punktowego, w którym liczą się: (1) indywidualna aktywność podczas zajęć oraz (2) wykonanie własnych dziennikarskich działań indywidualnych.

1. Aktywność na zajęciach oceniana w skali punktowej: wypowiedzi powinny dotyczyć tematyki poruszanej na danych zajęciach, bazując na lekturach proponowanych do zajęć (czytanki). Za dane zajęcia można uzyskać 1 lub 2 punkty w zależności od jakości i relewancji wypowiedzi. Punkty za aktywność można uzyskać na zajęciach nr: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12.

Na zajęcia warto przynieść znalezione przez siebie nagrania (wystarczy znaleźć je w sieci) lub/oraz fragmenty z czasopism muzycznych (np. wywiady, artykuły, recenzje) drukowanych lub internetowych jako ilustracje danego tematu. Warto też zapoznać się z proponowanymi do zajęć materiałami muzycznymi (słuchanki).

2. Wykonanie trzech Zadań – działań dziennikarskich, dotyczących kwestii muzycznych. W ramach zajęć każdy Uczestnik jest zobowiązany do przygotowania trzech Zadań. Każda z tych prac ma być oryginalnym dziełem autorskim, prezentowanym pod lub podpisanym imieniem i nazwiskiem. Pamiętajcie o tym na każdym etapie pracy nad zadaniami.

Zadanie 1

Krytyczny artykuł na temat danego wykonawcy (dokonania artystyczne) i recenzja jego/jej płyty. Praca ma mieć charakter work-in-progress: od wstępnego zaznajomienia się z dziełem fonograficznym poprzez dogłębną pracę nad samą płytą i karierą artysty, który ją nagrał. Jej celem będzie napisanie większego artykułu o jakimś wykonawcy, którego punktem wyjścia będzie recenzja płyty. Oznacza to, że należy zaznajomić się z daną płytą, podejść do niej krytycznie, napisać recenzję, a następnie zaznajomić się z biografią i karierą danego wykonawcy i innymi płytami tej osoby. Do dzieł płytowych i innych dokonań należy podejść z krytycznym dystansem, czyli przedstawiamy analizę dyskursywną utworów, płyt, teledysków. Forma recenzji zakłada, że nie należy stronić od osobistych ocen, ale oceny te należy uzasadnić, wykorzystując aparat krytyczny stosowany do analiz komunikatów muzycznych (poznajemy go na zajęciach). Płyta do zrecenzowania będzie przydzielana każdemu Uczestnikowi/Uczestniczce zajęć indywidualnie w drodze losowania na zajęciach nr 1. Ponadto, na zajęciach 13 i 14 należy wyniki swojej pracy z Zadaniem 1 zaprezentować w formie ustnej 5-6 minutowej prezentacji, skupiając się głównie na recenzowanym albumie.

Praca nad Zadaniem 1 przebiegać będzie w 2 etapach:

Etap 1: po wylosowaniu płyty należy jej odsłuchać (raz, może dwa) i napisać pierwsze wrażenia w dowolnej formie – nie jest konieczne stosowanie aparatu krytycznego i recenzyjnego, można oddać tu swoje emocje, skojarzenia, oceny. Możecie naturalnie użyć aparatu krytycznego i posługiwać się odpowiednim językiem, jednak na tym etapie pracy nie to jest celem zadania. Jeżeli nie znacie danego wykonawcy lub konkretnej płyty – proszę nie szukajcie informacji na ten temat! Chodzi o pierwsze wrażenie, które wywoła w Was recenzowana płyta i tylko jej muzyczna zawartość. Napiszcie to, co przyjdzie Wam do głowy – chodzi o świeżość spojrzenia i wrażeń.

Forma: dowolna, może to być szkic, felieton, komentarz

Objętość: 1-2 strony

Termin oddania tej refleksji: zajęcia nr 2

Etap 2: szukamy informacji o płycie, detalach nagrania (muzycy, studio, okładka, realizacja etc.). Na ogół są one łatwo dostępne w sieci. Piszemy recenzję, uwzględniając aparat krytyczny poznany na zajęciach (gatunki, teoria muzyki, teksty utworów, elementy wizualne), a dodatkowo zapoznajemy się z biografią artysty i jego/jej karierą. Pamiętajmy, że często taka osoba miała karierę toczącą się wiele lat i mogło dojść do różnych stylistycznych zmian w wykonywanej przezeń muzyce. W artykule uwzględnić należy kwestie dotyczące samej recenzowanej płyty, ale też działania promocyjne wykonawcy, teledyski, a inne płyty artysty porównać należy z płytą wylosowaną do zrecenzowania. Podkreślcie też, za co można cenić tego artystę, a za co nie cenić. Pokażcie, jaki jest Wasz stosunek do tego wykonawcy.

Forma: ustrukturyzowana, połączenie form gatunkowych: artykuł/feature, recenzja, sylwetka, esej

Objętość: 10-12 stron

Termin oddania artykułu: zajęcia nr 10

Punkty możliwe do uzyskania: 20

Zadanie 2

Przygotowujemy krótkie sprawozdanie/prezentację z tego, czego zazwyczaj słuchamy, czyli dzielimy się tym, co nas w muzyce zachwyca i oczarowuje. Przygotuj krótkie omówienie tego, czego lubisz słuchać najbardziej (artyści, piosenki, płyty) i zaprezentuj w postaci krótkiej wypowiedzi. Jeżeli nie słuchasz muzyki, to należy także o tym opowiedzieć. Forma prezentacji: wypowiedź ustna / prezentacja podczas zajęć, ilustrowana wybranymi przez Ciebie dźwiękami. Forma gatunkowa: felieton, esej, szkic.

Długość: do 6 minut

Termin prezentacji: zajęcia nr 5 i 6

Punkty możliwe do uzyskania: 10

Zadanie 3

Dziennikarz muzyczny w terenie, czyli wywiady i reportaż dotyczące muzyki i jej miejsca w praktykach codzienności w Twoim środowisku rodzinnym. Celem jest przeprowadzenie wywiadów z rodzicami lub dziadkami, starszym rodzeństwem i rodziną, dotyczących różnorodnych aspektów słuchania muzyki, jej potencjału społecznego, jej istotności dla poszczególnych osób. Należy zatem wykonać research u siebie w domu/rodzinie. Poproście kilkoro osób ze swojej rodziny, aby opowiedzieli wam o ich wspomnieniach dotyczących słuchania muzyki w czasach, kiedy dorastali, byli na studiach, zaczynali pracę. Jak to wspominają i co pamiętają? Jakie piosenki/zespoły wbiły się im w pamięć? Jakich nośników do słuchania używali? Jakie media były dla nich ważne? Kiedy to było? Jakie mieli praktyki związane z „konsumowaniem” muzyki? Może wspólnie obejrzyjcie jakieś teledyski, czy fragmenty programów tv i spójrzcie na reakcje starszego pokolenia na owe czasy i na te utwory. Jakie są ich reakcje i spostrzeżenia w związku z muzyką z tamtych czasów? Jak to wspominają? Jakich kategorii używają do opowiadania o tych czasach? Chodzi oczywiście o wszelkie wrażenia – pozytywne, negatywne, obojętne. Wywiady takie stanowić będą podstawę do przygotowania reportażu muzycznego. Można go zapisać w formie tekstu lub przedstawić jako nagranie (plik dźwiękowy lub video). Powinien on zawierać elementy felietonu, eseju i komentarza.

Długość: do 15-20 minut lub do 12 stron

Termin oddania: zajęcia nr 13

Punkty możliwe do uzyskania: 20

Uwagi do pisemnej formy Zadań 1 i 3

a. Sposób oddania prac:

prace przesyłamy na adres: jezmar@umk.pl

praca powinna być podpisana w stopce u góry na 1 stronie

plik przesyłany jest wyłącznie w formacie .doc / .docx (NIE przesyłamy formatu .pdf)

ponadto przesyłany plik należy zatytułować: dziennikarstwo.muzyczne.x.ywz.1, gdzie w miejsce ostatnich liter x.ywz wpisujemy własne dane – inicjał i nazwisko (najlepiej bez polskich liter) a cyferka oznacza, o którą pracę chodzi, czyli gdybym to ja oddawał pracę nr 1 (artykuł+recenzja), to nazwałbym plik: dziennikarstwo.muzyczne.m.jezinski.1.

Uwaga: prace niepodpisane w ten sposób nie będą sprawdzane ze wszystkimi tego konsekwencjami.

b. Parametry redakcyjne:

czcionka: times new roman 12 lub arial 11

odstęp: 1.5

margines: 2.5

Możliwa maksymalna ilość punktów za działania podczas zajęć (66 max.):

aktywność: 16

Zadanie 1: 20

Zadanie 2: 20

Zadanie 3: 10

Skala punktowa a oceny:

dst: 60-74%

dst+: 75-80%

db: 81-85%

db+: 86-90%

bdb: 91-100%

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Jeziński
Prowadzący grup: Marek Jeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Jeziński
Prowadzący grup: Marek Jeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)