Dziennikarstwo muzyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-3-DNM-DM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0320) Dziennikarstwo i informacja
|
Nazwa przedmiotu: | Dziennikarstwo muzyczne |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna III rok s1- specjalności |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30 2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 10 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 5 |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W03 Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową, w wybranych aspektach dziennikarstwa muzycznego K_W05 Zna i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej w zakresie dziennikarstwa muzycznego (w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w zakresie dotyczącym dzieł artystycznych) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01 Wykorzystuje, selekcjonuje, ocenia, przetwarza (tj. analizuje, syntezuje, interpretuje), prezentuje informacje ze źródeł tradycyjnych i elektronicznych z punktu widzenia praktyki dziennikarstwa muzycznego K_U02 Wykorzystuje posiadaną wiedzę przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi badawczych, a także zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych przy prezentowaniu wiedzy z zakresu dziennikarstwa muzycznego K_U04 Wykorzystuje wiedzę z zakresu dziennikarstwa muzycznego, przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz dyskutuje o nich |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu dziennikarstwa muzycznego K_K02 Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się, zwłaszcza poprzez lekturę literatury fachowej, czasopism i portali branżowych, uczestnictwo w konferencjach specjalistycznych z zakresu dziennikarstwa muzycznego |
Metody dydaktyczne: | metody dydaktyczne podające: opisowa, konwersatoryjna metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, giełda pomysłów, obserwacji, problemowa, studium przypadku, projektu |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium jest zwrócenie uwagi na te aspekty dziennikarstwa, które wiążą się z kategoriami muzyki, słuchania oraz rozmawiania, wypowiadania się i pisania o muzyce. Traktujemy muzykę jako ważny element komunikacji na poziomie interpersonalnym (międzyludzkim) a przede wszystkim masowym, poprzez jej ciągłą obecność w mediach. Zajęcia są próbą uchwycenia różnorodnych aspektów pisania o muzyce, a więc dziennikarstwa muzycznego. Spróbujemy poznać (a może i zrozumieć) to zjawisko, rozmawiając o dźwiękach, artystach, ich dokonaniach i umiejscawiać treści z nią związane w kontekstach pisania o muzyce i sprawach z nią związanych. Główne dziennikarskie formy gatunkowe, do których sięgniemy na zajęciach to: recenzja, komentarz/dyskusja grupowa, reportaż, artykuł/feature, wywiad, sylwetka/portret, sprawozdanie, felieton. |
Pełny opis: |
Program konwersatorium 1. Wprowadzenie – program zajęć – wymagania – efekty kształcenia 2. Elementy teorii muzyki – podstawowe pojęcia przydatne w dziennikarstwie muzycznym – dlaczego muzyka sprawia nam przyjemność – teoria muzyki: podstawowe pojęcia (tempo, dynamika, podział rytmiczny) – gatunki muzyczne: podziały, typologie Słuchanka: ABBA „Arrival” Kraftwerk „Man Maschine” Scott Walker „Scott” 3. Dziennikarstwo muzyczne w Polsce (PRL, RP) jako dziennikarstwo środowiskowe – czym jest dziennikarstwo środowiskowe – dziennikarstwo muzyczne jako dziennikarstwo środowiskowe – dziennikarstwo muzyczne w PRL – dziennikarstwo muzyczne w III RP – odmiany dziennikarstwa muzycznego (treść, forma, odbiorcy, media) – czasopisma muzyczne w Polsce i na świecie Czytanka: Baran Dariusz. „Media muzyczne w Polsce po 1989 roku – skąd, dokąd?” W: Parus Magdalena, Trudzik Artur (red.), „Media jako przestrzenie muzyki”. Gdańsk, 2016 Sankowski Robert, Krótka historia polskiej prasy muzycznej (https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/rock/krotka-historia-polskiej-prasy-muzycznej/4jer0kq) Słuchanka: Niebiesko-Czarni „Twarze” Lech Janerka „Historia Podwodna” Apteka „Urojone całe miasta” 4. Dziennikarstwo muzyczne w Polsce (PRL, RP) c.d. O wybranych dziennikarzach i tekstach Dziennikarze radiowi: Piotr Kaczkowski, PR3: https://www.youtube.com/watch?v=cQal3W4LRd4&t=2s Marek Niedźwiecki, LP3: https://www.youtube.com/watch?v=R64S1mp4jhw Tomasz Beksiński, PR3: https://www.youtube.com/watch?v=Z1DnHtUt8y8 Dziennikarze prasowi: „Magazyn Muzyczny”, „Jazz”, „Non Stop”, „Brum”, „Tylko Rock”, „Noise”, „Lizard”, „Glissando”, „Gazeta Magnetofonowa” Słuchanka: Niemen „Aerolit” Morawski, Waglewski, Nowicki, Hołdys „Świnie” Kury „Polovirus” 5. Czego słuchasz? p.1 – zadanie nr 2 – prezentujemy własne upodobania muzyczne 6. Czego słuchasz? p.2 – zadanie nr 2 – prezentujemy własne upodobania muzyczne 7. O gustach się (nie)dyskutuje? O wartościach też nie, ale o arcydziełach – tak – muzyka popularna a klasy społeczne – dyskusja grupowa o gustach muzycznych – bańki, w których funkcjonujemy – top 10 najlepszych ever – radiowe topy wszechczasów Zadanie domowe: zastanów się nad top 5 swoich albumów lub piosenek Czytanka: Cyrek Barbara, Dziwak Ewelina. „Muzyczne uwikłania tożsamości”. Kultura Współczesna, 3/2017 Hornby Nick. „Wierność w stereo”. Poznań, 1996 Libera Antoni. „Modern Jazz Quartet”. NaGłos, 18/19, 1995 Łachecki Łukasz. „Popowa rewolucja już się wydarzyła”. Krytyka Polityczna, 2023. https://krytykapolityczna.pl/kultura/porcys-popowa-rewolucja-juz-sie-wydarzyla-rozmowa-z-borysem-dejnarowiczem/ Maj Bronisław. „a-C-D-F-a-C-E…”. NaGłos, 18/19, 1995 Reynolds Simon. „Retromania”. Warszawa, 2018. Roz. 2 „Pamięć absolutna” Słuchanka: Henry Cow “Legend” Simple Minds „Sparkle in the Rain” SBB “Follow My Dream” Steven Wilson “Hand.Cannot.Erase” 8. O tekstach piosenek – czy piosenka musi mieć tekst? – różnorodność tematów tekstów w muzyce popularnej – pomiędzy błahym a ważnym w piosence – o piosenkach zaangażowanych Czytanka: Jarniewicz Jerzy. „All You need is Love. Sceny z życia kontrkultury”. Kraków, 2016. Roz. „John Lennon: sen się skończył” Łuszczykiewicz Piotr. „Długi cień socrealizmu. O piosence produkcyjnej”. W: Budzyńska-Łazarkiewicz Magdalena, Gajda Krzysztof (red.), „Nowe słowa w piosence”. Poznań, 2017. Słuchanka: Niemen Enigmatic „Niemen Enigmatic” („Człowiek jam niewdzięczny”) John Lennon „Some time in New York City” Stormy Six „Un Biglietto Del Tram” 9. Recenzje muzyczne – recenzja muzyczna jako gatunkowa forma dziennikarska – pomiędzy opisem a oceną – przykłady recenzji prasowych Czytanka: Shapiro Peter. „Fela Kuti”. W: Young Rob (red.). „Muzyka. Przewodnik Krytyki Politycznej”. Warszawa, 2012 Wolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech. Gatunki dziennikarskie. Warszawa, 2006. Roz. III, 6 „Recenzja” Słuchanka: Fela Kuti “Gentlemen” Sun Ra “Atlantis” Brian Eno, David Byrne “My Life in the Bush of Ghosts” 10. O wizualności w dziennikarstwie muzycznym – kategoria wizualności – o patrzeniu na nieruchome obrazy (zdjęcia, okładki, plakaty) – o patrzeniu na ruchome obrazy (teledyski, filmy) – jak analizować teledyski muzyczne – podstawowe kategorie analityczne – praca analityczna na wybranych przykładach Czytanka: Rose Gillian. „Interpretacja materiałów wizualnych”. Warszawa, 2010; roz. 3 11. Teledyski – praca analityczna na przykładach wybranych przez uczestników zajęć Zadanie domowe: przygotuj swoje ulubione teledyski – możesz je zaprezentować w trakcie zajęć i będziemy o nich rozmawiać 12. Filmy muzyczne – spojrzenie krytyczne na film muzyczny – filmy dokumentalne i fabularne – dyskusja nad wybranym filmem Gnoiński L., Słota W. 2010 “Beats of Freedom – zew wolmości” 13. Prezentacja zadania nr 1, p.1 14. Prezentacja zadania nr 1, p.2 15. Omówienie wyników prac indywidualnych i podsumowanie zajęć |
Literatura: |
Przydatne lektury: Backer Chris. „Studia kulturowe”. Kraków, 2005 Brylewski Robert, Księżyk Rafał. „Kryzys w Babilonie. Autobiografia”. Kraków, 2012 Brzozowicz Grzegorz, Łobodziński Filip. „Sto płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury”. Warszawa, 2000 Budzyńska-Łazarkiewicz Magdalena, Gajda Krzysztof (red.), „Nowe słowa w piosence”. Poznań, 2017 Budzyński Tomasz. „Soul Side Story”. Poznań, 2011 Castaldo Gino. „Ziemia obiecana. Kultura rocka 1954-1994”. Kraków, 1997 Cox Christoph, Daniel Warner (red.). “Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej”. Gdańsk, 2010 Cutler Chris. „O muzyce popularnej”. Warszawa, 1999 Drosser Christoph. „Muzyka: daj się uwieść!” Warszawa, 2011 Grzebałkowska Magdalena. „Beksińscy. Portret podwójny”. Kraków, 2014 Gwizdalanka Danuta. „100 lat z dziejów polskiej muzyki”. Kraków, 2018 Hornby Nick. „Wierność w stereo”. Poznań, 1996 Jarniewicz Jerzy. „All You need is Love. Sceny z życia kontrkultury”. Kraków, 2016Kasprzycki Remigiusz. „Dekada Buntu”. Kraków, 2013 Kołakowski Leszek. „Legenda o cesarzu Kennedym: nowa dyskusja antropologiczna”. Zeszyty Literackie, 19/1987 (i późniejsze przedruki w „Mini wykładach…”) Księżyk Rafał. „Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993”. Wołowiec, 2020 Kydryński Lucjan. „Gershwin”. Kraków, 1987 Lada Tomasz. „Zagrani na śmierć. Mroczne ścieżki polskiego undergroundu”. Wołowiec, 2020 Libera Antoni. „Modern Jazz Quartet”. NaGłos, 18/19, 1995 Lizut Mikołaj. „Punk Rock Later”. Warszawa, 2003 Maj Bronisław. „a-C-D-F-a-C-E…”. NaGłos, 18/19, 1995 Makowski Mirosław, Michał Szymański. „Obok albo ile procent Babilonu?” Katowice, 2010 Parus Magdalena, Trudzik Artur (red.), „Media jako przestrzenie muzyki”. Gdańsk, 2016 Piekarczyk Marek, Gnoiński Leszek. „Zwierzenia kontestatora”. Kraków, 2014 Reynolds Simon. „Retromania”. Warszawa, 2018 Rose Gillian. „Interpretacja materiałów wizualnych”. Warszawa, 2010 Savage Jon. „1966. Rok, w którym eksplodowała dekada.” Warszawa, 2019 Stańko Tomasz, Księżyk Rafał. „Desperado. Autobiografia”. Kraków, 2010 Storey John. „Studia kulturowe i badania kultury popularnej”. Kraków, 2003 Strinatti Dominic. „Wprowadzenie do kultury popularnej”. Poznań, 1998 Szałasek Filip. „Jak pisać o muzyce. O wolnym słuchaniu”. Gdańsk, 2015 Tyrmand Leopold. „U brzegów jazzu”. Warszawa, 2008 Young Rob (red.). „Muzyka. Przewodnik Krytyki Politycznej”. Warszawa, 2012 Wilczyński Michał. „Polski rock progresywny. Przewodnik”. Sosnowiec, 2008 Witkowski Grzegorz. „Grunt to bunt. Rozmowy o Jarocinie”. Poznań, 2011 Wolny-Zmorzyński Kazimierz, Kaliszewski Andrzej, Furman Wojciech. „Gatunki dziennikarskie”. Warszawa, 2006. – czasopisma muzyczne: Lizard Noise Glissando Ruch Muzyczny Audiosfera. Koncepcje – Badania – Praktyki – numery tematyczne pism: AVANT 3/2020 Kultura Współczesna 3/ 2017 Kultura Współczesna 2/ 2021 - kanały muzyczne (recenzje, porady, felietony, rankingi) Rick Beato https://www.youtube.com/c/RickBeato (serie: “What makes this song great”, “Interviews”) Andy Edwards https://www.youtube.com/c/AndyEdwardsDrummer Beat It https://www.youtube.com/c/BeatIttv Guitar Stories: https://www.youtube.com/c/GuitarStories Johny Ray https://www.youtube.com/channel/UCF1QtMvHOhEhvNt-4V9qcBA Discogs: https://www.discogs.com Rate Your Music: https://rateyourmusic.com Louder: https://www.loudersound.com Pitchfork: https://pitchfork.com All Music Guide: https://www.allmusic.com Prog Archives: www.progarchives.com |
Metody i kryteria oceniania: |
Całościowe zaliczenie konwersatorium przybiera postać rozliczenia punktowego, w którym liczą się: (1) indywidualna aktywność podczas zajęć oraz (2) wykonanie własnych dziennikarskich działań indywidualnych. 1. Aktywność na zajęciach oceniana w skali punktowej: wypowiedzi powinny dotyczyć tematyki poruszanej na danych zajęciach, bazując na lekturach proponowanych do zajęć (czytanki). Za dane zajęcia można uzyskać 1 lub 2 punkty w zależności od jakości i relewancji wypowiedzi. Punkty za aktywność można uzyskać na zajęciach nr: 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12. Na zajęcia warto przynieść znalezione przez siebie nagrania (wystarczy znaleźć je w sieci) lub/oraz fragmenty z czasopism muzycznych (np. wywiady, artykuły, recenzje) drukowanych lub internetowych jako ilustracje danego tematu. Warto też zapoznać się z proponowanymi do zajęć materiałami muzycznymi (słuchanki). 2. Wykonanie trzech Zadań – działań dziennikarskich, dotyczących kwestii muzycznych. W ramach zajęć każdy Uczestnik jest zobowiązany do przygotowania trzech Zadań. Każda z tych prac ma być oryginalnym dziełem autorskim, prezentowanym pod lub podpisanym imieniem i nazwiskiem. Pamiętajcie o tym na każdym etapie pracy nad zadaniami. Zadanie 1 Krytyczny artykuł na temat danego wykonawcy (dokonania artystyczne) i recenzja jego/jej płyty. Praca ma mieć charakter work-in-progress: od wstępnego zaznajomienia się z dziełem fonograficznym poprzez dogłębną pracę nad samą płytą i karierą artysty, który ją nagrał. Jej celem będzie napisanie większego artykułu o jakimś wykonawcy, którego punktem wyjścia będzie recenzja płyty. Oznacza to, że należy zaznajomić się z daną płytą, podejść do niej krytycznie, napisać recenzję, a następnie zaznajomić się z biografią i karierą danego wykonawcy i innymi płytami tej osoby. Do dzieł płytowych i innych dokonań należy podejść z krytycznym dystansem, czyli przedstawiamy analizę dyskursywną utworów, płyt, teledysków. Forma recenzji zakłada, że nie należy stronić od osobistych ocen, ale oceny te należy uzasadnić, wykorzystując aparat krytyczny stosowany do analiz komunikatów muzycznych (poznajemy go na zajęciach). Płyta do zrecenzowania będzie przydzielana każdemu Uczestnikowi/Uczestniczce zajęć indywidualnie w drodze losowania na zajęciach nr 1. Ponadto, na zajęciach 13 i 14 należy wyniki swojej pracy z Zadaniem 1 zaprezentować w formie ustnej 5-6 minutowej prezentacji, skupiając się głównie na recenzowanym albumie. Praca nad Zadaniem 1 przebiegać będzie w 2 etapach: Etap 1: po wylosowaniu płyty należy jej odsłuchać (raz, może dwa) i napisać pierwsze wrażenia w dowolnej formie – nie jest konieczne stosowanie aparatu krytycznego i recenzyjnego, można oddać tu swoje emocje, skojarzenia, oceny. Możecie naturalnie użyć aparatu krytycznego i posługiwać się odpowiednim językiem, jednak na tym etapie pracy nie to jest celem zadania. Jeżeli nie znacie danego wykonawcy lub konkretnej płyty – proszę nie szukajcie informacji na ten temat! Chodzi o pierwsze wrażenie, które wywoła w Was recenzowana płyta i tylko jej muzyczna zawartość. Napiszcie to, co przyjdzie Wam do głowy – chodzi o świeżość spojrzenia i wrażeń. Forma: dowolna, może to być szkic, felieton, komentarz Objętość: 1-2 strony Termin oddania tej refleksji: zajęcia nr 2 Etap 2: szukamy informacji o płycie, detalach nagrania (muzycy, studio, okładka, realizacja etc.). Na ogół są one łatwo dostępne w sieci. Piszemy recenzję, uwzględniając aparat krytyczny poznany na zajęciach (gatunki, teoria muzyki, teksty utworów, elementy wizualne), a dodatkowo zapoznajemy się z biografią artysty i jego/jej karierą. Pamiętajmy, że często taka osoba miała karierę toczącą się wiele lat i mogło dojść do różnych stylistycznych zmian w wykonywanej przezeń muzyce. W artykule uwzględnić należy kwestie dotyczące samej recenzowanej płyty, ale też działania promocyjne wykonawcy, teledyski, a inne płyty artysty porównać należy z płytą wylosowaną do zrecenzowania. Podkreślcie też, za co można cenić tego artystę, a za co nie cenić. Pokażcie, jaki jest Wasz stosunek do tego wykonawcy. Forma: ustrukturyzowana, połączenie form gatunkowych: artykuł/feature, recenzja, sylwetka, esej Objętość: 10-12 stron Termin oddania artykułu: zajęcia nr 10 Punkty możliwe do uzyskania: 20 Zadanie 2 Przygotowujemy krótkie sprawozdanie/prezentację z tego, czego zazwyczaj słuchamy, czyli dzielimy się tym, co nas w muzyce zachwyca i oczarowuje. Przygotuj krótkie omówienie tego, czego lubisz słuchać najbardziej (artyści, piosenki, płyty) i zaprezentuj w postaci krótkiej wypowiedzi. Jeżeli nie słuchasz muzyki, to należy także o tym opowiedzieć. Forma prezentacji: wypowiedź ustna / prezentacja podczas zajęć, ilustrowana wybranymi przez Ciebie dźwiękami. Forma gatunkowa: felieton, esej, szkic. Długość: do 6 minut Termin prezentacji: zajęcia nr 5 i 6 Punkty możliwe do uzyskania: 10 Zadanie 3 Dziennikarz muzyczny w terenie, czyli wywiady i reportaż dotyczące muzyki i jej miejsca w praktykach codzienności w Twoim środowisku rodzinnym. Celem jest przeprowadzenie wywiadów z rodzicami lub dziadkami, starszym rodzeństwem i rodziną, dotyczących różnorodnych aspektów słuchania muzyki, jej potencjału społecznego, jej istotności dla poszczególnych osób. Należy zatem wykonać research u siebie w domu/rodzinie. Poproście kilkoro osób ze swojej rodziny, aby opowiedzieli wam o ich wspomnieniach dotyczących słuchania muzyki w czasach, kiedy dorastali, byli na studiach, zaczynali pracę. Jak to wspominają i co pamiętają? Jakie piosenki/zespoły wbiły się im w pamięć? Jakich nośników do słuchania używali? Jakie media były dla nich ważne? Kiedy to było? Jakie mieli praktyki związane z „konsumowaniem” muzyki? Może wspólnie obejrzyjcie jakieś teledyski, czy fragmenty programów tv i spójrzcie na reakcje starszego pokolenia na owe czasy i na te utwory. Jakie są ich reakcje i spostrzeżenia w związku z muzyką z tamtych czasów? Jak to wspominają? Jakich kategorii używają do opowiadania o tych czasach? Chodzi oczywiście o wszelkie wrażenia – pozytywne, negatywne, obojętne. Wywiady takie stanowić będą podstawę do przygotowania reportażu muzycznego. Można go zapisać w formie tekstu lub przedstawić jako nagranie (plik dźwiękowy lub video). Powinien on zawierać elementy felietonu, eseju i komentarza. Długość: do 15-20 minut lub do 12 stron Termin oddania: zajęcia nr 13 Punkty możliwe do uzyskania: 20 Uwagi do pisemnej formy Zadań 1 i 3 a. Sposób oddania prac: prace przesyłamy na adres: jezmar@umk.pl praca powinna być podpisana w stopce u góry na 1 stronie plik przesyłany jest wyłącznie w formacie .doc / .docx (NIE przesyłamy formatu .pdf) ponadto przesyłany plik należy zatytułować: dziennikarstwo.muzyczne.x.ywz.1, gdzie w miejsce ostatnich liter x.ywz wpisujemy własne dane – inicjał i nazwisko (najlepiej bez polskich liter) a cyferka oznacza, o którą pracę chodzi, czyli gdybym to ja oddawał pracę nr 1 (artykuł+recenzja), to nazwałbym plik: dziennikarstwo.muzyczne.m.jezinski.1. Uwaga: prace niepodpisane w ten sposób nie będą sprawdzane ze wszystkimi tego konsekwencjami. b. Parametry redakcyjne: czcionka: times new roman 12 lub arial 11 odstęp: 1.5 margines: 2.5 Możliwa maksymalna ilość punktów za działania podczas zajęć (66 max.): aktywność: 16 Zadanie 1: 20 Zadanie 2: 20 Zadanie 3: 10 Skala punktowa a oceny: dst: 60-74% dst+: 75-80% db: 81-85% db+: 86-90% bdb: 91-100% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Jeziński | |
Prowadzący grup: | Marek Jeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Jeziński | |
Prowadzący grup: | Marek Jeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.