Polityka we współczesnej Polsce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-3-PWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Polityka we współczesnej Polsce |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna III rok s1 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Elementarna wiedza o świecie politycznym. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 90 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | Wiedza o instytucjach i mechanizmach funkcjonowania świata politycznego. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Umiejętności posługiwania się zróżnicowanym warsztatem dziennikarskim w świecie politycznym. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Rozumienie i komunikowanie się z politykami. |
Metody dydaktyczne: | zajęcia praktyczne |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 10/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 11/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 12/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 13-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
Pełny opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Skuteczna walka z hate speech. Case study. 10/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 11/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 12/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 13/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 14-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
Literatura: |
Prasa (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, prasa Polska Press itd.) portale internetowe (Interia, Onet, wp itd.) |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie pozytywnej oceny z każdych zajęć praktycznych (od zajęć 4 do 15). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Bäcker | |
Prowadzący grup: | Roman Bäcker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 10/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 11/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 12/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 13-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Pełny opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 10/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 11/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 12/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 13-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Literatura: |
j.w. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Bäcker | |
Prowadzący grup: | Roman Bäcker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 10/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 11/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 12/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 13-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Pełny opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Skuteczna walka z hate speech. Case study. 10/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 11/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 12/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 13/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 14-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Literatura: |
j.w. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Bäcker | |
Prowadzący grup: | Roman Bäcker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 10/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 11/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 12/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 13-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Pełny opis: |
1/ Podstawowe mechanizmy funkcjonowania świata politycznego 2/ Instytucje biurokratyczne a politycy 3/ Opinia publiczna a I, II i III władza publiczna 4/ Zbieranie informacji po polsku 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 5/ Zbieranie informacji w języku obcym nie -angielskim 2 niezależne od siebie źródła informacji – uzasadnienie wyboru, wyniki porównania, wnioski 6/ Jak zdobyć informacje, których nie chce ujawnić sprawca? Przykład, wskazanie drogi zdobycia 7/ Określenie kompetencji władczych i wpływów formalnych danego polityka 8/ Zdefiniowanie kompetencji władczych i wpływów nieformalnych danego polityka 9/ Skuteczna walka z hate speech. Case study. 10/ Wywiad prasowy z danym politykiem 900 znaków 11/ Wywiad radiowy z politykiem 1 minuta 12/ Wywiad telewizyjny 1 minuta 13/ Organizacja debaty publicznej z politykami najważniejszych partii 1 strona 14-15/ Przeprowadzenie debaty publicznej z politykami 10 minut |
|
Literatura: |
j.w. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.