Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Public relations w internecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S2-1-BPR-PRI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0388) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, dziennikarstwem i informacją Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Public relations w internecie
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I rok s2- specjalności
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Public Relations główne założenia

• Prezentacja wprowadzająca zagadnienie

• Tekst obowiązkowy: Wojcik K. (2014). Wszystko co chciałabym wiedzieć i public relations i nie boję się zapytać – dylematy PR, „Studia Ekonomiczne” nr 185, 17-36.

3. Działanie komunikacyjne w Internecie: specyfika

• Tekst obowiązkowy: Miotk A. 2016. Nowy PR: Jak Internet zmienił Public Relations.

4. Social media i storytelling

Tekst obowiązkowy: Fog. K. i in. Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie. s. 43-55.

• Materiały dodatkowe:

https://prowly.com/magazine/jak-opowiadac-historie-na-insta-facebook-stories-rozmawiamy-z-outride-rs/,

https://prowly.com/magazine/jak-w-erze-digital-znalezc-droge-do-klienta-nietypowe-formy-narracji/,

5. E-PR w kryzysie i social media policy

• Materiały dodatkowe:

https://marketerplus.pl/teksty/cykle/10-przykazan-skuteczne-zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa/,

https://smartcreation.pl/blog/kryzysy-w-social-media-podsumowanie-2018/

http://blog.hirerabbit.com/5-terrific-examples-of-company-social-media-policies/

6. Mierzenie skuteczności działań e-PR i monitoring Internetu

• Materiały dodatkowe: https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

7. Trendy i ich wpływ na komunikację

8. Influenserzy i PR.

9.Rozwijanie kompetencji PR– zadanie kampania społeczna

10. Rozwijanie Kompetencji PR– zadanie kampania społeczna

11. Rozwijanie Kompetencji PR– zadanie kampania edukacyjna

12. Rozwijanie kompetencji PR – zadanie kampania CSR

13. Prezentacja strategii

14. Prezentacja strategii

15. Test końcowy - case study

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnienia związanych z public relations i realizacją komunikacji z wykorzystaniem nowych technologii. W ramach kursu omawiana będzie specyfika komunikacji online, szanse i zagrożenia jakie daje Internet jeśli chodzi o zarządzanie komunikacją korporacyjną.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Public Relations główne założenia

• Prezentacja wprowadzająca zagadnienie

• Tekst obowiązkowy: Wojcik K. (2014). Wszystko co chciałabym wiedzieć i public relations i nie boję się zapytać – dylematy PR, „Studia Ekonomiczne” nr 185, 17-36.

3. Działanie komunikacyjne w Internecie: specyfika

• Tekst obowiązkowy: Miotk A. 2016. Nowy PR: Jak Internet zmienił Public Relations.

4. Social media i storytelling

Tekst obowiązkowy: Fog. K. i in. Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie. s. 43-55.

• Materiały dodatkowe:

https://prowly.com/magazine/jak-opowiadac-historie-na-insta-facebook-stories-rozmawiamy-z-outride-rs/,

https://prowly.com/magazine/jak-w-erze-digital-znalezc-droge-do-klienta-nietypowe-formy-narracji/,

5. E-PR w kryzysie i social media policy

• Materiały dodatkowe:

https://marketerplus.pl/teksty/cykle/10-przykazan-skuteczne-zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa/,

https://smartcreation.pl/blog/kryzysy-w-social-media-podsumowanie-2018/

http://blog.hirerabbit.com/5-terrific-examples-of-company-social-media-policies/

6. Mierzenie skuteczności działań e-PR i monitoring Internetu

• Materiały dodatkowe: https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

7. Trendy i ich wpływ na komunikację

8. Blogosfera w Polsce – zadanie analityczne

9. case study – zadanie kampania społeczna

10. case study – zadanie kampania społeczna

11. case study – zadanie kampania edukacyjna

12. case study – zadanie kampania CSR

13. Prezentacja strategii

14. Prezentacja strategii

15. Test końcowy - case study

Uwagi:

Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach wykonywanie grupowych, realizacja projektu zespołowego oraz zaliczeniu indywidualnego casu końcowego na moodlu.

Limit nieobecności łącznie: 3. W przypadku czwartej nieobecności obniżam ocenę. 5 nieobecności powoduje niezaliczenie kursu. UWAGA! Można i NALEŻY odrabiać tylko nieobecności spowodowane kwarantanną.

Zajęć na których uczestnik nie był obecny w ramach limitu nie trzeba odrabiać. Nie ma również możliwości odrabiania zaległości po przekroczeniu limitu nieobecności.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnienia związanych z public relations i realizacją komunikacji z wykorzystaniem nowych technologii. W ramach kursu omawiana będzie specyfika komunikacji online, szanse i zagrożenia jakie daje Internet jeśli chodzi o zarządzanie komunikacją korporacyjną.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Public Relations główne założenia

• Prezentacja wprowadzająca zagadnienie

• Tekst obowiązkowy: Wojcik K. (2014). Wszystko co chciałabym wiedzieć i public relations i nie boję się zapytać – dylematy PR, „Studia Ekonomiczne” nr 185, 17-36.

3. Działanie komunikacyjne w Internecie: specyfika

• Tekst obowiązkowy: Miotk A. 2016. Nowy PR: Jak Internet zmienił Public Relations.

4. Social media i storytelling

Tekst obowiązkowy: Fog. K. i in. Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie. s. 43-55.

• Materiały dodatkowe:

https://prowly.com/magazine/jak-opowiadac-historie-na-insta-facebook-stories-rozmawiamy-z-outride-rs/,

https://prowly.com/magazine/jak-w-erze-digital-znalezc-droge-do-klienta-nietypowe-formy-narracji/,

5. E-PR w kryzysie i social media policy

• Materiały dodatkowe:

https://marketerplus.pl/teksty/cykle/10-przykazan-skuteczne-zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa/,

https://smartcreation.pl/blog/kryzysy-w-social-media-podsumowanie-2018/

http://blog.hirerabbit.com/5-terrific-examples-of-company-social-media-policies/

6. Mierzenie skuteczności działań e-PR i monitoring Internetu

• Materiały dodatkowe: https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

7. Trendy i ich wpływ na komunikację

8. Blogosfera w Polsce – zadanie analityczne

9. case study – zadanie kampania społeczna

10. case study – zadanie kampania społeczna

11. case study – zadanie kampania edukacyjna

12. case study – zadanie kampania CSR

13. Prezentacja strategii

14. Prezentacja strategii

15. Test końcowy - case study

Uwagi:

Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach wykonywanie grupowych, realizacja projektu zespołowego oraz zaliczeniu indywidualnego casu końcowego na moodlu.

Limit nieobecności łącznie: 2. W przypadku trzeciej nieobecności obniżam ocenę. 4 nieobecności powoduje niezaliczenie kursu.

Nie ma również możliwości odrabiania zaległości po przekroczeniu limitu nieobecności.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnienia związanych z public relations i realizacją komunikacji z wykorzystaniem nowych technologii. W ramach kursu omawiana będzie specyfika komunikacji online, szanse i zagrożenia jakie daje Internet jeśli chodzi o zarządzanie komunikacją korporacyjną.

Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Public Relations główne założenia

• Prezentacja wprowadzająca zagadnienie

• Tekst obowiązkowy: Wojcik K. (2014). Wszystko co chciałabym wiedzieć i public relations i nie boję się zapytać – dylematy PR, „Studia Ekonomiczne” nr 185, 17-36.

3. Działanie komunikacyjne w Internecie: specyfika

• Tekst obowiązkowy: Miotk A. 2016. Nowy PR: Jak Internet zmienił Public Relations.

4. Social media i storytelling

Tekst obowiązkowy: Fog. K. i in. Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie. s. 43-55.

• Materiały dodatkowe:

https://prowly.com/magazine/jak-opowiadac-historie-na-insta-facebook-stories-rozmawiamy-z-outride-rs/,

https://prowly.com/magazine/jak-w-erze-digital-znalezc-droge-do-klienta-nietypowe-formy-narracji/,

5. E-PR w kryzysie i social media policy

• Materiały dodatkowe:

https://marketerplus.pl/teksty/cykle/10-przykazan-skuteczne-zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa/,

https://smartcreation.pl/blog/kryzysy-w-social-media-podsumowanie-2018/

http://blog.hirerabbit.com/5-terrific-examples-of-company-social-media-policies/

6. Mierzenie skuteczności działań e-PR i monitoring Internetu

• Materiały dodatkowe: https://annamiotk.pl/pdf/anna_miotk_czy_moge_zmierzyc_efektywnosc_dzialan_pr.pdf

7. Trendy i ich wpływ na komunikację

8. Blogosfera w Polsce – zadanie analityczne

9. case study – zadanie kampania społeczna

10. case study – zadanie kampania społeczna

11. case study – zadanie kampania edukacyjna

12. case study – zadanie kampania CSR

13. Prezentacja strategii

14. Prezentacja strategii

15. Test końcowy - case study

Uwagi:

Podstawą zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach wykonywanie grupowych, realizacja projektu zespołowego oraz zaliczeniu indywidualnego casu końcowego na moodlu.

Limit nieobecności łącznie: 2. W przypadku trzeciej nieobecności obniżam ocenę. 4 nieobecności powoduje niezaliczenie kursu.

Nie ma również możliwości odrabiania zaległości po przekroczeniu limitu nieobecności.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)