Zarządzanie sytuacją kryzysową
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S2-1-BPR-ZSK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sytuacją kryzysową |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I rok s2- specjalności |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele kursu: zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia komunikacji w sytuacji kryzysu wizerunkowego zapoznanie przez uczestników zasad współpracy z mediami w trakcie kryzysu oraz narzędzi komunikacyjnych jakimi dysponuje specjalista zajmujący się komunikacją kryzysową poznanie kluczowych elementów przewodnika kryzysowego zrozumienie specyfiki komunikacji kryzysowej zdobycie podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem. Aby zrealizować ten cel uczestnicy będą rozwiązywać konkretne casy sytuacji kryzysowych z różnych dziedzin. Najważniejsze będzie utrwalenie konkretnych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem.W ramach kursu zostaną zatem zastosowane zróżnicowane metody nauczania tzn. najważniejsze informacje będą przekazywane z wykorzystanie prezentacji multimedialnej, metody oparte na współpracy, metody wymiany poglądów i dyskusji, symulacje i case study. Zajęcia zdalne - forma synchroniczna, platforma TEAMS. Wszystkie szczegółowe informacje o kursie znajdują się na moodlu (kurs ZZK) Struktura kursu będzie podzielona tematycznie zgodnie z syllabusem. Student przy każdym temacie znajdzie materiały obowiązkowe. Testy sprawdzające wiedzę również będą się znajdowały przy konkretnym temacie. |
|
Pełny opis: |
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. 1. Zajęcia organizacyjne (MS TEAMS) omówienie celów kursu, struktury spotkań oraz metod pracy 2. Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową (MS TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy : D. Tworzydło, Procedury i narzędzia zarządzania w sytuacjach kryzysowych na podstawie badań jakościowych, „Marketing instytucji naukowych i badawczych”, vol. 4(22), s. 54- 66. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie test wiedzy na platformie moodle 3. Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji (MS TEAMS/Moodle) Tekst obowiązkowy: M. Ndlela (2019), Crisis Communication. Introduction, Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-13. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie Moodle 4. Media relations w sytuacji kryzysowej (TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki Media Relations, w: Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków. Warszawa, s 43-62. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie moodle 5.Manual kryzysowy cz. 1 (TEAMS) prezentacja multimedialna omówienie zadania grupowego praca w grupach 6. Manual kryzysowy cz.2 (TEAMS) druga część zadania – praca w grupach i omówienie zadania 7. Zarządzanie kryzysowe w dobie nowych technologii (Teams/Moodle) Tekst obowiązkowy: Tekst obowiązkowy: M.Kaczmarek- Śliwińska (2019). Specyfika zarządzania sytuacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w perspektywie typologii Situational Crisis Communication Theory W.T. Coombsa, “Studia Medioznawcze” vol. 4(79), s. 318-332. prezentacja multimedialna dyskusja test śródsemestralny MOODLE 8. Sytuacje kryzysowe - analiza przykładów. 9. Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wypracowanych przez grupy i wspólne omówienie zadania 10.Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 11.Case study – kampania przeciwkryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 12.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 13.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 14. Case study – kampania kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 15. Indywidualny case końcowy – spotkanie stacjonarne |
|
Literatura: |
Krystyna Wojcik, 2013, PR wiarygodny dialog z otoczeniem. Iwona Kubicz.2013. Zarządzanie komunikacją w kryzysie - od profilaktyki do sanacji wizerunku. Narzędzia i techniki PR w: J.Kubiak, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Warszawa. E. M. Cenker, 2000, „Public Relations”, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań. www.epr.pl B. Rozwadowska, 2002. „Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Wyd. Studio Emika, Warszawa. Annual ICM Report, 2013. Institute for Crisis Management Joel Brockner, Erica Hayes James, 2008, Toward an Understanding of When Executives See Crisis as Opportunity, THE JOURNAL OF APPLIED BEHAVIORAL SCIENCE, Vol. 44 No. 1, s.95-115. Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków, ZFPR, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych Zasady zaliczenia przedmiotu: obecność na zajęciach (limit 3). ocena końcowa jest średnią ocen z testów wiedzy, testu śródsemestralnego oraz oceny za indywidualny case końcowy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele kursu: zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia komunikacji w sytuacji kryzysu wizerunkowego zapoznanie przez uczestników zasad współpracy z mediami w trakcie kryzysu oraz narzędzi komunikacyjnych jakimi dysponuje specjalista zajmujący się komunikacją kryzysową poznanie kluczowych elementów przewodnika kryzysowego zrozumienie specyfiki komunikacji kryzysowej zdobycie podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem. Aby zrealizować ten cel uczestnicy będą rozwiązywać konkretne casy sytuacji kryzysowych z różnych dziedzin. Najważniejsze będzie utrwalenie konkretnych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem.W ramach kursu zostaną zatem zastosowane zróżnicowane metody nauczania tzn. najważniejsze informacje będą przekazywane z wykorzystanie prezentacji multimedialnej, metody oparte na współpracy, metody wymiany poglądów i dyskusji, symulacje i case study. Zajęcia zdalne - forma synchroniczna, platforma TEAMS. Wszystkie szczegółowe informacje o kursie znajdują się na moodlu (kurs ZZK) Struktura kursu będzie podzielona tematycznie zgodnie z syllabusem. Student przy każdym temacie znajdzie materiały obowiązkowe. Testy sprawdzające wiedzę również będą się znajdowały przy konkretnym temacie. |
|
Pełny opis: |
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. 1. Zajęcia organizacyjne (MS TEAMS) omówienie celów kursu, struktury spotkań oraz metod pracy 2. Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową (MS TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy : D. Tworzydło, Procedury i narzędzia zarządzania w sytuacjach kryzysowych na podstawie badań jakościowych, „Marketing instytucji naukowych i badawczych”, vol. 4(22), s. 54- 66. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie test wiedzy na platformie moodle 3. Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji (MS TEAMS/Moodle) Tekst obowiązkowy: M. Ndlela (2019), Crisis Communication. Introduction, Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-13. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie Moodle 4. Media relations w sytuacji kryzysowej (TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki Media Relations, w: Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków. Warszawa, s 43-62. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie moodle 5. Strategie zarządzania kryzysem 6.Manual kryzysowy - wprowadzenie teoretyczne (Teams/moodle) 7. Manual kryzysowy - warsztaty 8. Zarządzanie kryzysowe w dobie nowych technologii (Teams/Moodle) Tekst obowiązkowy: Tekst obowiązkowy: M.Kaczmarek- Śliwińska (2019). Specyfika zarządzania sytuacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w perspektywie typologii Situational Crisis Communication Theory W.T. Coombsa, “Studia Medioznawcze” vol. 4(79), s. 318-332. prezentacja multimedialna dyskusja test śródsemestralny z wiedzy teoretycznej MOODLE 9. Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wypracowanych przez grupy i wspólne omówienie zadania 10.Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 11.Case study – kampania przeciwkryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 12.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 13.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 14. Case study – kampania kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 15. Indywidualny case końcowy |
|
Literatura: |
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. Krystyna Wojcik, 2013, PR wiarygodny dialog z otoczeniem. Aydın B. at.al. Public Relations and advertising Theories:Concepts and Practices. Peter Lang. Ndlele M. 2019.Crisis Communication.Palgrave Macmillan. Iwona Kubicz.2013. Zarządzanie komunikacją w kryzysie - od profilaktyki do sanacji wizerunku. Narzędzia i techniki PR w: J.Kubiak, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Warszawa. E. M. Cenker, 2000, „Public Relations”, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań. www.epr.pl B. Rozwadowska, 2002. „Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Wyd. Studio Emika, Warszawa. Annual ICM Report, 2013. Institute for Crisis Management Joel Brockner, Erica Hayes James, 2008, Toward an Understanding of When Executives See Crisis as Opportunity, THE JOURNAL OF APPLIED BEHAVIORAL SCIENCE, Vol. 44 No. 1, s.95-115. Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków, ZFPR, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych Zasady zaliczenia przedmiotu: obecność na zajęciach (limit 2). ocena końcowa jest średnią oceny zbiorczej z testów wiedzy, testu śródsemestralnego oraz oceny za indywidualny case końcowy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Brodzińska-Mirowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele kursu: zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia komunikacji w sytuacji kryzysu wizerunkowego zapoznanie przez uczestników zasad współpracy z mediami w trakcie kryzysu oraz narzędzi komunikacyjnych jakimi dysponuje specjalista zajmujący się komunikacją kryzysową poznanie kluczowych elementów przewodnika kryzysowego zrozumienie specyfiki komunikacji kryzysowej zdobycie podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem. Aby zrealizować ten cel uczestnicy będą rozwiązywać konkretne casy sytuacji kryzysowych z różnych dziedzin. Najważniejsze będzie utrwalenie konkretnych umiejętności związanych z zarządzaniem kryzysem.W ramach kursu zostaną zatem zastosowane zróżnicowane metody nauczania tzn. najważniejsze informacje będą przekazywane z wykorzystanie prezentacji multimedialnej, metody oparte na współpracy, metody wymiany poglądów i dyskusji, symulacje i case study. Zajęcia zdalne - forma synchroniczna, platforma TEAMS. Wszystkie szczegółowe informacje o kursie znajdują się na moodlu (kurs ZZK) Struktura kursu będzie podzielona tematycznie zgodnie z syllabusem. Student przy każdym temacie znajdzie materiały obowiązkowe. Testy sprawdzające wiedzę również będą się znajdowały przy konkretnym temacie. |
|
Pełny opis: |
Kurs podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwsze kilka spotkań stanowi wprowadzenie do omawianych zagadnień. Druga połowa kursu to doskonalenie umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich. Będzie ona oparta na rozwiązywaniu konkretnych casów w ramach pracy w małych grupach przy stałym nadzorze prowadzącej. 1. Zajęcia organizacyjne (MS TEAMS) omówienie celów kursu, struktury spotkań oraz metod pracy 2. Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową (MS TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy : D. Tworzydło, Procedury i narzędzia zarządzania w sytuacjach kryzysowych na podstawie badań jakościowych, „Marketing instytucji naukowych i badawczych”, vol. 4(22), s. 54- 66. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie test wiedzy na platformie moodle 3. Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji (MS TEAMS/Moodle) Tekst obowiązkowy: M. Ndlela (2019), Crisis Communication. Introduction, Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-13. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie Moodle 4. Media relations w sytuacji kryzysowej (TEAMS/Moodle) tekst obowiązkowy: B. Czerniawska, Techniki Media Relations, w: Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków. Warszawa, s 43-62. prezentacja multimedialna dyskusja w grupie krótki test wiedzy na platformie moodle 5. Strategie zarządzania kryzysem 6.Manual kryzysowy - wprowadzenie teoretyczne (Teams/moodle) 7. Manual kryzysowy - warsztaty 8. Zarządzanie kryzysowe w dobie nowych technologii (Teams/Moodle) Tekst obowiązkowy: Tekst obowiązkowy: M.Kaczmarek- Śliwińska (2019). Specyfika zarządzania sytuacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w perspektywie typologii Situational Crisis Communication Theory W.T. Coombsa, “Studia Medioznawcze” vol. 4(79), s. 318-332. prezentacja multimedialna dyskusja test śródsemestralny z wiedzy teoretycznej MOODLE 9. Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wypracowanych przez grupy i wspólne omówienie zadania 10.Case study – sytuacja kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 11.Case study – kampania przeciwkryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 12.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 13.Case study – sanacja wizerunkowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 14. Case study – kampania kryzysowa (Teams) praca w małych grupach case study prezentacja rozwiązań wspólne omówienie zadania 15. Indywidualny case końcowy |
|
Literatura: |
D. Tworzydło, 2022. Komunikowanie organizacji w kryzysie. PWN. Krystyna Wojcik, 2013, PR wiarygodny dialog z otoczeniem. Aydın B. at.al. Public Relations and advertising Theories:Concepts and Practices. Peter Lang. Ndlele M. 2019.Crisis Communication.Palgrave Macmillan. Iwona Kubicz.2013. Zarządzanie komunikacją w kryzysie - od profilaktyki do sanacji wizerunku. Narzędzia i techniki PR w: J.Kubiak, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Warszawa. E. M. Cenker, 2000, „Public Relations”, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań. www.epr.pl B. Rozwadowska, 2002. „Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Wyd. Studio Emika, Warszawa. Annual ICM Report, 2013. Institute for Crisis Management Joel Brockner, Erica Hayes James, 2008, Toward an Understanding of When Executives See Crisis as Opportunity, THE JOURNAL OF APPLIED BEHAVIORAL SCIENCE, Vol. 44 No. 1, s.95-115. Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków, ZFPR, Warszawa. |
|
Uwagi: |
Efekty kształcenia będę weryfikowane poprzez testy wiedzy, ewaluację wykonania zadań indywidualnych oraz zespołowych Zasady zaliczenia przedmiotu: obecność na zajęciach (limit 2). ocena końcowa jest średnią oceny zbiorczej z testów wiedzy, testu śródsemestralnego oraz oceny za indywidualny case końcowy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.