Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Programowanie II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-K-S1-2-PROG2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Programowanie II
Jednostka: Katedra Kognitywistyki
Grupy: Kognitywistyka - s1- 2 rok
Modułk MK_8 - przedmioty uzupełniające z I stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie Programowania 1

Rodzaj przedmiotu:

kanon

Całkowity nakład pracy studenta:

- godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30h

- czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 30h


Łącznie 60 h

Efekty uczenia się - wiedza:

Student, po ukończeniu kursu


* wymienia oraz klasyfikuje podstawowe konstrukcje języków Python/R, w szczególności słowa kluczowe języka, operatory, definicje klas i funkcji (w tym K_W03);

* zna podstawowe struktury danych dostępne z poziomu języków Python oraz R i ich biblioteki standardowej (w tym KW_05);

* zna podstawowe możliwości biblioteki standardowej języków Python/R oraz możliwości użycia bibliotek zewnętrznych (w tym KW_11).


Efekty uczenia się - umiejętności:

Student, po ukończeniu kursu


* dobiera konstrukcje i struktury danych języków Python/R do realizacji zadanych operacji (w tym K_U05, K_U07, K_U21, K_U23);

* analizuje istniejące programy oraz wprowadza modyfikacje w celu uzyskania nowej funkcjonalności (w tym K_U06, K_U21);

* wyszukuje informacje w dokumentacji języków Python/R (w tym K_U02).


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student posiada umiejętność zwięzłego i precyzyjnego opisania własnych rozwiązań oraz określenia możliwych zastosowań.

K_K02, K_K05, K_K07, K_K08, K_K09

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- laboratoryjna

Skrócony opis:

Studenci poznają języki programowania Python oraz R. Podczas tej nauki szczególny nacisk będzie położony na poznanie tych elementów języka Python, które umożliwiają łatwe i efektywne rozwiązywanie skomplikowanych zadań.

Pełny opis:

W trakcie zajęć studenci nauczą się programowania w języku Python oraz R. Szczególny nacisk będzie położony na praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności, w tym:

  • poznanie podstawowych elementów konstrukcyjnych poznawanych języków, umożliwiających efektywne rozwiązywanie różnorodnych zadań,

  • znajomość podstawowych paradygmatów programowanie (strukturalne, obiektowe, funkcyjne) w kontekście języków Python oraz R,

  • umiejętność korzystania z dodatkowych bibliotek programistycznych w celu dodawania nowych funkcjonalności do tworzonych aplikacji,

Literatura:

  1. Learn Python The Hard Way, Zed A. Shaw, http://learnpythonthehardway.org

  2. Thinking in Python, Bruce Eckel, http://www.mindview.net/Books/TIPython

  3. Python: od podstaw, Peter Norton, Helion, 2006.

  4. Python scripting for computational science, Langtangen, Hans Petter, Berlin; Heidelberg: Springer, cop. 2009.

  5. Przewodnik po pakiecie R, Przemysław Biecek, Oficyna Wydawnicza "GIS", 2014.

  6. Programowanie w języku R : analiza danych, obliczenia, symulacje, Marek Gągolewski, ydawnictwo Naukowe PWN, 2016..

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę zajęć odbywa się na podstawie wyniku ze sprawdzianów, które odbędą się w trakcie semestru.

Warunkiem koniecznym do otrzymania zaliczenie jest odpowiednia liczba obecności na zajęciach: dozwolone są 4 nieobecności.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Bonna
Prowadzący grup: Kamil Bonna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Komorowski
Prowadzący grup: Michał Komorowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Pierzchalski
Prowadzący grup: Michał Pierzchalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)