Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Philosophical Problems of Cognitive Science

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-OG-EN-PHPCS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Philosophical Problems of Cognitive Science
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Blok Programu ERASMUS+ WH
Przedmioty ogólnouniwersyteckie
Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym na WFiNS
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/kognitywistyka/course/view.php?id=37
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Knowledge of English language at least on level B2

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) - participation in the classes - 20 hrs


Self-study hours:

- Current preparation for exercise (reading texts, preparing homework) - 30 h

- Preparation of the Presentation - 40 h

- Consultation - 10 h

Altogether: 100 hrs (4 ECTS)



Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W_01: Student has an ordered knowledge of the main standpoints within the philosophy of mind and cognitive science.

W_02: Student knows basic research methods and argumentative strategies appropriate for one of the major disciplines of cognitive science.

W_03: Student knows the relations between the problems of philosophy of mind and empirical studies within the cognitive sciences.


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U_01: Student explores, analyzes, evaluates, selects and uses information from different sources.

U_02: Student selects argumentative strategies and independently formulate its own position.

U_03: Student can constructively criticize the statements and positions within a given topic.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K_01: Student understands the social aspects of the practical application of knowledge.

K_02: Student can interact and work in a group, taking different roles.

K_03: Student independently formulates proposals for solutions to new situation and problems on the basis of creative analysis of it.

K_04: Student is open to new ideas and ready to change his opinion in the light of the available data and arguments.


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) - seminar

-exercises

- exchange of ideas

- classic problem method

- Round Table

- presentation


Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- okrągłego stołu
- referatu
- seminaryjna

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course is to present the mind issues raised in the philosophy of mind, referring to research conducted in the field of cognitive science. At the seminar will be presented and discussed the contemporary philosophical and scientific approach to the problem of self-knowledge and self-consciousness, as well as selected discussions on mind and cognition.

Meeting dates: 10.10.; 24.10; 21.11.; 28.11.; 12.12.; 9.01.;

Time: 10:45-14:00

Pełny opis: (tylko po angielsku)

In the philosophy of mind referring to cognitive science and taking into account the results of the empirical researches, we meet the main question about the compatibility of philosophical and neurological approach in defining the subject (thinker) and in the description of his cognitive abilities in relation to the world and himself. The answers reflect on a more general approach to the question of what is the mind. At the seminar student is confronted with the leading texts in the recent literature, which presents the issues from both sides: cognitive and psychological, such as the problem of determinism and free will, self-consciousness or understanding on the basis of empirical research.

Literatura: (tylko po angielsku)

Chosen texts from:

1. Phenomenology and Philosophy of Mind, eds. D W. Smith, A.L. Thomasson, Oxford 2005, Oxford Clarendon Press.

2. Vision and mind: selected readings in the philosophy of perception, eds. A. Noë, E. Thompson.=, 2002 Massachusetts Institute of Technology.

3. Phenomenological Mind. An Introduction to Philosophy of Mind and Cognitive Science, eds. S. Gallagher, D. Zahavi, Routledge, 2008.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

1. Scoring for moderating a discussion – 15%

2. Active participation in the discussion – 15%

3. Power Point Presentation – 40%

4. Digital presentation – 30%

Assessment criteria:

fail- (0-49%)

satisfactory- (50-59%)

satisfactory plus- (60-69%)

good - (70-79%)

good plus- (80-89%)

very good- (90-100%)

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

None

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Pacholik-Żuromska
Prowadzący grup: Anita Pacholik-Żuromska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/kognitywistyka/course/view.php?id=37
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course is to present the mind issues raised in the philosophy of mind, referring to research conducted in the field of cognitive science. At the seminar will be presented and discussed the contemporary philosophical and scientific approach to the problem of self-knowledge and self-consciousness, as well as selected discussions on mind and cognition.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

In the philosophy of mind referring to cognitive science and taking into account the results of the empirical researches, we meet the main question about the compatibility of philosophical and neurological approach in defining the subject (thinker) and in the description of his cognitive abilities in relation to the world and himself. The answers reflect on a more general approach to the question of what is the mind. At the seminar student is confronted with the leading texts in the recent literature, which presents the issues from both sides: cognitive and psychological, such as the problem of determinism and free will, self-consciousness or understanding on the basis of empirical research.

Literatura: (tylko po angielsku)

Chosen texts from:

1. Phenomenology and Philosophy of Mind, eds. D W. Smith, A.L. Thomasson, Oxford 2005, Oxford Clarendon Press.

2. Vision and mind: selected readings in the philosophy of perception, eds. A. Noë, E. Thompson.=, 2002 Massachusetts Institute of Technology.

3. Phenomenological Mind. An Introduction to Philosophy of Mind and Cognitive Science, eds. S. Gallagher, D. Zahavi, Routledge, 2008.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Meeting dates: 11.10; 25.10; 8.11, 22.11. 6.12.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Pacholik-Żuromska
Prowadzący grup: Anita Pacholik-Żuromska
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/kognitywistyka/course/view.php?id=37
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course is to present the mind issues raised in the philosophy of mind, referring to research conducted in the field of cognitive science. At the seminar will be presented and discussed the contemporary philosophical and scientific approach to the problem of self-knowledge and self-consciousness, as well as selected discussions on mind and cognition.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

In the philosophy of mind referring to cognitive science and taking into account the results of the empirical researches, we meet the main question about the compatibility of philosophical and neurological approach in defining the subject (thinker) and in the description of his cognitive abilities in relation to the world and himself. The answers reflect on a more general approach to the question of what is the mind. At the seminar student is confronted with the leading texts in the recent literature, which presents the issues from both sides: cognitive and psychological, such as the problem of determinism and free will, self-consciousness or understanding on the basis of empirical research.

Literatura: (tylko po angielsku)

Chosen texts from:

1. Phenomenology and Philosophy of Mind, eds. D W. Smith, A.L. Thomasson, Oxford 2005, Oxford Clarendon Press.

2. Vision and mind: selected readings in the philosophy of perception, eds. A. Noë, E. Thompson.=, 2002 Massachusetts Institute of Technology.

3. Phenomenological Mind. An Introduction to Philosophy of Mind and Cognitive Science, eds. S. Gallagher, D. Zahavi, Routledge, 2008.

Uwagi: (tylko po angielsku)

Meeting dates: 10.10.; 24.10; 21.11.; 28.11.; 12.12.; 9.01.;

Time: 10:45-14:00

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)