World Press Trends
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-OG-EN-WPT |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
|
Nazwa przedmiotu: | World Press Trends |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Zajęcia ogólnouniwersyteckie w j. obcym na WFiNS |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe z wykładowcą: - udział w zajęciach 15 godz. Godziny samokształcenia: - przygotowanie do zajęć - 15 godz. - czytanie literatury - 10 godz. - przygotowanie do testu - 15 godz. Razem: 55 godz. (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma podstawową wiedzę o współczesnej prasie i jej funkcjonowaniu - K_W11 W2: zna typologię prasy - K_W11 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Analizuje i klasyfikuje formy współczesnej prasy oraz zna ich znaczenie - K_U12 U2: Analizuje i ocenia znaczenie prasy w kontekście historycznym i kulturowym - K_U12 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest zorientowany we współczesnym rynku prasowym - K_K06 K2: Ma świadomość i docenia rolę mediów w przekazywaniu informacji - K_K07 |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne eksponujące: - wykład konwersatoryjny Metody dydaktyczne podające: - laboratoryjna - klasyczna metoda problemowa |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi informacjami na temat rynku prasowego w Polsce. Podczas zajęć uczestnicy poznają specyfikę polityki cyfrowej na przykładzie przedstawicieli różnych wydawnictw medialnych ze szczególnym uwzględnieniem rynku prasowego. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi formami medialnymi w Polsce. Uczestnicy poznają wpływ zmian społecznych i technicznych na krajowy i zagraniczny rynek prasowy. Zdobywają informacje na temat typologii, roli i specyfiki różnych mediów, internetowych portali informacyjnych, mediów społecznościowych. Uczestnicy poznają relacje między tradycyjnymi i nowymi mediami masowymi. Zdobywają wiedzę na temat polityki cyfrowej różnych wydawców medialnych. Lista tematów: 1. Relacje między tradycyjnymi i nowymi mediami. Nowe technologie w mediach. 2. Struktura nowych mediów w Polsce 3. Nowe gatunki dziennikarskie 4. Cyfrowe wydania prasy tradycyjnej 5. Polityka cyfrowa różnych wydawców medialnych (monetyzacja treści online - paywall) 6. Sztuczna inteligencja: przykłady z rynku prasowego 7. Strategia wydawców w utrzymaniu subskrybentów i rola mediów społecznościowych |
Literatura: |
1. Doliwa Urszula, Leleń Halszka., Old and new mixed together : communication and culture in the new media era, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2016. 2. Herrero Jorge, Garcia Xose, Interactive Feature: A Journalistic Genre for Digital Media, “Media and Metamedia Management” (pp.127-132) 3. Levinson Paul, New new media, Pearson 2012. 4. Manovich Lev, Language of new media, Cambridge: The MIT Press 2001. 5. Rußell R., Berger B., Stich L., Monetizing Online Content: Digital Paywall Design and Configuration, “Business & Information Systems Engineering” v. 62, pages 253–260 (2020), [online], Dostępny w World Wide Web: https://link.springer.com/article/10.1007/s12599-020-00632-5 6. Simon Felix, Graves Lucas, Pay Models for Online News in the US and Europe: 2019 Update [in:] Factsheet of Reuters Institute, [online], Dostępny w World Wide Web: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/pay-models-online-news-us-and-europe-2019-update 7. Tannen Deborah, Trester Anna Marie, Discourse 2.0: language and new media, Washington: Georgetown University Press 2015 [online access: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&db=nlabk&AN=575715&site=eds-live&scope=site]. 8. Walotek-Ściańska Katarzyna, New media in the social spaces: strategies of influence, Prague: Verbum 2014. 9. Herrero J. V., García X.L., Interactive Feature: A Journalistic Genre for Digital Media [online], Dostępny w World Wide Web: https://www.researchgate.net/publication/310790666_Interactive_Feature_A_Journalistic_Genre_for_Digital_Media |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: - test - W1, W2 - aktywność - W1, W2, K1, K2 Kryteria oceny: - test - 80% - aktywność - 20% niedostateczny - 0-9 pkt (0-50%) dostateczny- 10 pkt (50%) dostateczny plus- 12 pkt (60%) dobry - 14 pkt (70%) dobry plus- 16 pkt (80%) bardzo dobry- 18 pkt (90%) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Rudera | |
Prowadzący grup: | Piotr Rudera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Rudera | |
Prowadzący grup: | Piotr Rudera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Rudera | |
Prowadzący grup: | Piotr Rudera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.