Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Współczesne problemy filozoficzno-etyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2403-PE-101a-s2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Współczesne problemy filozoficzno-etyczne
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Przystępując do zajęć, student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu filozofii, etyki oraz filozoficznych podstaw pedagogiki.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

60 godzin, w tym 15 godzin wykładu - pozostały czas poświęcony na lekturę literatury przedmiotu oraz przygotowanie do egzaminu.

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W11: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania;

K_W16: ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej


Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U02: potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych;

K_U04: posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące rożnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem rożnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K05: jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy

Skrócony opis:

Celem wykładu jest prezentacja wybranych problemów filozoficzno-etycznych, z którymi zapoznanie się umożliwia dostrzeżenie złożoności problemów społecznych, moralnych oraz edukacyjnych, a w konsekwencji także większe kompetencje w zakresie analizy otaczającej rzeczywistości oraz planowania w niej własnego działania.

Pełny opis:

Wykład pogłębi rozumienie dylematów filozoficznych, których rozstrzygnięcia decydują o rozwiązywaniu problemów pedagogicznych i znajdują wyraz w działalności edukacyjnej.

Literatura:
Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)