Współczesne problemy filozoficzno-etyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-101a-s2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0223) Filozofia i etyka
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne problemy filozoficzno-etyczne |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Przystępując do zajęć, student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu filozofii, etyki oraz filozoficznych podstaw pedagogiki. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 60 godzin, w tym 15 godzin wykładu - pozostały czas poświęcony na lekturę literatury przedmiotu oraz przygotowanie do egzaminu. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W11: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; K_W16: ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych; K_U04: posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące rożnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem rożnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K05: jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest prezentacja wybranych problemów filozoficzno-etycznych, z którymi zapoznanie się umożliwia dostrzeżenie złożoności problemów społecznych, moralnych oraz edukacyjnych, a w konsekwencji także większe kompetencje w zakresie analizy otaczającej rzeczywistości oraz planowania w niej własnego działania. |
Pełny opis: |
Wykład pogłębi rozumienie dylematów filozoficznych, których rozstrzygnięcia decydują o rozwiązywaniu problemów pedagogicznych i znajdują wyraz w działalności edukacyjnej. |
Literatura: | |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.