Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-1090-s2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Określone przez poszczególne osoby prowadzące |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe z osobą prowadzącą - 60 godzin Studiowanie literatury i przygotowanie do zajęć - 65 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: ma pogłębioną wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki podejmowanej w pracy magisterskiej W2: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat metodologii badań pedagogicznych K_W04 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi konstruować pracę pisemną podejmującą problematykę pedagogiczną z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych K_U04 U2: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U06 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy w zakresie podejmowanej w pracy problematyki K_K01 K2: jest odpowiedzialny za własne przygotowanie, wytrwale realizuje postawione cele, jest zaangażowany w projektowanie, planowanie i realizację określonych działań związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej K_K02, K_04, K_06 |
Metody dydaktyczne: | dyskusja, praca pisemna |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów. W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań. |
Literatura: |
Literatura wskazana przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne Literatura samodzielnie wybrana przez studentów pozostająca w związku z problematyką podejmowaną w pracy magisterskiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Określone przez osoby prowadzące poszczególne grupy seminaryjne |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
WT SEM
SEM
SEM
SEM
ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Falkowska, Jarosław Horowski, Violetta Kopińska, Małgorzata Kowalczyk, Piotr Krakowiak, Czesław Kustra, Piotr Petrykowski, Dorota Siemieniecka, Hanna Solarczyk-Szwec, Władysława Szulakiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Seminarium poświęcone historii myśli pedagogicznej XIX i XX wieku i jej twórców oraz polskim czasopismom pedagogicznym |
|
Pełny opis: |
Proponowana tematyka prac magisterskich: 1. Polska myśl pedagogiczna: - Myśl pedeutologiczna - Myśl pedologiczna. 2. Biografie pedagogiczne: - Biografie twórców polskiej myśli pedagogicznej. - Biografie działaczy oświatowych. 3. Polskie czasopiśmiennictwo pedagogiczne: -Monografie czasopism propagujących rozwój subdyscyplin pedagogicznych. - Problematyka pedagogiczna na łamach czasopism pedagogicznych. |
|
Literatura: |
1. J. Topolski, Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996. 2. J. Topolski, Metodologia historii, Warszawa 1984. 3. Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, Toruń 2003. 4. W. Szulakieiwcz, Myśl pedagogiczna jako przedmiot badań historiografii edukacyjnej. "Chowanna" 1998, t. 2. 5. W. Szulakieiwcz, Biografistyka i jej miejsce w historiografii edukacyjnej po II wojnie światowej. „Biuletyn Historii Wychowania” 2004. 6. W. Szulakieiwcz, Korespondencja w badaniach historii edukacji i nauki, w.: Badania historyczne w pedagogice : konteksty źródłowe , pod red. Władysławy Szulakiewicz, Toruń 2015 s. 25-53. 7. Badania biograficzne w pedagogice : studia źródłowe i bibliograficzne , pod red. Władysławy Szulakiewicz, Toruń 2015 8. Badania historyczne w pedagogice : konteksty źródłowe, pod red. Władysławy Szulakiewicz, Toruń 2015. |
|
Uwagi: |
W powstaniu prac niezbędne jest kwerenda archiwalna, zwłaszcza w przypadku prac biograficznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.