Sociotherapy at school
General data
Course ID: | 2403-PE-115a-SZs2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Sociotherapy at school |
Name in Polish: | Socjoterapia w szkole |
Organizational unit: | Institute of Educational Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Pedagogika I rok s2 - wszystkie specjalności - sem. zim. |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) Podstawy pedagogiki i psychologii zdobyte na studiach pierwszego stopnia. |
Total student workload: | (in Polish) Godziny kontaktowe (udział w wykładzie) - 15 godz. Godziny pracy własnej studenta - 85 godz. Godziny przeznaczone na przygotowanie do egzaminu – 25 godz. Ogółem godzin przewidzianych na literaturę - 60 godz. 100 godz. /4 pkty ECTS |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby. 2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu. 3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych. 5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku. 6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego. 7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą. |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) Student/studentka U1- potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin – K_U02 U2- adekwatnie dostosuje działania socjoterapeutyczne do określonej problematyki K_U08 |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) Student/studentka K1- rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego – K_K01 K2 - docenia znaczenie budowania warsztatu pracy pedagoga – K_K03 K3- ma świadomość istoty podejmowanych działań socjoterapeutycznych K_K03 K4 - rozumie potrzebę doskonalenia własnych umiejętności K_K03 |
Teaching methods: | (in Polish) Wykład konwersatoryjny. Wykład problemowy. Wykład informacyjny. |
Expository teaching methods: | - informative (conventional) lecture |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii. |
Full description: |
(in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby. 2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu. 3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych. 5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku. 6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego. 7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. 2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016. 3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Egzamin ustny. 2. Każda osoba losuje 3 pytania z zestawu pytań. 3. Pytania mają formę "proszę wyjaśnij pojęcie, zagadnienie", 4. Na egzaminie nie wolno ściągać, czyli korzystać z niedozwolonych źródeł. 5. Na ocenę z egzaminu składa się: a/ prezentowana wiedza (60%) b/ umiejętność korzystania z terminologii (20%) c/ umiejętność wypowiedzi słownej (20%). Powyżej 95% ocena bardzo dobry 90 % ocena dobry plus 80 % ocena dobry 70% ocena dostateczny plus 60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Ditta Baczała | |
Group instructors: | Ditta Baczała | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby 2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu 3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4. Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych 5. Diagnozowanie dziecka, grupy 6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego 7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. 2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016. 3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Ditta Baczała | |
Group instructors: | Ditta Baczała | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby 2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu 3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4. Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych 5. Diagnozowanie dziecka, grupy 6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego 7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. 2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016. 3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Marzenna Szymańska-Kudelska | |
Group instructors: | Marzenna Szymańska-Kudelska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby. 2. Zaburzenia zachowania, klasyfikacje:IDC-11, DSM - 5. 3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych. Praca socjoterapeutyczna z grupą; - proces grupowy - role grupowe - normy grupowe - klasyczne zjawiska i trudności w pracy grupowej - kwalifikacje socjoterapeutyczne. 5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku. 6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego. 7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą. 8. Przykładowe programy terapeutyczne. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016. 2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016. 3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007. |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.