Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Sociotherapy at school

General data

Course ID: 2403-PE-115a-SZs2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Sociotherapy at school
Name in Polish: Socjoterapia w szkole
Organizational unit: Institute of Educational Sciences
Course groups: (in Polish) Pedagogika I rok s2 - wszystkie specjalności - sem. zim.
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Podstawy pedagogiki i psychologii zdobyte na studiach pierwszego stopnia.

Total student workload:

(in Polish) Godziny kontaktowe (udział w wykładzie) - 15 godz.

Godziny pracy własnej studenta - 85 godz.

Godziny przeznaczone na przygotowanie do egzaminu – 25 godz.

Ogółem godzin przewidzianych na literaturę - 60 godz.


100 godz. /4 pkty ECTS


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) 1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby.

2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu.

3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.

5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku.

6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego.

7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą.


Learning outcomes - skills:

(in Polish) Student/studentka

U1- potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin – K_U02

U2- adekwatnie dostosuje działania socjoterapeutyczne do określonej problematyki K_U08


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Student/studentka

K1- rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego – K_K01

K2 - docenia znaczenie budowania warsztatu pracy pedagoga – K_K03

K3- ma świadomość istoty podejmowanych działań socjoterapeutycznych K_K03

K4 - rozumie potrzebę doskonalenia własnych umiejętności K_K03


Teaching methods:

(in Polish) Wykład konwersatoryjny.

Wykład problemowy.

Wykład informacyjny.

Expository teaching methods:

- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii.

Full description: (in Polish)

1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby.

2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu.

3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych.

5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku.

6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego.

7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą.

Bibliography: (in Polish)

1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.

2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.

3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1. Egzamin ustny.

2. Każda osoba losuje 3 pytania z zestawu pytań.

3. Pytania mają formę "proszę wyjaśnij pojęcie, zagadnienie",

4. Na egzaminie nie wolno ściągać, czyli korzystać z niedozwolonych źródeł.

5. Na ocenę z egzaminu składa się:

a/ prezentowana wiedza (60%)

b/ umiejętność korzystania z terminologii (20%)

c/ umiejętność wypowiedzi słownej (20%).

Powyżej 95% ocena bardzo dobry

90 % ocena dobry plus

80 % ocena dobry

70% ocena dostateczny plus

60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Ditta Baczała
Group instructors: Ditta Baczała
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Lecture - Examination
Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii.

Full description: (in Polish)

1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby

2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu

3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej

4. Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

5. Diagnozowanie dziecka, grupy

6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego

7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą

Bibliography: (in Polish)

1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.

2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.

3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Ditta Baczała
Group instructors: Ditta Baczała
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Lecture - Examination
Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii.

Full description: (in Polish)

1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby

2. Etiologia zaburzeń w zachowaniu

3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej

4. Zasady prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych

5. Diagnozowanie dziecka, grupy

6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego

7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą

Bibliography: (in Polish)

1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.

2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.

3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Marzenna Szymańska-Kudelska
Group instructors: Marzenna Szymańska-Kudelska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Lecture - Examination
Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z organizacją zajęć socjoterapeutycznych w szkole podstawowej. Studentki i studenci zostaną zapoznani z pojęciami norma, zdrowie, choroba, zaburzenie (i jego etiologia), pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole, zasadami prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, diagnozowaniem dziecka i grupy, konstruowaniem programu socjoterapeutycznego i krótkim przeglądem metod, form i technik pracy z grupa w socjoterapii.

Full description: (in Polish)

1. Zagadnienie normy, zdrowia i choroby.

2. Zaburzenia zachowania, klasyfikacje:IDC-11, DSM - 5.

3. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

4. Zasady i organizacja prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych. Praca socjoterapeutyczna z grupą;

- proces grupowy

- role grupowe

- normy grupowe

- klasyczne zjawiska i trudności w pracy grupowej

- kwalifikacje socjoterapeutyczne.

5. Diagnozowanie dziecka, grupy, studium przypadku.

6. Konstruowanie i budowa programu socjoterapeutycznego.

7. Przegląd metod, form i technik pracy z grupą.

8. Przykładowe programy terapeutyczne.

Bibliography: (in Polish)

1. Grudziewska E., Diagnoza w socjoterapii, Difin, 2016.

2. Grudziewska E., Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą, Difin, 2016.

3. Jagieła J., Socjoterapia w szkole, Rubikon, Kraków 2007.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)