Introduction to cognitive pedagogy
General data
Course ID: | 2403-Pe-213-n2 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0110) Education, not further defined
|
Course title: | Introduction to cognitive pedagogy |
Name in Polish: | Wprowadzenie do pedagogiki kognitywistycznej |
Organizational unit: | Institute of Educational Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) podstawowa wiedza o pedagogice, psychologii, naukach biologicznych |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) Student/Studentka: - zna terminologię używaną w obszarze neuropedagogiki K_W01 - ma pogłębioną i rozszerzoną wiedze o źródłach i miejsc obszarów pedagogiki kognitywistycznej w systemie nauk K_W02 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju neuropedagogiki K_W03 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki kognitywistycznej K_W04 |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) Student/Studentka: - potrafi sprawnie porozumiewać się na tematy pedagogiczne przy użyciu wiedzy z zakresu neuropedagogiki K_U03 - ma pogłębione umiejętności diagnozowania sytuacji pedagogicznych z uwzględnieniem metod i technik diagnostycznych charakterystycznych dla pedagogiki kognitywistycznej K_U07 |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) Student/Studentka - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy w obszarze pedagogiki kognitywistycznej K_K01 - docenia znaczenie neuropedagogiki dla rozwoju jednostki i społeczeństwa K_K03 |
Online teaching methods: | - content-presentation-oriented methods |
Short description: |
(in Polish) Uczestnik/uczestniczka wykładów zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki kognitywistycznej odnoszącą się do procesów neurodydaktycznych i wychowawczych z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. |
Full description: |
(in Polish) 1. Pedagogika i neuronauki - interdyscyplinarność dziedzin 2. Funkcje i budowa mózgu a procesy edukacyjne 3. Komunikacja i jej rodzaje z perspektywy pedagogiki kognitywistycznej 4. Pedagogika kognitywistyczna a kultura 5. Neurodydaktyka – szansa dla współczesnej szkoły 6. ,,Dzieci sieci” i ich mózgi – wyzwania neuropedagogiki |
Bibliography: |
(in Polish) Chojak M., Mózg „dzieci sieci” w świetle neurobiologii i neuropedagogiki, [w:] „Edukacja – Technika – Informatyka” nr 1/23/2018. Kuźmińska- Słośnia B., Neurodydaktyka i jej znaczenie w procesie nauczania i Petlák E., (2012), Neuropedagogika i neurodydaktyka - tendencje XXI wieku, [w:] Chowanna 2, s. 59-66. Prauzner T., (2015) Neurodydaktyka - innowacyjny sposób myślenia o nowoczesnej edukacji w społeczeństwie informacyjnym, [w:] Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, s. 167-179. Siemieniecki B., Pedagogika kognitywistyczna. Studium teoretyczne. Impuls, Kraków 2013 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin - test wiedzy online |
Classes in period "Academic Year 2020/21" (past)
Time span: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Emilia Aksamit | |
Group instructors: | Emilia Aksamit | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
Classes in period "Academic Year 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 10 hours
|
|
Coordinators: | Emilia Aksamit, Kinga Majchrzak-Ptak | |
Group instructors: | Emilia Aksamit | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.