Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2403-WFiS-s2-1SEM Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Wychowanie fizyczne i sport - I rok s2 - sem. zimowy i letni
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Określone przez poszczególne osoby prowadzące

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe z osobą prowadzącą podczas seminarium - 60 godzin


Przygotowanie się do zajęć, studiowanie literatury, przeprowadzanie badań - 60 godzin


pisanie pracy - 130 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: ma pogłębioną wiedzę teoretyczną w zakresie problematyki podejmowanej w pracy magisterskiej


W2: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat metodologii badań pedagogicznych K_W04

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: potrafi konstruować pracę pisemną podejmującą problematykę pedagogiczną z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych K_U04




U2: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U06

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy w zakresie podejmowanej w pracy problematyki K_K01




K2: jest odpowiedzialny za własne przygotowanie, wytrwale realizuje postawione cele, jest zaangażowany w projektowanie, planowanie i realizację określonych działań związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej K_K02, K_04, K_06

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca pisemna

Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna

Skrócony opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

Pełny opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Impuls.

Kraków. 2004.

2. Kasperczyk T. Poradnik metodyczny pisania prac i prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk kultury fizycznej. Jet. Kraków. 2013.

3. Grabowski H. Wykłady z metodologii badań empirycznych. Dla studentów turystyki i rekreacji. Impuls. Kraków. 2013.

4. Wójcik K, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Oficyna Wydawnicza szkoły Głównej Handlowej. Warszawa. 2002.

5. Wójcik K. Pisze akademicką pracę dyplomową, magisterską, doktorską, Wydawnictwo Wolter Kluwers Polska. Warszawa. 2011.

6. Żółtowski B. Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych, Wydaw. Uczelniane ATR. Bydgoszcz. 1999.

7. Dudziak A, Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych – wskazówki metodyczne dla studentów. Difin. Warszawa. 2008.

Literatura uzupełniająca

1. Brdulak J. Zasady techniczne pisania prac dyplomowych o tematyce ekonomicznej, SGH. Warszawa. 2008.

2. Majchrzak J. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Wyd. 3. AE. Poznań. 1999.

3. Krajewski M. Praca dyplomowa z elementami edytorstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna. Włocławek. 1998.

4. Ładoński W, Urban S. Proces tworzenia prac dyplomowych i magisterskich na studiach ekonomicznych. Poradnik. PWN. Warszawa. 1989.

5. Inne pozycje zgodne z tematyką prac na seminarium.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest:

I semestr

1. Wybór i zatwierdzenie tytułu, określenie terenu badań, grup badawczych, zakresu tematyki.

2. Opracowanie spisu treści.

3. Opracowanie jednego lub więcej rozdziałów części teoretycznej, poświęconego przeglądowi krytycznemu i literatury przedmiotu.

4. Sformułowanie problemów i hipotez badawczych oraz dobór metody, technik i narzędzi badawczych.

5. Opracowanie pierwszej wersji narzędzi badawczych, lub typologia szczegółowych pytań, dyspozycji do planowanych badań. Zainstalowanie licencjonowanej wersji IBM SPSS 24 na komputer.

6. Stałe poszukiwanie literatury przedmiotowej i metodologicznej, jej udokumentowane studiowanie (bibliograficzny spis literatury).

7. Pisemna (elektroniczna i papierowa) koncepcja (konspekt i makieta) pracy magisterskiej obejmująca:

zapełnioną stronę tytułową, spis treści, jeden rozdział z części teoretycznej, rozdział metodologii badań własnych (cel pracy, materiał, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki, metody, techniki i narzędzia pomiaru, teren badań, organizacja i przebieg badań).

8. Rzeczywisty wybór terenu badań, grup badawczych, uzyskanie formalnej zgody odpowiednich czynników na prowadzenie badań.

9. Przeprowadzenie badań pilotażowych w celu weryfikacji narzędzi badań, trafności doboru terenu i próby badawczej, trafności sformułowanych tez.

10. Rozpoczęcie badań właściwych, które powinny być zakończone przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego.

II semestr

1. Opracowanie dwóch rozdziałów części teoretycznej, poświęconych przeglądowi krytycznemu i literatury przedmiotu.

2. Zakończenie badań empirycznych, uporządkowanie i opracowanie (w tym statystyczne) materiałów badawczych.

3. Zakończenie studiów nad literaturą przedmiotu i pełne opracowanie części teoretycznej, czyli krytycznej relacji z całej literatury wedle przyjętego planu.

4. Pisemne opracowanie rozdziału „metodologicznego", czyli opis warsztatu i procedur badawczych, organizacji i przebiegu badań, krytycznej oceny trafności dobranych technik i ogólnych założeń badawczych.

5. Przedstawienie pierwszej wersji fragmentów opracowania wyników badań.

III semestr

1. Opracowanie, w tym statystyczne wyników badań, podsumowania (weryfikacji hipotez), wniosków.

2. Opracowanie pełnej wersji pracy magisterskiej, bibliografia, załączniki, wnioski i podsumowanie.

IV semestr

1. Po uzyskaniu akceptacji przepisanie pracy i oddanie w formie i ilości przewidzianej przepisami (do końca maja).

2. Zaliczenie seminarium (złożenie pracy)

3. Przygotowanie i przystąpienie do egzaminu magisterskiego (obrony pracy).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Błajet, Magdalena Hagner-Derengowska, Walerij Żukow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

Pełny opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Impuls.

Kraków. 2004.

2. Kasperczyk T. Poradnik metodyczny pisania prac i prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk kultury fizycznej. Jet. Kraków. 2013.

3. Grabowski H. Wykłady z metodologii badań empirycznych. Dla studentów turystyki i rekreacji. Impuls. Kraków. 2013.

4. Wójcik K, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Oficyna Wydawnicza szkoły Głównej Handlowej. Warszawa. 2002.

5. Wójcik K. Pisze akademicką pracę dyplomową, magisterską, doktorską, Wydawnictwo Wolter Kluwers Polska. Warszawa. 2011.

6. Żółtowski B. Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych, Wydaw. Uczelniane ATR. Bydgoszcz. 1999.

7. Dudziak A, Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych – wskazówki metodyczne dla studentów. Difin. Warszawa. 2008.

Literatura uzupełniająca

1. Brdulak J. Zasady techniczne pisania prac dyplomowych o tematyce ekonomicznej, SGH. Warszawa. 2008.

2. Majchrzak J. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Wyd. 3. AE. Poznań. 1999.

3. Krajewski M. Praca dyplomowa z elementami edytorstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna. Włocławek. 1998.

4. Ładoński W, Urban S. Proces tworzenia prac dyplomowych i magisterskich na studiach ekonomicznych. Poradnik. PWN. Warszawa. 1989.

5. Inne pozycje zgodne z tematyką prac na seminarium.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone poprzez platformę MS Teams.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Błajet, Magdalena Hagner-Derengowska, Walerij Żukow
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

Pełny opis:

Celem seminarium jest rozwijanie umiejętności badawczych studentów.

W trakcie seminarium studenci uczą się problemowego analizowania literatury przedmiotu, stawiania problemów badawczych i ich rozwiązywania przy użyciu odpowiednio dobranych metod zbierania i analizy danych. Nabywają również umiejętności konstruowania tekstu naukowego zawierającego analizę i interpretację oraz wnioski z prowadzonych badań.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Impuls.

Kraków. 2004.

2. Kasperczyk T. Poradnik metodyczny pisania prac i prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk kultury fizycznej. Jet. Kraków. 2013.

3. Grabowski H. Wykłady z metodologii badań empirycznych. Dla studentów turystyki i rekreacji. Impuls. Kraków. 2013.

4. Wójcik K, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Oficyna Wydawnicza szkoły Głównej Handlowej. Warszawa. 2002.

5. Wójcik K. Pisze akademicką pracę dyplomową, magisterską, doktorską, Wydawnictwo Wolter Kluwers Polska. Warszawa. 2011.

6. Żółtowski B. Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych, Wydaw. Uczelniane ATR. Bydgoszcz. 1999.

7. Dudziak A, Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych – wskazówki metodyczne dla studentów. Difin. Warszawa. 2008.

Literatura uzupełniająca

1. Brdulak J. Zasady techniczne pisania prac dyplomowych o tematyce ekonomicznej, SGH. Warszawa. 2008.

2. Majchrzak J. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Wyd. 3. AE. Poznań. 1999.

3. Krajewski M. Praca dyplomowa z elementami edytorstwa. Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna. Włocławek. 1998.

4. Ładoński W, Urban S. Proces tworzenia prac dyplomowych i magisterskich na studiach ekonomicznych. Poradnik. PWN. Warszawa. 1989.

5. Inne pozycje zgodne z tematyką prac na seminarium.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone poprzez platformę MS Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.