Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Game studies – wprowadzenie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2405-M-S1-GS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Game studies – wprowadzenie
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: Grupa przedmiotów do wyboru - wzbogacających program medioznawstwa
Przedmioty obowiązkowe dla II roku medioznawstwa
Punkty ECTS i inne: 4.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe z wykładowcą:

- uczestnictwo w wykładach - 30 godzin (online)

- konsultacje – 30 godzin (online)


Godziny pracy samodzielnej:

- przygotowanie się do egzaminu - 40 godzin


Razem: 100 godzin (4 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: zna rodzaje i naturę więzi społecznych wytwarzających się między graczami, twórcami gier oraz społecznościami graczy w kontekście groznawstwa i z uwzględnieniem specyfiki gier jako medium (K_W04)

W2: ma wiedzę o graczu w kontekście przemysłu gier cyfrowych oraz jako o aktywnym członku społeczności graczy, który poprzez swoje działania ma możliwość kształtowania tejże społeczności oraz o rosnącym znaczeniu kulturowym i artystycznym gier cyfrowych we współczesnym świecie (K_W04, K_W08)

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: potrafi prawidłowo interpretować rozmaite zjawiska związane z grami cyfrowymi, ich odbiorem, i popularnością, na podstawie kompetentnie dobranych źródeł z różnych mediów i teorii naukowych z zakresu groznawstwa (K_U01)

U2: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu groznawstwa i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych gier cyfrowych i związanych z nimi zjawisk kształtowanych przez mechanizmy funkcjonowania gier cyfrowych w kulturze (K_U02)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: jest gotowy prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu, w którym wykorzystuje wiedzę z zakresu groznawstwa (K_K04)

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów.

Pełny opis:

Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów.

Zakres tematów obejmuje następujące bloki tematyczne:

→ specyfikę gier jako medium i różne sposoby definiowania tej specyfiki

→ zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych

→ elementy formalne gier cyfrowych

→ retoryki stosowane do omawiania gier cyfrowych

→ możliwości gier cyfrowych

→ doświadczenia graczy i odbiór gier cyfrowych

Literatura:

1. Bizzocchi, Jim and Joshua Tanenbaum. 2011. “Well read: Applying close reading techniques to gameplay experiences,” in: Well played 3.0

2. Consalvo Mia, 2009, There is no magic circle, “Games & Culture” 4 (4)

3. Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge

4. Malaby, Thomas. 2007. Beyond play: A new approach to games. Games & Culture

5. Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016.

6. Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press

7. Rambusch, Jana. 2016. “It’s Not Just Hands: Embodiment Aspect in Gameplay,” in: Video Games and the Mind: Essays on Cognition, Affect and Emotion. Jefferson, NC: McFarland

Metody i kryteria oceniania:

Test końcowy (W1, W2, U1, U2, K1).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adrian Zabielski
Prowadzący grup: Adrian Zabielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów.

W roku akademickim 2020/2021 wykład będzie przeprowadzony zdalnie, przy użyciu platformy Moodle i systemu BigBlueButton.

Pełny opis:

Jak wyżej.

Literatura:

Jak wyżej.

Uwagi:

Po kliknięciu "Wykład, 30 godzin → więcej informacji" wyświetlą się dodatkowe szczegóły o zajęciach w cyklu 2020/2021.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marak
Prowadzący grup: Katarzyna Marak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wykład poświęcony grom cyfrowym jako medium. W czasie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych, różne gatunki, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz cechy gier, które wyróżniają to medium i jego teksty na tle innych mediów.

Kurs powiązany jest z kursem Moodle (https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1977); w trybie nauczania zdalnego zajęcia (w zależności od decyzji władz uniwersyteckich) będą łączyć elementy nauczania synchronicznego (telekonferencje) oraz asynchronicznego (materiały na kursie Moodle).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Marak
Prowadzący grup: Katarzyna Marak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.