Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

English for Social Sciences

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2405-S-S1-ESS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: English for Social Sciences
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla studentów III roku socjologii I stopnia
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 6.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

- Classes requiring direct participation of the teacher – seminars: 50 h


- Self-study: reading and class preparation: 30 h


- Self-study: preparation for the final test: 30 h


- Self-study: preparation for the public speech: 20h


- Research into the specific text and its linguistic analysis – 50 h



Total: 170 h (5 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

Student revises, knows and understands key sociological theories, concepts and terms necessary to describe society as structures, systems and organizations and refers them to modern society, he /she knows how to use them while interpreting the phenomena facing him on daily basis. He/She knows the scope of his/her knowledge and skills, understands the need of constant learning and professional development.

Efekty uczenia się - umiejętności:

Student reconstructs and constructs arguments from the perspectives of different sociological theories and opinions detected in various texts devoted to the problem of the conditions of modern society.


He/she follows the given lecture in a foreign language, improves one’s listening comprehension, makes notes.


Student takes into account specific sociological theories to develop his/her sociological imagination to describe and find solutions to some problems, and to notice and define the differences and similarities among the solutions offered by his/her peers.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student is deeply aware that humanistic reflections are extremely important for social bonds building.

Metody dydaktyczne:

Seminar

Metody dydaktyczne podające:

- opowiadanie
- pogadanka
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Skrócony opis:

The course presents basic concepts of social sciences (sociology specifically) in the context of English as lingua franca of science.

Pełny opis:

The main aims of this course are:

1. Introduction to the concept of English as lingua franca and its social implications

2. Introduction of basic vocabulary for social sciences

[Importance of professional vocabulary]

3. Learning some practical skills – useful when using English in a professional context

This class is constructed of three main pillars: reading, writing and speaking.

The reading part, as preparation for class and part of in-class work, will touch selected knowledge in sociology and other social sciences that use sociological vocabulary.

The writing component aims at developing student's writing skills while touching various issues of student's interest as well as asigned topics.

Finally, the speaking component will focus on dealing with problems and solutions for communication in English-speaking culture in academia and business.

Overall, this seminar includes a combination of individual and team work on selected issues, debates and written tasks.

Literatura:

English as the universal language of science: opportunities and challenges. 2012 David G. Drubin and Douglas R. Kellogg https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3341706/

Further literature will be provided from class to class.

Metody i kryteria oceniania:

Final grade comprises the following components:

1. Student participation in on-line classes (absence in up to 2 course meetings allowed)

2. Active participation in class activities (graded constantly based on student's involvement in activities asigned by the teacher during on-line classes) - 20%.

3. Final Essay (to be provided in the PDF format to the teacher's e-mail address by 10.01.2022) - 20%.

4. Report (to be provided during class) - 20%.

5. Student's public speech (to be delivered during the course to the teacher and classmates, according to instructions and rules discussed during classes)- 25%.

6. Final test (to be written in person during the last class meeting) - 15%.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jaworska, Joanna Szalacha-Jarmużek
Prowadzący grup: Marta Jaworska, Joanna Szalacha-Jarmużek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jaworska
Prowadzący grup: Marta Jaworska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jaworska
Prowadzący grup: Marta Jaworska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.