Dystopia and Post-Apocalypse in Movie and TV Drama: Musical Perspective
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-OG-EN-DPMT |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Dystopia and Post-Apocalypse in Movie and TV Drama: Musical Perspective |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) none |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Contact hours with teacher: - participation in discussion seminar – 20 hrs - consultations – 5 hrs Self-study hours: - preparation for discussion seminar – 20 hrs - writing essays/ papers/ projects – 0 hrs - reading literature – 30 hrs - preparation for test – 25 hrs - preparation for examination – 0 hrs Altogether: 100 hrs (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) Student K1: has basic knowledge of terminology related to aesthetics of film music, used and interpreted during the classes (L_K02), K2: knows and recognizes the selected cases analyzed during the classes (L_K13). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) Student S1: has the ability to use aforementioned terminology in order to discuss cases connected to aesthetics of film music (L_S02), S2: is able to work in group, discuss, argue and formulate questions (L_S06), S3: is able to find, analyze, and select information gathered during the classes (L_S01). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) Student C1: feels responsible for world cultural heritage (L_C05). |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The course is dedicated to Erasmus students, and to other students, from all faculties, interested in the topic of comparative music and film studies. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The classes concern music analysis of selected examples taken from films and TV series on dystopian and post-apocalyptic themes, such as: MadMax Cargo The Lobster Altered Carbon The 100 Chernobyl Individual classes will be dedicated to subsequent musical solutions used in these specific film genres. The list of examples may change, for example at the request of students. All examples will be available on the platforms: Netflix, HBO Go, Amazon Prime. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) A Child in Post-Apocalyptic Cinema, ed. D. Olson, Lanham 2015. Alien Zone: Cultural Theory and and Contemporary Science Fiction Cinema, ed. A. Kuhn, NY 2003. B. Gurr, Race, Gender, and Sexuality in Post-Apocalytic TV and Film, NY 2015. Ch. P. Mitchell, A Guide to Apocalyptic Cinema, London 2001. M. Smicek, American Dreams, Suburban Nightmares: Suburbia as a Narrative Space between Utopia and Dystopia in Contemporary American Cinema, Hamburg 2015. P. Szendy, Apocalypse Cinema: 2012 and the Others Ends of the World, transl. W. Bishop, Fordham 2015. |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: - test - activity, - frequency (3 absences allowed) Assessment criteria: Test (15 questions, 15 pts) is the basic criterium of evaluation. However, student can gain additional points for her/his activity in discussion. These points can influence the final result. fail – 0-7 pts (0-50%) satisfactory – 8-9 pts (51-60%) satisfactory plus – 10 pts (61-70%) good – 11-12 pts (71-80%) good plus – 13 pts (81-90%) very good – 14-15 pts (91-100%). |
Praktyki zawodowe: |
(tylko po angielsku) not applicable |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.