Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Identity and Improvisation. The Cultural History of Jazz

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-OG-EN-IICH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Identity and Improvisation. The Cultural History of Jazz
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) English

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:



- participation in discussion seminar - 20 hrs


- consultations - 5 hrs


Self-study hours:



- preparation for discussion seminar - 20 hrs


- writing essays/ papers/ projects - 25 hrs


- reading literature - 25 hrs


- preparation for test - 5 hrs



Altogether: 100 hrs (4 ECTS)



Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student


W1: has basic knowledge of history and theory of jazz music


W2: possesses knowledge of modern culture


W3: is familiar with modern jazz music


W4: is familiar with modern popular culture



Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student


U1: has the ability to analyse jazz music


U2: is capable of interpreting jazz music


U3: has basic/ advanced skills in jazz studies methods


U4: can define modern popular culture

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student


K3: is aware of of his or hers skills and understands the need of continuous completing of the education


K4: is aware of of the differences between various cultures and of the basic ideological processes in contemporary culture.

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) expository teaching methods:


- informative lecture

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The theme of this course is an introduction to cultural history of jazz music, including the problems such as: the history of the African diaspora in America, the African-American roots of jazz music (negro spirituals, plantation songs, blues, ragtime), the origin of swing and big band era, bebop and cool jazz, problems of improvisation – free jazz and freely improvised music in the USA and Europe, jazz in Poland and the countries of the Eastern Bloc, Great Black Music (AACM in Chicago), afrofuturism – jazz electronic and technology, jazz and rock Fusion, the future of jazz.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

I. Origin of jazz music

II. Big bands and swing

III. Bebop and hard bop

IV. Free jazz and New Thing

V. John Coltrane and Spiritual Jazz

VI. Sun Ra and Afrofuturism

VII. Miles Davis and Fusion

VIII. Jazz in Europe

IX. Polish Jazz

X. Summation, recapitulation and test.

Literatura: (tylko po angielsku)

Bibliography

I. Anderson, This Is Our Music. Free Jazz, the Sixties, and American Culture, University of Pensylwania Press, Philadelphia 2007.

D. Bailey, Improvisation. Its Nature and Practice in Music, Da Capo 1993.

F. Bebey, African Music: A People’s Art, Cappella Books 1999.

J. Corbett, A. Elms, T. Kapsalis, Pathways to Unknown Worlds. Sun Ra, El Saturn and Chicago’s Afro-Futurist Underground 1954-68, Whitewalls, Chicago 2006.

M.C. Heller, Loft Jazz. Improvising New York in the 1970s, University of California Press, Oakland 2017.

A.P. Merriam, The Anthropology of Music, Northwestern University Press 1964.

Wu Ming 1, The Old New Thing is Newer than Ever, [w:] The Old New Thing. A Free Jazz Anthology, Abraxas/ESP-Disk 2006.

J. Szwed, Space is the Place. The Lives and Times of Sun Ra, Da Capo Press 1998.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

np.

- test

- activity

Assessment criteria:

test:

The examination consists of a test (in English) at the end of the lecture based on the content of the lecture (9 questions).

fail- 5 pts (50 %)

satisfactory- 6 pts (60%)

satisfactory plus- 7 pts (70%)

good - 8 pts (80%)

good plus- 9 pts (90%)

very good- 10 pts (100%)

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)