Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

India culture

General data

Course ID: 2500-OG-KI
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0220) Humanities (except languages), not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: India culture
Name in Polish: Kultury Indii
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 (minimum) - możliwość korzystania z tekstów angielskojęzycznych.

Total student workload:

(in Polish) 30 godzin wykład

10 godzin - przygotowanie do egzaminu


Łącznie: 40 godzin

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) 1. Posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu studiów etnicznych i narodowościowych, podejmujących problematykę tożsamości i konfliktów kulturowych (K_W06; P6S_WG; P6S_WK).

2. Zna i rozumie zasady i pojęcia dotyczące prawa autorskiego oraz zasad ochrony danych osobowych (K_W13: P6S_WG; P6S_WK).

3. Ma świadomość złożoności i zmienności kultury oraz rozwoju i różnorodności metod jej interpretacji (K_W14

P6S_WG).

4. Posiada wiedzę o strukturze społecznej i instytucjach społecznych oraz ich wpływie na miejsce i rolę jednostki w społeczeństwie (K_W16; P6S_WG).


Learning outcomes - skills:

(in Polish) 1. Potrafi określić konsekwencje zastosowania w badaniach różnych sposobów interpretacji kultur (K_U08;

P6S_UW).

2. Posiada umiejętności prowadzenia polemiki, argumentacji naukowej i przyjmowania krytyki własnych poglądów oraz formułowania wniosków z dyskusji (K_U10;P6S_UW).

3. Potrafi w ramach posiadanej wiedzy analizować oraz interpretować przyczyny i przebieg procesów społeczno-kulturowych (K_U13; P6S_UK).

4. Posiada znajomość wybranego języka obcego przynajmniej na poziomie B2 (K_U14; P6S_UK).

5. Pojmuje potrzebę ciągłego samokształcenia i stałego rozwoju intelektualnego (K_U15; P6S_UU).

Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) 1. Ma świadomość potrzeby i odpowiedzialności za zachowanie światowego dziedzictwa kulturowego oraz odczuwa potrzebę jego ochrony(K_K04; P6S_KO).

2. Wykazuje postawę humanitarną i wrażliwość wobec problemów społeczno-kulturowych współczesnego świata (K_K05; P6S_KR).

3. Rozumie potrzebę popularyzacji idei dialogu międzykulturowego (etnicznego i religijnego) (K_K06

P6S_KO).

4. Odczuwa potrzebę wykorzystywania posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów badawczych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej (K_K07;P6S_KO).

Teaching methods:

(in Polish) Wykład klasyczny oraz konwersatoryjny

Observation/demonstration teaching methods:

- display

Expository teaching methods:

- description
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture

Exploratory teaching methods:

- brainstorming
- seminar

Short description: (in Polish)

Przedmiot zawiera podstawowe treści dotyczące zróżnicowania kulturowego i politycznego Indii (wraz z odniesieniami do obszaru subkontynentu).

Full description: (in Polish)

Wprowadzenie do poznania kulturowego bogactwa Indii. Na zajęciach zostaną przedstawione problemy współczesnych Indii i ich podłoże historyczne (kolonialne), a także zróżnicowanie wyznaniowe. Podstawą wykładów są najnowsze opracowania źródłowe oraz publikacje historyczne, natomiast głównym odniesieniem do współczesności codziennej są doświadczenia badawcze prowadzącego.

Bibliography: (in Polish)

Irvine William, The Army of the Indian Moghuls. Its Organization and Administration, LPP Publ., Delhi, 2004 (1903).

Chakravarti P. C., The Art. of War in Ancient India, LPP Publ., Delhi, 2003 (1941).

Rhys Davids Thomas William, Dialogues of the Buddha, 1-3 vols, LPP Publ. Delhi, 2001 (1910).

Dunbar George Sir, History of India. From the Earliest Times to the Present Day, LPP Publ., Delhi, 2004 (1936).

Rice Stanley, Hindu Customs and their Origin, LPP Publ., Delhi, 2002 (1937).

Lovett Verney Sir, A History of the Indian Nationalist Movement, LPP Publ., Delhi, 2001 (1920).

Dutt Sukumar, Problem of Indian Nationality, LPP Publ., Delhi, 2004 (1926).

Bhattacharya Jogendra Nath, Hindu Castes and Sects, Munshiram Manoharlal Pvt. Ltd., Delhi, 1995 (1896).

Singh K. S., The Scheduled Tribes, People of India National Series vol. III, Oxford Univ. Press, New Delhi, 2001.

Singh K. S., The Scheduled Castes, People of India National Series vol. II, Oxford Univ. Press, New Delhi, 1999.

Purane K. D., Untochability and the law. The Ground Reality, Gyan Publishing House, New Delhi, 2000.

Srinivas M. N. (red.), Caste. Its Twentieth Century Avatar, Penguin Books, New Delhi, 1996.

Singh K. S., Manoharan S., Languages and Scripts, People of India National Series vol. IX, Oxford Univ. Press, New Delhi, 1997.

Hutton J. H., Caste in India, Oxford Univ. Press, London, 1963.

Boyce Mary, Zaratusztrianie. Wiara i życie, Wyd. Łódzkie, Łódź, 1988.

Cole W. Owen, Sambhi Piara Singh, Sikhowie. Wiara i życie, Wyd. Łódzkie, Łódź, 1987.

Tiba Th. R. (red.), Scheduled Tribes of North-East India and Development, B.R. Publishing Corp., Delhi, 2010.

Chacko Pariyaram M. (red.), Tribal Communities and Social Change, Sage Publications, New Delhi, 2005.

Sabharwal Gopa, Ethnicity and Class. Social Divisions in an Indian City, Oxford Univ. Press, New Delhi, 2006.

Sahu Chaturbhuj (red.), Tribal Culture and Identity, Sarup & Sons, New Delhi, 1998.

Bell Charles, The People of Tibet, LPP Publ., Delhi, 1997 (1928).

Sati Vishwambhar Prasad, Kumar Kamlesh, Uttaranchal. Dilemma of Plenties and Scarcities, Mittal Publications, New Delhi, 2004.

Andrade Anotonio de, Niedawne odkrycie Wielkiego Kataju albo Państw Tybetu, (tłum. I. Kania, wstęp i komentarz M. Mejor), WAM, Kraków, 2004 (1624-1627).

Atkinson Edwin T. Religion in the Himalayas, Cosmo Publications, Delhi: 1974.

Francke, A.H. The Antiquities of Indian Tibet, 2 vols., Archaeological Survey of India, New Imperial Series, vol. XXXVIII, Calcutta: 1914- 1926.

Grierson G. A. (red.) Linguistic Survey of India, vol. III, The Tibeto-Burman Family, Motilal Banarsidass, Delhi: 1967 (Calcutta: 1909).

Kaschewsky Rudolf, The Image of Tibet in the West before the Nineteenth Century, [w:] T. Dodin, H. Räther, Imagining Tibet. Perceptions, Projections & Fantasies, Wisdom Publications, Boston: 2001, ss. 3- 20.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność i aktywność na zajęciach oraz egzamin ustny.

Egzamin ustny na podstawie 5 wybranych (przez studenta) tematów przedstawianych na zajęciach).

Internships: (in Polish)

nie przewiduje się prowadzenia praktyk

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)