Intensive Polish Course
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-SKJPO-IPC |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Intensive Polish Course |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
30.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Poziom kształcenia będzie dostosowany do posiadanych kompetencji kulturowych, wynikających z odmienności kręgu kulturowego, w którym słuchacz został wychowany. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 40 ECTS = 1200 godz. 1. godziny realizowane z udziałem nauczycieli – 800 godzin 2. czas poświęcony na pracę indywidualną słuchacza – 400 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | EK_W01: zna gramatykę na poziomie A2/B1, EK_W02: zna słownictwo na poziomie A2/B1, EK_W03: zna reguły posługiwania się określonymi odmianami języka w zależności od sytuacji komunikacyjnej, |
Efekty uczenia się - umiejętności: | EK_U01: rozumie czytane teksty i słuchane wypowiedzi: preparowane z poziomu A2/B1, a także mniej skomplikowane teksty oryginalne. EK_U02: rozumie wypowiedzi zróżnicowane środowiskowo, teksty żartobliwe, ironiczne, EK_U03: rozumie krótsze wypowiedzi ciągłe (ogłoszenie, komunikat, post, SMS), rozumie znaczenie wypowiedzi pisemnych (nakaz, zakaz, ostrzeżenie), EK_U04: rozumie dłuższe wypowiedzi ciągłe (program radiowy czy telewizyjny, film), rozumie znaczenie wypowiedzi urzędowych, użytkowych i prasowych, EK_U05: może włączyć się do rozmowy i wziąć czynny udział w dyskusji, umie prowadzić rozmowy telefoniczne, komunikować się za pomocą komunikatorów internetowych, wysyłać listy tradycyjne i elektroniczne, EK_U06: umie wyszukać ważnych informacje w tekście i je przekształcić, EK_U07: posługuje się odmianą oficjalną i nieoficjalną w zależności od potrzeby komunikacyjnej, EK_U08: umie wyszukać ważnych informacji w tekście i je przekształcić, EK_U09: potrafi komponować i redagować teksty (streszczać, rozwijać, przekształcać i dostosowywać wypowiedź do określonych potrzeb). EK_U010: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozpoznawania i opisu wybranych elementów kultury materialnej – dokonywać ich zestawienia z elementami rodzimych wytworów kultury, EK_U011: potrafi samodzielnie pracować wedle celów i wskazówek, |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | EK_K01: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę oraz zorganizować pracę swoją lub zespołu w sposób efektywny, EK_K02: ma świadomość swojej wiedzy z zakresu gramatyki i leksyki, zabiega o jej poszerzenie, EK_K03: zabiega o propagowanie tworzenia poprawnych wypowiedzi ustnych i pisemnych, jako koniecznych elementów fortunnej komunikacji, EK_K04: potrafi rozszerzać wiedzę o wymiar interdyscyplinarny, EK_K05: potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce, będąc przygotowanym do podejmowania różnorodnych wyzwań w interakcji z Polakami. |
Metody dydaktyczne: | metody podające: - elementy wykładu, - pogadanka, - wyjaśnienie, - prezentacja, metody poszukujące: - dyskusja dydaktyczna, - metoda problemowa, - praca ze źródłami tradycyjnymi i elektronicznymi, metody praktyczne: - ćwiczenia, - gry językowe, - projekty, - sprawdziany. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - biograficzna |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie językowych kompetencji komunikacyjnych, nauka wszystkich sprawności językowych, doskonalenie umiejętności samokształcenia, rozwijanie umiejętności korzystania z materiałów źródłowych, kształtowanie postaw opartych na zaufaniu, szacunku, tolerancji, wprowadzenie do polskiej kultury i zwyczajów. Jest to również wprowadzenie do podstawowych zagadnień z kultury materialnej dziedzictwa narodowego Polski, zaznajomienie słuchaczy z podstawową nomenklaturą, nazwami zabytków i miejsc. |
Pełny opis: |
1. MÓWIENIE I KOMUNIKACJA Ludzie: relacje w rodzinie, w pracy/ szkole, w sąsiedztwie, między narodami; emocje, Życie codzienne, Mieszkanie, miejsca do życia, Usługi, zawody, Edukacja, Praca, Biznes, Czas wolny, kultura, hobby, Sport, rekreacja, Zakupy, Reklama, Jedzenie, Polska od kuchni, Podróżowanie, turystyka, Media, 2. POLSKIE TRADYCJE I OBYCZAJE – DAWNIEJ I DZIŚ Wszystkich Świętych, Wigilia, Boże Narodzenie, sylwester i Nowy Rok, Wielkanoc andrzejki, mikołajki, Tłusty Czwartek, Pierwszy Dzień Wiosny 3. ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE Odmiana przez wszystkie przypadki rzeczownika, zaimka, przymiotnika; funkcje poszczególnych przypadków; Koniugacja czasowników; czasowniki prefiksalne; wybrane czasowniki nieregularne; tryby czasownika; nieosobowe formy czasownika (można, trzeba, warto; formy z „się”, imiesłowy); składnia czasowników, Spójniki, Przyimki – łączliwość z rzeczownikami, Wybrane partykuły, Odmiana i składnia liczebnika. 4. WYMOWA. 5. ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH. 6. REDAGOWANIE TEKSTÓW. 7. SŁUCHANIE. 9. JĘZYK I KULTURA. |
Literatura: |
- Lechowicz J., Podsiadły J., 2001, Ten, ta, to. Ćwiczenia nie tylko gramatyczne dla cudzoziemców, Łódź. - Machowska J., 2011, Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne na poziomie A2, Kraków. - Małolepsza M., Szymkiewicz A., Hurra!!! Po polsku 1-3, Kraków (podręcznik + zeszyt ćwiczeń). - Pelc T., 1997, Teraz polski. Gry i ćwiczenia komunikacyjne, Łódź. - Polski krok po kroku 1-2, oprac. zbiorowe, Kraków (podręcznik + zeszyt ćwiczeń). - Piotrowska-Rola E., Porębska M., 2017, Polski jest cool, nowa edycja (podręcznik + zeszyt ćwiczeń). - Serafin B., Achtelik A., 2001, Miło mi panią poznać. Język polski w sytuacjach komunikacyjnych, Katowice. - Seretny A., 2003, A co to takiego? Obrazkowy słownik języka polskiego, Kraków. |
Metody i kryteria oceniania: |
- testy, - egzamin semestralny i egzamin końcowy, - obecność, - aktywność podczas zajęć Ocena będzie stanowić średnią z powyższych wg poniższej punktacji: 93-100% - bardzo dobry (5) 85-92% - dobry plus (4,5) 77-84% - dobry (4) 69-76% - dostateczny plus (3,5) 60-68% - dostateczny (3) 0-59% - niedostateczny (2) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend, Agnieszka Szolc | |
Prowadzący grup: | Karolina Pluskota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend, Karolina Pluskota | |
Prowadzący grup: | Karolina Pluskota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend, Anna Gleb-Giedrys, Karolina Pluskota, Kinga Wawrzyniak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Berend, Anna Gleb-Giedrys, Michalina Koniuk, Emilia Kubicka, Anetta Luto-Kamińska, Filip Olkiewicz, Karolina Pluskota, Agnieszka Szolc, Kinga Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend, Anna Gleb-Giedrys, Monika Goszczyńska, Karolina Pluskota | |
Prowadzący grup: | Anna Gleb-Giedrys, Monika Goszczyńska, Michalina Koniuk, Anetta Luto-Kamińska, Karolina Pluskota, Agnieszka Szolc, Kinga Wawrzyniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend | |
Prowadzący grup: | Monika Goszczyńska, Michalina Koniuk, Filip Olkiewicz, Karolina Pluskota, Agnieszka Szolc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend | |
Prowadzący grup: | Anna Gleb-Giedrys, Michalina Koniuk, Dominika Mafutala-Makuch, Filip Olkiewicz, Karolina Pluskota, Agnieszka Szolc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 400 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Berend | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.