Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Academic English in multicultural perspectives

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-WH-PODW-AEMP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic English in multicultural perspectives
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 7.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

B1+ level of English

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with the teacher:

- participation in classes including online learning – 60 hours


Self-study hours:

- reading literature, completing homework and online assignments - 60 hours

- study material revision, individual consultations, and preparation for tests - 55 hours


Altogether: 175 hours (7 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

The student:

W1: has knowledge of academic English at B2+ level within the grammatical, lexical and communicative aspects and situations covered in the course (K_W01).

Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:

U1: is able to find and select various pieces of information and take a critical stance on the material acquired in order to develop, defend or refute arguments in an independently prepared argumentative composition in English (K_U01; K_U09);


U2: is able to use B2+-level English in spoken and written interaction in a multicultural environment wiithin the topcs covered in the course (K_U16);


U3: is capable of producing English texts at B2+ level and by means of grammatical structures and lexical items acquired in the course (K_U16).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

The student:

K1: is aware of cultural differences and their importance in academic contexts, and can assume various roles in situations involving multicultural teams and single users of English as a foreign/second language (K_K07);


K2: is aware of the problems related to the process of learning English and is aware of the steps required in order to improve one's lingusitic skills (K_K01).

Metody dydaktyczne eksponujące:

- inscenizacja

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody integracyjne
- metody oparte na współpracy

Skrócony opis:

The aim of the course is to discuss a selection of subjects from multicultural standpoints.

Pełny opis:

The course aims to involve students in a discussion of topical issues from multicultural standpoints. It offers a variety of topics related to such areas as culture, communication, arts, films and literature, as well as media. Course activities will also include the use of grammar and vocabulary in academic contexts, both spoken and written. Students are welcome to share and exchange their ideas in a multicultural university environment and by means of communicative language skills and competencies in English, developed at CEFR B2+ level (IELTS band: 6)."

Content distribution (winter semester):

- Globalisation

- Communication

- Culture

- Technology

Content distribution (summer semester):

- Environment

- Literature

- Art

- Transport

Literatura:

Required reading:

Cotton, D., D. Falvey and S. Kent. 2015. New Language Leader Intermediate / Upper-Intermediate. Pearson Education Limited.

Dummett P., J. A. Hird. 2013. Course in English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press.

Additional reading:

McCarthy, M., F. O'Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

Written tests (3 out of 4) (W1, U2, U3)

Observation of participation, preparation and homework as well as Moodle assignment completion documented in an activity log (U1, K1, K2 )

Assessment criteria:

fail - 0%-59% (55%)*

satisfactory - 60%-69%

satisfactory plus - 70%-74%

good - 75%-84%

good plus - 85%-89%

very good - 90%-100%

The students are evaluated in accordance with the university regulations, and they must attend all course meetings in a classroom. Informed participation in class discussions – based on completion of the assigned reading and supportive collaboration with classmates – is also required. Each class absence has to be excused in the first week after the lesson missed. The final grade percentage will be reduced for every unexcused absence from class or assignment that a student has failed to complete.

Praktyki zawodowe:

n/a

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Koneczniak
Prowadzący grup: Grzegorz Koneczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

As in the main section.

Pełny opis:

As in the main section.

Literatura:

As in the main section.

Uwagi:

n/a

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Koneczniak
Prowadzący grup: Grzegorz Koneczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

As in the main section.

Pełny opis:

As in the main section.

Literatura:

As in the main section.

Uwagi:

N/A

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Koneczniak
Prowadzący grup: Grzegorz Koneczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

As in the main section.

Pełny opis:

As in the main section.

Literatura:

As in the main section.

Uwagi:

n/a

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Koneczniak
Prowadzący grup: Grzegorz Koneczniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

As in the main section.

Pełny opis:

As in the main section.

Literatura:

As in the main section.

Uwagi:

N/A

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)