Język francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500A-LR2FR-60 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język francuski |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Lektorat języka obcego - II rok filologii włoskiej s1 Lektoraty języków obcych - 2 rok, semestr letni - 60 godzin |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Wymagania wstępne: | lektorat z języka francuskiego na poziomie początkującym |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma znajomość szerokiego zasobu leksykalnego i zasad jego wzbogacania, pozwalającą na płynną komunikację w sytuacjach zarówno ogólnych, jak i związanych z kierunkiem studiów. W2: Zna struktury gramatyczne w zakresie morfologii i składni. W3: Zna podstawowe zasady fonetyczne. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi porozumiewać się w języku francuskim przy użyciu rożnych kanałów i technik na tematy ogólne i związane z dziedziną studiów. U2: Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dla celów akademickich w zakresie problematyki / tematyki ogólnej i specjalistycznej, właściwej dla studiowanego kierunku. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju. K2: Rozumie potrzebę znajomości języka obcego we współczesnym świecie. K3: Jest przygotowany do funkcjonowania w otoczeniu kulturowo i językowo zróżnicowanym |
Metody dydaktyczne: | aktywizujące, powtórzeniowe, konwersacyjne |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
lektorat z języka francuskiego dla początkujących |
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1 - podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
Metody i kryteria oceniania: |
- postępy w nauce języka monitorowane są na bieżąco - ewaluacja obejmuje wszystkie 4 rozwijane kompetencje, - metody oceniania : testowa ( leksyka, gramatyka), konwersacyjna ( symulacja sytuacji komunikacyjnych, odgrywanie scenek ), redakcja krótkich wypowiedzi pisemnych, kryteria oceniania : test z 4 kompetencji po każdym "unite" , 60% na ocenę dostateczną |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
lektorat z języka francuskiego dla początkujących |
|
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1 - podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
lektorat z języka francuskiego dla początkujących |
|
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1 - podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
lektorat z języka francuskiego dla początkujących |
|
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1 - podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
lektorat z języka francuskiego dla początkujących |
|
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1 - podręcznik i zeszyt ćwiczeń. |
|
Uwagi: |
ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.