Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język hiszpański

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500A-LR2HISZ-60
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język hiszpański
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Lektorat języka obcego - II rok filologii włoskiej s1
Lektoraty języków obcych - 2 rok, semestr letni - 60 godzin
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Wymagania wstępne:

_

Całkowity nakład pracy studenta:

Całkowity nakład pracy studenta: 2 ECTS = średnio 60 godzin;


Godziny kontaktowe (zajęcia i konsultacje): 1,8 ECTS = średnio 54 godziny;


Praca własna (przygotowanie do zajęć i egzaminu): 0,2 ECTS = średnio 6 godzin.




Efekty uczenia się - wiedza:

Po ukończeniu kolejnych 60 godz. nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć ( 180 godz.) student:


W 1 - zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka hiszpańskiego na poziomie A2.

Efekty uczenia się - umiejętności:

Po ukończeniu kolejnych 60 godzin nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć( 180 godz.) student:


U 1 - potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku hiszpańskim na poziomie biegłości A1+/A2 według ESOKJ K_U02 (efekt kierunkowy).


U 2 - potrafi porozumiewać się w języku hiszpańskim (przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych) na tematy z zakresu poznanego na zajęciach na poziomie biegłości A1+/A2 według ESOKJ K_U05 (efekt kierunkowy).


U 3 - posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku hiszpańskim na zakładanym poziomie biegłości (A1+/A2 ) z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł K_U14 (efekt kierunkowy).


U 5 - posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku hiszpańskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł i na zakładanym poziomie biegłości (A1+/A2) według ESOKJ K_U15 (efekt kierunkowy).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Po ukończeniu kolejnych 60 godzin nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć ( 180 godz.) student:


K 1 - potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_K02 (efekt kierunkowy).

Metody dydaktyczne:

aktywizujące, powtórzeniowe, konwersacyjne

Metody dydaktyczne eksponujące:

- symulacyjna (gier symulacyjnych)

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka
- tekst programowany

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- obserwacji
- okrągłego stołu
- sytuacyjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody ewaluacyjne
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Lektoraty języka hiszpańskiego zostały potraktowane jako nauczanie zintegrowane. Celem zajęć jest opanowanie przez studenta 4 kompetencji językowych ( rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, pisanie, mówienie ) na poziomie A2.

Pełny opis:

- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie),

- język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym,

- nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Hiszpanii i krajów hiszpańskojęzycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

Castro F., Marin F., Morales R. 2004. Nuevo Ven 1 Libro del alumno, Libro de ejercicios. Madrid: Edelsa.

Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1, 2. Madrid: SGEL.

González Hermoso A., Romero Duenas C. 2008. Competencia gramatical en uso A1, A2, Madrid: Edelsa./ Castro, F 2010. Uso de gramática española- elemental. Madrid: Edelsa.

Enciar, A. 1993. Palabras, palabras. Madrid: Edelsa.

Literatura dodatkowa:

M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa.González Hermoso A., Gramática del espaňol lengua extranjera, Edelsa, Madrid 2011

González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa

Fabiana Hidalgo A. 2009, Preparacion al diploma de espanol nivel A1, A2. Madrid: Edelsa

Hermoso A.G., Sanchez Alfaro A. 1994. 270 ejercicios gramaticales. Nivel 1. Madrid: Edelsa.

Palomino, María Ángeles 1998. Dual : pretextos para hablar, Madrid: ELE.

López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen.

Wawrykowicz, Anna 2001. Gramatyka funkcjonalna z ćwiczeniami. Wrocław: Wydawnictwo Europa.

González Hermoso, Alfredo. 2011. Conjugar verbos de España y de América. Madrid: Edelsa.

Wawrykowicz, Anna 2005. El Mundo hispano; repetytorium gramatyczno-leksykalne. Wrocław: Wydawnictwo Europa.

Bartkowiak, Ewa 2011. Español: repetytorium leksykalne. Poznań: Wagros.

Metody i kryteria oceniania:

Postępy studenta w zakresie osiągania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych każdego z komponentów modułu są sumarycznie oceniane w sposób ciągły na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach (ocena formująca) i końcowy w oparciu o testy oraz colloquia (ocena podsumowująca).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Węgrzyn
Prowadzący grup: Adam Węgrzyn
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Haniec
Prowadzący grup: Beata Haniec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Haniec
Prowadzący grup: Beata Haniec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Haniec
Prowadzący grup: Beata Haniec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)