Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500A-ZR3ANG-60
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Lektoraty języków obcych - 3 rok, semestr zimowy - 60 godzin
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka angielskiego umożliwiającą podjęcie lektoratu.


Zgodnie z Zarządzeniem Nr 78 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 29 września 2006 r. student może zostać zwolniony z lektoratu po przedłożeniu odpowiedniego certyfikatu: https://www.umk.pl/uczelnia/dokumenty/biuletyn/prawo/?akcja=dokument&typ=Z_Rektora&nr=78&bp=8&rok=2006


Egzamin zwalniający z udziału w lektoracie z języka angielskiego: procedury (zgodnie z Zarządzeniem Dziekana nr 3/2014z dnia 30 kwietnia 2014 roku w sprawie szczegółowego trybu organizacji zajęć z języków obcych z późn. zmianami) na Wydziale Filologicznym UMK w Toruniu.


Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe:

- zajęcia z udziałem prowadzącego - 60 godzin


Indywidualna praca:

- przygotowanie do zajęć - 7 godzin

- przygotowanie do egzaminu - 8 godzin


Razem: 75 godzin pracy (3 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

Efekty kształcenia – wiedza

W1: Ma znajomość szerokiego zasobu leksykalnego i zasad jego wzbogacania, pozwalającą na płynną komunikację w sytuacjach zarówno ogólnych, jak i związanych z kierunkiem studiów, zgodnie z wymogami poziomu B2.

W2: Zna struktury gramatyczne w zakresie morfologii i składni zgodnie z wymogami poziomu B2.

efekt szczegółowy W2: Zna podstawowe i zaawansowane konstrukcje gramatyczne, frazeologię i słownictwo z zakresu ogólnego (nie specjalistycznego) języka angielskiego pozwalające na zrozumienie najważniejszych treści

W3: Zna zasady fonetyczne.


Efekty uczenia się - umiejętności:

Efekty kształcenia – umiejętności

U1: Potrafi porozumiewać się w języku angielskim przy użyciu rożnych kanałów i technik (w tym narzędzia ICT) na tematy ogólne i związane z dziedziną studiów, zgodnie z wymogami poziomu B2.

U2: Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dla celów akademickich w zakresie problematyki / tematyki ogólnej i specjalistycznej, właściwej dla studiowanego kierunku.

U3: Student potrafi komunikować się ustnie oraz pisemnie z nauczycielem oraz innymi studentami w celu omówienia zagadnień językowych i gramatycznych poruszanych w czasie zajęć


efekt szczegółowy U3: Student potrafi brać udział w swobodnych rozmowach, dyskusjach, także zawodowych, formułując wnioski i broniąc swojego stanowiska.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Efekty kształcenia – kompetencje społeczne

K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju.

K2: Rozumie potrzebę znajomości języka obcego we współczesnym świecie.

K3: Jest przygotowany do funkcjonowania w otoczeniu kulturowo i językowo zróżnicowanym.


efekt szczegółowy K3: Akceptuje odrębność kulturową i światopoglądową. Współdziała w zespole

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa, ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (film, fotografie, teksty, nagrania, aplikacje edukacyjne), giełda pomysłów


Skrócony opis:

Program kursu zakłada rozwijanie kompetencji językowych zawartych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages) z naciskiem na komunikację. W semestrze zimowym przedmiot kończy się egzaminem.

Pełny opis:

Program kurs zakłada rozwijanie i doskonalenie wszystkich sprawności językowych, jednak ambicją kursu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych poprzez symulacje rozmów na różne tematy związane z życiem codziennym.

Kurs wspomagany jest różnorodnymi materiałami audiowizualnymi, które przyczyniają się do rozwijania sprawności językowych studentów oraz wprowadzają element kulturowy do kursu.

Na zajęciach rozwijana jest również zdolność kreatywnego myślenia. Studenci angażowani są w różnego rodzaju symulacje rozmów na tematy abstrakcyjne, wcielanie się w role, rozwiązywanie problemów, czy też wzajemne przekonywanie się do swoich racji.

Ponadto, kurs kładzie nacisk na motywację studentów do poszukiwania oraz pogłębiania wiedzy we własnym zakresie z użyciem nowoczesnych źródeł. W tym celu stosuje się różnorodne, idące z duchem czasu metody wspierające rozwój studentów takie jak platformy oraz aplikacje edukacyjne, gry językowe online, czy też programy do tworzenia prezentacji multimedialnych i plików wideo.

Literatura:

Virginia Evans, Jenny Dooley. 2014. On Screen Intermediate B1+/B2 Student's Book

Metody i kryteria oceniania:

1. Ocena końcowa składa się z następujących komponentów: (a) 60% stanowi ocena z egzaminu pisemnego przeprowadzonego w sesji i (b) 40% stanowi ocena z zajęć dydaktycznych.

EGZAMIN

Egzamin pisemny: gramatyka, słownictwo, czytanie, pisanie

Typy przykładowych zadań: wypełnianie luk, transformacje, uzupełnianie zdań właściwą formą gramatyczną, test wielokrotnego wyboru, odpowiedzi na pytania otwarte dotyczące tekstu, znaczenie słownictwa w kontekście, dopasowywanie fragmentów do tekstu.

W przypadku konieczności przeprowadzenia egzaminu / kolokwium w trybie zdalnym, student jest zobowiązany mieć włączoną kamerę przez cały czas trwania egzaminu/ kolokwium.

W sytuacji gdy student odmówi włączenia kamery na czas trwania egzaminu/ kolokwium lub nie będzie posiadał sprawnej kamery, student będzie zobowiązany podejść do egzaminu w trybie stacjonarnym na uczelni.

Ocena z zajęć dydaktycznych obejmuje:

• trening językowy (15 pkt)

• kolokwium (25 pkt)

Kryteria oceniania:

55%-69% = 3

70%-74% = 3+

75%-84% = 4

85%-89% = 4+

90%-100% = 5

W przypadku poprawiania kolokwium, wyciągana jest średnia z obu podejść.

Zasady współpracy:

1. 1. Nieobecności – student zobowiązany jest do systematycznego uczęszczania na zajęciach. Prowadzący może odmówić zaliczenia w sytuacji, w której student opuści dwie trzecie zajęć, nawet jeśli jest w stanie formalnie usprawiedliwić nieobecności. Wszystkie nieobecności powinny być usprawiedliwiane na bieżąco. Spóźnienie większe niż 15 minut skutkuje nieuwzględnieniem obecności studenta na danych zajęciach.

2. Nieprzygotowania – student powinien być przygotowany na każde zajęcia. Stwierdzony brak przygotowanie do 3 zajęć w semestrze (np. nieprzeczytanie tekstów, brak materiałów itp.) może skutkować odmową zaliczenia.

3. Nieusprawiedliwiona nieobecność na kolokwium skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwiona nieobecność i wyznaczenie późniejszego terminu kolokwium może doprowadzić do zmiany formy zaliczenia i zakresu obowiązującego materiału

4. Studentowi przysługuje prawo do jednorazowej poprawy oceny niedostatecznej z kolokwium.

5. Aby otrzymać zaliczenie, student musi zaliczyć wszystkie kolokwia oraz wykonać zadania grupowe.

6. Student traci 1% z ogólnej puli procentowej za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność.

Alternatywne sposoby realizacji programu, na wypadek konieczności przejścia na tryb zdalny:

aplikacja MS TEAMS (zajęcia będą odbywały się na kanale);

platforma Moodle (przesyłanie materiałów typu MP3, MP4) - pliki do odsłuchania, obejrzenia dla studentów

W semestrze zimowym realizowane będą następujące tematy i zagadnienia:

- Czasowniki modalne (obligation, necessity, prohibition, advice);

- phrasal verbs and verb patterns

- The passive (strona bierna);

-reported speech;

-uses of the Past Perfect;

-be, do, have as auxiliary and main verbs;

-Articles (a, the, zero)

-used to, be used to, get ued to;

-past modals;

-unreal conditionals;

-adjectives as nouns

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gębka-Wolak, Iga Noińska, Ariadna Strugielska
Prowadzący grup: Iga Noińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Lektorat - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gębka-Wolak, Iga Noińska
Prowadzący grup: Iga Noińska, Agnieszka Szolc, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Lektorat - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gębka-Wolak, Iga Noińska
Prowadzący grup: Iga Noińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Lektorat - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)