Język francuski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500A-ZR3FR-60 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język francuski |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Lektorat języka obcego - III rok filologii włoskiej s1 Lektoraty języków obcych - 3 rok, semestr zimowy - 60 godzin |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka francuskiego na poziomie A1/ A1+. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po ukończeniu kolejnych 60 godz. nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć ( 180 godz.) student: W 1 - zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka francuskiego na poziomie A2. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po ukończeniu kolejnych 60 godzin nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć( 180 godz.) student: U 1 - potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języka francuskim na poziomie biegłości A1+/A2 według ESOKJ K_U02 (efekt kierunkowy). U 2 - potrafi porozumiewać się w języku francuskim (przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych) na tematy z zakresu poznanego na zajęciach na poziomie biegłości A1+/A2 według ESOKJ K_U05 (efekt kierunkowy). U 3 - posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku francuskim na zakładanym poziomie biegłości (A1+/A2 ) z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł K_U14 (efekt kierunkowy). U 5 - posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku francuskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł i na zakładanym poziomie biegłości (A1+/A2) według ESOKJ K_U15 (efekt kierunkowy). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po ukończeniu kolejnych 60 godzin nauki i potwierdzeniu efektów kształcenia zakładanych dla całego modułu zajęć ( 180 godz.) student: K 1 - potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_K02 (efekt kierunkowy). |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - symulacyjna (gier symulacyjnych) |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Lektoraty z języka francuskiego zostały potraktowane jako nauczanie zintegrowane. Celem zajęć jest opanowanie przez studenta 4 kompetencji językowych ( rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, pisanie, mówienie ) na poziomie A2. |
Pełny opis: |
- rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
Metody i kryteria oceniania: |
Postępy studenta w zakresie osiągania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych każdego z komponentów modułu są sumarycznie oceniane w sposób ciągły na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach (ocena formująca) i końcowy w oparciu o testy oraz kolokwia (ocena podsumowująca). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Ściesiński | |
Prowadzący grup: | Łukasz Ściesiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Lektorat z j. francuskiego - rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Pełny opis: |
Wybrane tematy spośród: 1. Ma Maison -parler de son logement -demander et indiquer le chemin -le futur proche -l’impératif -les pronoms COD 2. Mes repas: -le dialogue Au restaurants -faire des courses -les articles partitifs -les différences entre la cuisine française et polonaise 3. Chez le médecin 4. Invitations: Fixer un rendez-vous Communiquer Au téléphone Les verbes: pouvoir, vouloir, savoir 5. Passé campos: décrire les Fitas passés 6. Les pronoms relatifs : qui/ que |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1: podręcznik i ćwiczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Ściesiński | |
Prowadzący grup: | Łukasz Ściesiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Lektorat z j. francuskiego - rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Pełny opis: |
Wybrane tematy spośród: 1. Ma Maison -parler de son logement -demander et indiquer le chemin -le futur proche -l’impératif -les pronoms COD 2. Mes repas: -le dialogue Au restaurants -faire des courses -les articles partitifs -les différences entre la cuisine française et polonaise 3. Chez le médecin 4. Invitations: Fixer un rendez-vous Communiquer Au téléphone Les verbes: pouvoir, vouloir, savoir 5. Passé campos: décrire les Fitas passés 6. Les pronoms relatifs : qui/ que |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1: podręcznik i ćwiczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Lektorat z j. francuskiego - rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Pełny opis: |
Wybrane tematy spośród: 1. Ma Maison -parler de son logement -demander et indiquer le chemin -le futur proche -l’impératif -les pronoms COD 2. Mes repas: -le dialogue Au restaurants -faire des courses -les articles partitifs -les différences entre la cuisine française et polonaise 3. Chez le médecin 4. Invitations: Fixer un rendez-vous Communiquer Au téléphone Les verbes: pouvoir, vouloir, savoir 5. Passé campos: décrire les Fitas passés 6. Les pronoms relatifs : qui/ que |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1: podręcznik i ćwiczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT LEK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Mołoń | |
Prowadzący grup: | Sylwia Mołoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Lektorat - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Lektorat z j. francuskiego - rozwijanie 4 kompetencji : receptywnych ( rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego) oraz produktywnych (mówienie i pisanie), - język nauczany jest jako narzędzie komunikacji, w związku z czym nacisk położony jest na komunikację, a więc leksyka i gramatyka podporządkowane są celom komunikacyjnym, - ćwiczenia prawidłowej wymowy stanowią bardzo ważny element zajęć na początku nauki języka obcego, - nauka języka uzupełniana jest elementami cywilizacyjnymi na temat Francji i krajów frankofońskich |
|
Pełny opis: |
Wybrane tematy spośród: 1. Ma Maison -parler de son logement -demander et indiquer le chemin -le futur proche -l’impératif -les pronoms COD 2. Mes repas: -le dialogue Au restaurants -faire des courses -les articles partitifs -les différences entre la cuisine française et polonaise 3. Chez le médecin 4. Invitations: Fixer un rendez-vous Communiquer Au téléphone Les verbes: pouvoir, vouloir, savoir 5. Passé campos: décrire les Fitas passés 6. Les pronoms relatifs : qui/ que |
|
Literatura: |
Podręcznik bazowy: En action 1: podręcznik i ćwiczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.