Zarządzanie projektami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC2Z-ZP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie projektami |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 21 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1 Przedmioty obowiązkowe - 31 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny z udziałem prowadzącego: - uczestnictwo w konwersatorium 30 h - konsultacje 5 h Samodzielna praca studenta: - planowanie i udział w projektach 16 h - lektura tekstów 8 h Suma: 59h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student ma zaawansowaną wiedzę na temat różnych typów projektów lokalnych, krajowych i europejskich oraz sposobów zarządzania nimi – K_W01, K_W06 W2: student ma zaawansowaną wiedzę z zakresu planowania, inicjowania i realizacji projektów oraz rozwiązywania dotyczących ich problemów etycznych i prawnych - K_W11, K_W10 W3: student ma zaawansowaną wiedzę na temat społecznej funkcji projektów w wymiarze lokalnym i międzykulturowym – K_W06 W4: student ma zaawansowaną wiedzę o wybranych aspektach projektów (naukowych, popularnonaukowych, społecznych; krajowych i europejskich) w ujęciu nauk humanistycznych i społecznych – K_W03 W5: student ma zaawansowaną wiedzę z zakresu terminologii związanej z zarządzaniem projektami różnych typów – K_W09 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student potrafi pracować w zespole projektowym, pełniąc różne funkcje (w tym kierownika) oraz planować zadania i organizować pracę własną oraz zespołu – K_U06 U2: student potrafi porozumiewać się i współpracować z podmiotami zewnętrznymi przy pomocy różnych kanałów i technik komunikacyjnych (w tym narzędzia ICT) – K_U04 U3: student potrafi rozpoznawać różne typy źródeł i wyszukiwać, krytycznie selekcjonować oraz analizować pochodzące z nich informacje – K_U01, K_U09 U4: student samodzielnie zdobywa wiedzę pochodzącą ze źródeł literackich, naukowych i użytkowych, rozwijając na ich podstawie swoje umiejętności dotyczące zarządzania projektami różnych typów – K_U08, K_U02 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: dzięki doświadczeniu w planowaniu i zarządzaniu projektem, student jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy - K_K09 K2: student ma świadomość swoich kompetencji w zakresie zarządzania projektami i potrafi ją rozwijać - K_K01, K_K07 K3: student potrafi rozstrzygać kwestie prawne i etyczne związane z planowaniem, finansowaniem i realizacją projektów oraz współpracą z otoczeniem – K_K02 K4: student jest przygotowany do sprawnego tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych związanych z przedstawianiem wyników projektu i jego promocją – K_K08 K5: współpracując z podmiotami zewnętrznymi, student rozumie specyfikę ich funkcjonowania i docenia ich działalność - K_K03, K_K04 K6: student wykazuje aktywność w samodzielnym podejmowaniu decyzji odnośnie zarządzanych projektów – K_K06 |
Metody dydaktyczne: | eksponujące: pokaz, podające: wykład konwersacyjny, wykład problemowy, poszukujące: laboratoryjna, projektu, giełda pomysłów, obserwacji, sytuacyjna, studium przypadku |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z różnymi formami projektów (naukowe, popularnonaukowe, społeczne, krajowe, europejskie), planowaniem i zarządzaniem ich realizacją, a także ze sposobami pozyskiwania funduszy. |
Pełny opis: |
W ramach konwersatorium studenci uzyskują wiedzę teoretyczną dotyczącą zarządzania projektami, jak również zapoznają się z ich funkcjonowaniem i uczestniczą w ich realizacji. 1. Rodzaje projektów w zależności od charakteru (cel), zakresu, sposobu finansowania i funkcji społecznych. 2. Projekty naukowe. 3. Projekty popularnonaukowe. 4. Projekty kulturalne. 5. Projekty społeczne. 6. Projekty samorządowe. 7. Projekty unijne o różnej skali. 8. Lokalna współpraca międzynarodowa. Pogranicze. Interreg. 9. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi (NGO, placówki edukacyjne, samorządy, agencje rozwoju, fundacje). 10. Etapy planowania projektu. Określanie celów, zasobów, planów działania. Promocja i raportowanie. 11. Obserwacje i udział w projektach różnych typów. 12. Przygotowanie własnego projektu i określenie warunków jego realizacji. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: H. Brandenburg, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi. Katowice 2012. Design Silesia, Projektowanie skutecznych usług publicznych. Zabrze 2013 [ http://www.pup.zory.pl/download/797.html] B. Grucza, Zarządzanie interesariuszami projektu, Warszawa 2019. P. Harper-Smith, S. Derry, Zarządzanie projektami, Warszawa 2012. J. Radło i in., Planowanie projektów badawczych i rozwojowych : vademecum B+R; Dobre praktyki (2 tomy). Warszawa 2013. A. Paluch, Jak skutecznie wdrażać projekty innowacyjne i ponadnarodowe? Gdańsk 2011. J. Urbańska, Zarządzanie badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi : dobre praktyk. Łódź 2012. M. Trocki, P. Wyrozębski (red.), Planowanie przebiegu projektów, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: W zależności od wybranych projektów i prac zaliczeniowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Kontrola końcowa w postaci prezentacji planu projektu (i zarządzania projektem) lub wyników udziału w projekcie. 2. Kontrola bieżącej aktywności studenta na zajęciach oraz poczynionych postępów (ocenianie bieżące na podstawie wykonanych zadań, udziału w projektach i testów cząstkowych, w tym za pomocą platformy MOODLE). Skala oceniania: Bardzo dobry – 91-100% Dobry plus – 81-90% Dobry – 71-80% Dostateczny plus – 61-70% Dostateczny – 51-60% Niedostateczny – 50% i mniej |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Głuszkowski | |
Prowadzący grup: | Michał Głuszkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Pełny opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Literatura: |
Jak w części ogólnej. |
|
Uwagi: |
Zajęcia stacjonarne. Materiały będą zamieszczane na platformie Teams. W razie konieczności przejścia na nauczanie online spotkania również będą się odbywały w zespole Teams. Kody dostępu do zespołu Teams USOS-mail. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Głuszkowski | |
Prowadzący grup: | Michał Głuszkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Pełny opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Literatura: |
Jak w części ogólnej. |
|
Uwagi: |
Zajęcia stacjonarne. Materiały będą zamieszczane na platformie Teams. W razie konieczności przejścia na nauczanie online spotkania również będą się odbywały w zespole Teams. Kody dostępu do zespołu Teams USOS-mail. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Głuszkowski | |
Prowadzący grup: | Michał Głuszkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Pełny opis: |
Jak w części ogólnej. |
|
Literatura: |
Jak w części ogólnej. |
|
Uwagi: |
Zajęcia stacjonarne. Materiały będą zamieszczane na platformie Teams. W razie konieczności przejścia na nauczanie online spotkania również będą się odbywały w zespole Teams. Kody dostępu do zespołu Teams USOS-mail. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.