Język w kampaniach medialnych i marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2502-s1LPC3Z-KP-JKMM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Język w kampaniach medialnych i marketingowych |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Moduły do wyboru - III rok, lingwistyka praktyczna i copywriting, semestr zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Podczas realizacji przedmiotu student uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie: 1) Godziny realizowane na zajęciach przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego - 30 godzin, za które student uzyskuje 2 punkty ECTS; 2) Godziny w trakcie konsultacji przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego – 10 godzin (0,5 ECTS); 3) Godziny konieczne do przygotowania się do zajęć - 10 godzin (0,5 ECTS). ŁĄCZNIE 50 godzin = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu kursu student/ka: W1: wyjaśnia podstawowe pojęcia i teorie z obszaru komunikacji medialnej i marketingowej – K_W11; W2: objaśnia efekty wpływu nowych mediów na praktyki kulturowe i kampanie marketingowe – K_W08. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu kursu student/ka: U1: potrafi zidentyfikować strategie retoryczne i argumentacyjne stosowane w komunikacji medialnej – K_U10; U2: porównuje strategie wykorzystania mediów w komunikacji publicznej – K_U10; U3: umie analizować i oceniać zjawiska mediatyzacji, skandalizacji i tabloidyzacji – K_U02, U4: przygotowuje projekt wykorzystania mediów w sferze marketingowej – K_U04. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu kursu student/ka: K1: ma świadomość etycznych dylematów współczesnej komunikacji medialnej i marketingowej – K_K04. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem wykorzystania języka w kampaniach medialnych i marketingowych jako zorganizowanej działalności w obrębie komunikacji perswazyjnej. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć będzie się skupiała wokół następujących szczegółowych zagadnień: 1. Podstawowe pojęcia i teorie dotyczące komunikacji medialnej, kultury masowej i teorii propagandy; 2. Skuteczna komunikacja a wzorce zachowań językowych; 3. Reklama, marketing polityczny, public relations jako formy kompleksowych kampanii w obrębie komunikacji perswazyjnej: planowanie strategii reklamowej i public relations, opracowywanie promocji politycznej; 4. Źródła argumentacji i rodzaje argumentów; 5. Rodzaje wnioskowań, elementy niejawne w komunikacji, odnajdywanie presupozycji; 6. Retoryczne mechanizmy treści: środki językowe służące budowaniu wspólnoty, włączaniu emocji, wartościowaniu, bezalternatywności wyboru. 7. Figury retoryczne stosowane w tekstach kampaniach medialnych i marketingowych jako sposoby celowego i planowego budowania wypowiedzi. 8. Język inkluzywny a wykluczający w komunikacji prywatnej i medialnej; 9. Slogan jako element wzmacniający perswazję tekstu; typy sloganów ze względu na związek z elementem aktu komunikacji i semantykę; budowa składniowa i skład leksykalny sloganów. |
Literatura: |
Bralczyk J., O używaniu języka w polskiej polityce w latach dziewięćdziesiątych, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków 1999. Bralczyk J., O językowych zwyczajach polskiej reklamy, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków 1999. Bralczyk J., Majkowska G., Język mediów – perspektywa aksjologiczna, [w:] Język mediów masowych, red. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska, Warszawa 2000. Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa 2001. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2007. Fleischer M., Ogólna teoria komunikacji, Wrocław 2007. Goban-Klas T., Komunikowanie i media masowe. Teoria prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków 1999. Jabłoński A.W., Sobkowiak L. (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002. Marszałek-Kawa J. (red.), Współczesne oblicza mediów, Toruń 2005. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007. Mucha J. (red.), Nie tylko Internet. Nowe media, przyroda i technologie społeczne a praktyki kulturowe, Kraków 2010. Olędzki J., Tworzydło D. (red), Public relations, Warszawa 2007. Ożóg K., Język w służbie polityki, Rzeszów 2004. Perelman Ch., Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja, przekł. M. Chomicz, Warszawa 2002. Pleszkun-Olejniczakowa E., Bachura J., Worsowicz M., O mediach i komunikacji, Łódź 2010. Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk 2006. Wasilewski J., Sibiński A., Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej, Warszawa 2008. Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach (ocena bieżąca) i wykonywanie ćwiczeń pod kierunkiem nauczyciela akademickiego – W1, W2, U1, U2, U3. Wykonanie projektu końcowego – W1, W2, U1, U2, U3, U4, K1 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Bednarek | |
Prowadzący grup: | Adam Bednarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Adrianna Piotrowska, Sebastian Żurowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sebastian Żurowski | |
Prowadzący grup: | Sebastian Żurowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.