Copywriting
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2506-s2POL1Z-COP-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Copywriting |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 60 godzin pracy, z tego: 1 pkt ECTS za udział w zajęciach (30 godz. pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą; 1 pkt ECTS za pracę własną: wykonanie prac domowych, przygotowanie się do zajęć, przygotowanie projektu semestralnego. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po ukończeniu zajęć student/ka: 1. umie zdefiniować podstawowe terminy związane z copywritingiem i reklamą 2. rozumie cele i funkcje reklamy, rozpoznaje jej typy i rodzaje (K_W12) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po ukończeniu zajęć student/ka: 1. interpretuje komunikaty reklamowe i analizuje je pod kątem copywritingu (K_U01; K_U02) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po ukończeniu zajęć student/ka: 1. umie pracować indywidualnie w i grupie nad powierzonymi zadaniami (K_K06; K_K08) |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - studium przypadku |
Skrócony opis: |
Warsztaty poświęcone są tematyce copywritingu definiowanego jako umiejętność sztuki tworzenia tekstów oraz sloganów reklamowych. Zostały zaplanowane w ten sposób, aby określić studentom miejsce copywritera zarówno w strukturze Agencji Reklamowej, jak i złożonym procesie tworzenia kampanii reklamowej. Studenci zapoznają się z przykładowymi narzędziami pracy copywritera, przeanalizują dostępne na rynku kampanie, dokonają próby stworzenia własnych projektów dotyczących tekstów, sloganów oraz kampanii reklamowych. Zajęcia są w 20% prowadzone w formie e-learningowej, a pozostałe 80% jest realizowane jako zajęcia stacjonarne. |
Pełny opis: |
Warsztaty poświęcone są problematyce tworzenia kampanii reklamowej i udziału w nim copywritera. W czasie ich trwania: - są przedstawiane definicje takich terminów jak: agencja reklamowa, dom medialny, brief, ATL, BTL, outdoor, FMCG, copywriter, art. director, account executive, produkt, firma, marka itd. - są prezentowane etapy projektowania reklamy (stworzenie świadomości produktu, firmy, marki, wzbudzenie zainteresowania, następnie pożądania i na końcu wywołania oczekiwanej reakcji) - są wprowadzane ćwiczenia dla copywritera na poszczególnych etapach całego procesu tworzenia kampanii reklamowej (brief klienta, prace przygotowawcze, koncepcyjne, analityczno- krytyczne, prezentacja własnych pomysłów). - jest omawiane i dyskutowane stosowanie różnych technik stosowanych przez copywriterów zarówno na materiale dostępnym na rynku, jak i własnych stworzonych przez studentów projektach Warsztaty mają charakter praktyczny. Forma prezentacji oraz wykładu dotycząca reklamy czy marketingu stanowi jedynie wprowadzenie do tematyki związanej z charakterem pracy copywritera. Materiały do zajęć, jak również ćwiczenia kontrolne, zadania są umieszczone na platformie moodle. Z jej wykorzystaniem zostanie także przeprowadzone 20% zajęć. |
Literatura: |
Fragmenty opracowań: 1.J. T. Russel, W. R. Lane, (2000). Reklama wg Ottona Klepnera, Felberg SJA. 2. Leslie de Chernatony, (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: GWP. 3. Bralczyk, J. (2004). Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP. 4. Barry, P. (2010). Pomysł w reklamie. Idee strategie i kampanie. Warszawa: PWN. 5. Burtenshaw, K, Mahon, N., Barfoot, C., (2010). Kreatywna reklama. Warszawa: PWN 6. Michalski. E. (2003), Marketing. Podręcznik Akademicki. Warszawa: PWN. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Ocena ciągła (aktywność oraz bieżące przygotowanie do zajęć) - Fora internetowe na platformie moodle - Zadania e-lerningowe (ćwiczenia przygotowujące do zadań copywritera) - Zadanie semestralne (projekt tekstów do kampanii reklamowej) |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.