Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Copywriting

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2506-s2POL1Z-COP-C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Copywriting
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 60 godzin pracy, z tego:

1 pkt ECTS za udział w zajęciach (30 godz. pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą;

1 pkt ECTS za pracę własną: wykonanie prac domowych, przygotowanie się do zajęć, przygotowanie projektu semestralnego.

Efekty uczenia się - wiedza:

Po ukończeniu zajęć student/ka:

1. umie zdefiniować podstawowe terminy związane z copywritingiem i reklamą

2. rozumie cele i funkcje reklamy, rozpoznaje jej typy i rodzaje (K_W12)


Efekty uczenia się - umiejętności:

Po ukończeniu zajęć student/ka:

1. interpretuje komunikaty reklamowe i analizuje je pod kątem copywritingu (K_U01; K_U02)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Po ukończeniu zajęć student/ka:

1. umie pracować indywidualnie w i grupie nad powierzonymi zadaniami (K_K06; K_K08)

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- studium przypadku

Skrócony opis:

Warsztaty poświęcone są tematyce copywritingu definiowanego jako umiejętność sztuki tworzenia tekstów oraz sloganów reklamowych. Zostały zaplanowane w ten sposób, aby określić studentom miejsce copywritera zarówno w strukturze Agencji Reklamowej, jak i złożonym procesie tworzenia kampanii reklamowej. Studenci zapoznają się z przykładowymi narzędziami pracy copywritera, przeanalizują dostępne na rynku kampanie, dokonają próby stworzenia własnych projektów dotyczących tekstów, sloganów oraz kampanii reklamowych.

Zajęcia są w 20% prowadzone w formie e-learningowej,

a pozostałe 80% jest realizowane jako zajęcia stacjonarne.

Pełny opis:

Warsztaty poświęcone są problematyce tworzenia kampanii reklamowej i udziału w nim copywritera.

W czasie ich trwania:

- są przedstawiane definicje takich terminów jak: agencja reklamowa, dom medialny, brief, ATL, BTL, outdoor, FMCG, copywriter, art. director, account executive, produkt, firma, marka itd.

- są prezentowane etapy projektowania reklamy (stworzenie świadomości produktu, firmy, marki, wzbudzenie zainteresowania, następnie pożądania i na końcu wywołania oczekiwanej reakcji)

- są wprowadzane ćwiczenia dla copywritera na poszczególnych etapach całego procesu tworzenia kampanii reklamowej (brief klienta, prace przygotowawcze, koncepcyjne, analityczno- krytyczne, prezentacja własnych pomysłów).

- jest omawiane i dyskutowane stosowanie różnych technik stosowanych przez copywriterów zarówno na materiale dostępnym na rynku, jak i własnych stworzonych przez studentów projektach

Warsztaty mają charakter praktyczny. Forma prezentacji oraz wykładu dotycząca reklamy czy marketingu stanowi jedynie wprowadzenie do tematyki związanej z charakterem pracy copywritera.

Materiały do zajęć, jak również ćwiczenia kontrolne, zadania są umieszczone na platformie moodle. Z jej wykorzystaniem zostanie także przeprowadzone 20% zajęć.

Literatura:

Fragmenty opracowań:

1.J. T. Russel, W. R. Lane, (2000). Reklama wg Ottona Klepnera, Felberg SJA.

2. Leslie de Chernatony, (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: GWP.

3. Bralczyk, J. (2004). Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP.

4. Barry, P. (2010). Pomysł w reklamie. Idee strategie i kampanie. Warszawa: PWN.

5. Burtenshaw, K, Mahon, N., Barfoot, C., (2010). Kreatywna reklama. Warszawa: PWN

6. Michalski. E. (2003), Marketing. Podręcznik Akademicki. Warszawa: PWN.

Metody i kryteria oceniania:

- Ocena ciągła (aktywność oraz bieżące przygotowanie do zajęć)

- Fora internetowe na platformie moodle

- Zadania e-lerningowe (ćwiczenia przygotowujące do zadań copywritera)

- Zadanie semestralne (projekt tekstów do kampanii reklamowej)

Praktyki zawodowe:

Brak.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)