Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2508-s1LOG3Z-SEM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0915) Terapia i rehabilitacja
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | zaliczenie przedmiotów z poprzedniego semestru |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Za zaliczenie przedmiotu student uzyskuje 10 punktów ECTS w następującym układzie: 1) Godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego (30 godzin) oraz indywidualne konsultacje (4 ECTS); 2) Godziny realizowane bez udziału nauczyciela akademickiego (przygotowanie się do zajęć) – 20 godzin (3 ECTS); 3) Godziny realizowane bez udziału nauczyciela akademickiego – pisanie pracy (3 ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1: wie, jakie są powiązania logopedii z językoznawstwem, pedagogiką, psychologią i medycyną K_W01, K_W03; W2: posiada pogłębioną wiedzę z zakresu komunikacji językowej oraz komunikacji niejęzykowej K_W02; W3: zna i koryguje podstawowe zaburzenia mowy K_W04; W4: zna zasady postępowania logopedycznego, metody i techniki badawcze oraz możliwości ich zastosowania w praktyce K_W04, K_W05. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student:. U1: dobiera i adaptuje metody, procedury i materiały potrzebne w działalności zawodowej oraz potrafi przeprowadzić analizę jakościową i ilościową zebranego materiału K_U01, K_U02, K_U03; U2: przeprowadza diagnozę i tworzy program terapeutyczny dostosowany do potrzeb i możliwości pacjenta K_U02, K_U03; U3: potrafi projektować i realizować działania profilaktyczne z zakresu komunikacji K_U05; U4: posługuje się specjalistyczną terminologią K_U07. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1: jest przygotowany do pracy z osobami z zaburzeniami mowy. K_K01; K2: jest otwarty na współpracę z otoczeniem i gotowy do podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie metod i technik terapeutycznych K_K01; K_K03; K3: odznacza się odpowiedzialnością za podejmowane decyzje i prowadzone działania. K_K04; K4: krytycznie ocenia posiadaną wiedzę K_03. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest wykorzystanie przez studenta wiedzy zdobytej podczas studiów oraz umiejętności opracowania konkretnego problemu badawczego mieszczącego się w obszarze zainteresowań logopedii. |
Pełny opis: |
Tematyka seminarium jest zróżnicowana, mieści się w obszarze logopedii rozumianej jako nauka o biologicznych uwarunkowaniach mowy. Student w sposób świadomy i konsekwentny dąży do osiągnięcia określonego celu badawczego. Wysuwa hipotezy badawcze i je weryfikuje. Tworzy pracę opartą na zasadach pisarstwa naukowego. Gromadzi literaturę przedmiotu. Przygotowuje konspekt pracy. Do opracowania problemu badawczego wykorzystuje metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w logopedii. |
Literatura: |
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową: poradnik dla humanistów, przekład i aneks G. Jurkowlaniec; wstęp do wyd. pol. W. Tygielski; Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2019. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, Kraków 1998. Grabias S., Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego, w: S. Grabias, M. Kurkowski (red.) Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin 2012, s. 15-73. Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1998. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, w: R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974, s. 49-79. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009. Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów 2008. Milewski S., Kaczorowska-Bray K.: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. Surowaniec J.: Logopedyczny słownik terminologii diagnostycznej, Kraków 1999. Oprócz tego literatura przedmiotu odpowiadająca tematowi zawartemu w tytule pracy dyplomowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru 5. następuje na podstawie przedstawienia przez studenta konspektu pracy i jej części teoretyczno-metodologicznej – W1, W2, U1, U4; Obecność na zajęciach - również w trybie pracy ZDALNEJ, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach – K1, K2, K3, K4. |
Praktyki zawodowe: |
Przedmiot powiązany z profilem praktyk w piątym semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.