Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Specialisation seminar: The role of intercultural competence in language education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f1ENG2S-SS-RIC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar: The role of intercultural competence in language education
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1310
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Knowledge of English at level B2

Całkowity nakład pracy studenta:

Contact hours with the teacher:

- Participation in classes – 30 hrs


Self-study hours:

- Preparation for classes - 50 hrs

- Preparation of the final presentation – 10 hrs


Altogether: 90 hrs (3 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

The student:

W1: has advanced knowledge of the links between language, intercultural competence and language education - K_W06

W2: has advanced knowledge of language education aspects and their intercultural dimensions - K_W09


Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:

U1: is able to search for, analyze, assess, select and use information needed in scholarly work of a philologist using approproate and various sources - K_U01

U2: is able to read texts in English - K_U02

U3: can use the basic theoretical approaches and paradigms appropriate to philology - KU_06

U4: can work according to the goals and guidelines formulated by the teacher - K_U07

U5: is able to properly define priorities for the implementation of a task set by himself or others - K_U09

U6: is abe to make oral presentations as well as to argue and formulate conclusions in English - K_U15

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

The student:

K1: is aware of the level of their knowledge and skills, understands the need for continuous training and development - K_K01


Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- seminaryjna

Skrócony opis:

The course is devoted to the role of intercultural competence in foreign language education. Students will be familiarized with the notion of intercultural competence, its role in cross-cultural communication and foreign language education.

Pełny opis:

The course will focus on the following aspects referring to intercultural competence:

- Are we interculturally competent?

- What is intercultural competence? An introduction to the concept

- Intercultural competence and the politics of foreign language education

- cross-cultural differences in communication

- plurilingual and intercultural competences

- intercultural competence and teacher education

- the challenge of globalization in foreign language education

- languaculture as a key concept in language and culture teaching

- language as an essential component of ICC

- language learning and crossing borders

- Intercultural citizenship and foreign language education

- communicative language teaching vs. interculural communciative competence

- evaluation of coursebooks for English as a foreign language in light of intercultural competence

- students' presentation

Literatura:

material on Moodle

additional reading:

Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon: Multilingual Matters.

Byram, M., Gribkova, B., Starkey, H. 2002. Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching. A Practical Introduction for Teachers. Strasbourg: Council of Europe.

Kecskes, I. 2014. Intercultural Pragmatics. Oxford: Oxford University Press

Additional sources:

Kramsch, C. 2004. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Metody i kryteria oceniania:

Methods of assessment:

- a presentation on a chosen topic (W1, W2, U1, U2, U3, U4, U5, U6, K1)

Assessment criteria:

- choice of the topic – 0-5 points

- content – 0-5 points

- structure of the presentation – 0-5 points

- language of the presentation – 0-5 points

- interest – 0-5 pkt.

60-69% – 3

70-75% – 3+

76-85% – 4

86-90% - 4+

91-10%% – 5

Both the students and the teacher will be evaluators. 10% of the grade will come from the students and 90% from the teacher.

Praktyki zawodowe:

does not apply

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Piątkowska
Prowadzący grup: Katarzyna Piątkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

See part A

Pełny opis:

The course will fokus on the following aspects referring to intercultural competence:

- Are we interculturally competent?

- What is intercultural competence? An introduction to the concept

- Intercultural competence and the politics of foreign language education

- cross-cultural differences in communication

- plurilingual and intercultural competences

- intercultural competence and teacher education

- the challenge of globalization in foreign language education

- languaculture as a key concept in language and culture teaching

- language as an essential component of ICC

- language learning and crossing borders

- Intercultural citizenship and foreign language education

- communicative language teaching vs. interculural communciative competence

- evaluation of coursebooks for English as a foreign language in light of intercultural competence

- students presentation

Literatura:

See part A

Uwagi:

If the class is conducted remotely, remote teaching and testing methods, available through the Moodle platform and MSTeams will be used.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)