Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Specialisation seminar: Shakespeare's Politics: The Historical Plays

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f1ENG2S-SS-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar: Shakespeare's Politics: The Historical Plays
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) 3 ECTS points = 75 hours




30 h - seminar (contact hours)


25 h - individual work: reading and preparing for classes

5 h - writing and editing the midterm essay

15 h - writing and editing the final essay

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: The graduate has advanced knowledge of Shakespeare's historical plays, and knows selected cultural aspects related to those works (K_W04),

W2: The graduate has advanced knowledge of Elizabethan theater and the political reality of the period (K_W04).

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: The graduate is able to utilize advanced theoretical perspectives and use their knowledge to formulate and test hypotheses connected to Shakespeare's historical plays (K_U07),

U2: The graduate is able to critically analyze and interpret Shakespeare's historical plays with the application of the appropriate methodological perspective (K_U13),

U3: The graduate is able to form critical opinions regarding Shakespeare's historical plays in a variety of media (K_U15).



Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: The graduate appreciates the tradition and cultural heritage of Shakespeare's work and is aware of their responsibility for preserving them (K_K03).

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:


- description


- discussion


Exploratory teaching methods:


- biographical


- brainstorming


- expert panels


- seminar

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- biograficzna
- giełda pomysłów
- panelowa
- seminaryjna

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The seminar presents the work of William Shakespeare from the perspective of political commentary. Focusing on the “historical” plays of Shakespeare, the students will discover the richness of possible interpretations of the play and its influence on European and American culture.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The seminar presents the work of William Shakespeare from the perspective of political commentary. Focusing on the “historical” plays of Shakespeare, the students will discover the richness of possible interpretations of the play and its influence on European and American culture.

In the course of the classes the students will become familiar with three plays by William Shakespeare:

Richard II

Henry IV Part One

Henry IV Part Two

The students will also learn of the different perspectives on Shakespeare's historical plays in contemporary Shakespeare Studies.

Literatura: (tylko po angielsku)

Richard II (any edition)

Henry IV Part One (any edition)

Henry IV Part Two (any edition)

A Companion to Shakespeare's Works: Volume II The Histories, R. Dutton, J.E. Howard, eds. London: Blackwell Publishing, 2003.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Active participation in seminar (graded) - 20% (K1, U3)

Midterm essay - 30% (U1, U2)

Final essay - 50% (U1, U2)

60%-71% = 3.

72%-76% = 3+

77%-84% = 4.

85%-90% = 4+

91%-100% = 5.

In each of the criteria, the correct and precise use of the English language will be taken into consideration (up to 20% of the grade for the given component).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)