Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Language and linguistics today: How to analyze (ELF) data

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2510-f1ENG2W-LLT-HAD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language and linguistics today: How to analyze (ELF) data
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Zajęcia kierunkowe filologiczne - do wyboru - filologia angielska s1, II rok, sem. 1 - spec. ogólna
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6921
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

60 hours (2 ECTS):

- participation in classes (30 hours, 1 ECTS)

- preparation for classes (12 hours, 0,4 ECTS)

- preparation for tests and presentations (18 hours, 0,6 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

The student:

W1: has advanced knowledge of the terminology applied in ELF research (K_W10)

Efekty uczenia się - umiejętności:

The student:

U1: is able to find, analyze, and select relevant information for own research needs pertaining to ELF and related areas of inquiry (K_U09, K_U10)

U2: is able to work in a team to conduct and present a small corpus-based study (K_U08, K_U15)

U3: is able to analyze corpus data in accordance with the requirements set by the instructor (K_U07)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

The student:

K1: critically evaluates his/her knowledge and skills related to conducting corpus-based studies and recognizes the necessity for continuous improvement (K_K01)

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- projektu
- studium przypadku

Skrócony opis:

The course familiarizes students with the principles of planning, conducting, and presenting their own research based on current theoretical and empirical approaches applied to investigate English as a lingua franca (ELF).

Pełny opis:

In the first part of the course, students are introduced to key concepts and selected theoretical perspectives that may underpin their own (ELF) explorations as well as basic methods of collecting and analyzing corpus (ELF) data. More specifically, students are familiarized with the principles of:

- exploring (ELF) data from a deficient, different, emergent, or emerging perspective;

- creating and describing (ELF) corpora for their own research purposes;

- analyzing (ELF) data of varying complexity, i.e. ranging from words to discourse genres;

- conducting a qualitative, quantitative or mixed corpus-based study and using freely available tools for this purpose;

- summarizing and presenting key assumptions of their own study.

In the second part of the course, students develop their knowledge and skills facilitating their own corpus-based research through several practical tasks.

Literatura:

Required reading (selected chapters):

- Jenkins, Jennifer, Will Baker, and Martin Dewey (eds.). 2017. The Routledge Handbook of English as a Lingua Franca. Routledge: London and New York.

- Lüdeling, Anke, and Merja Kytö. 2009. Corpus Linguistics: An International Handbook. Walter de Gruyter: Berlin and New York.

- Murata, Kumiko (ed). 2021. ELF Research Methods and Approaches to Data and Analyses. Routledge: London and New York.

- materials on Moodle

Metody i kryteria oceniania:

Assessment methods:

20% - participation during classes and completion of assignments (U3, K1)

30% - mid-term test (W1, U1)

50% - final team project (W1, U1, U2)

Grading scale:

2 – below 60%

3 – 60-69%

3.5 – 70-75 %

4 – 76-85%

4.5 – 86-90%

5 – 91-100%

The student must obtain an average of at least 60% to get a passing final grade. The teacher may refuse to give the student a passing final grade if the student misses at least 7 classes (no unexcused absences are allowed).

All the above principles are applied to both traditional and remote teaching situations.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Watkowska
Prowadzący grup: Dorota Watkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)