Wstęp do literaturoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2512-s1GER1Z-WDL-E-4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do literaturoznawstwa |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | Brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | 100 godzin w tym udział w zajęciach - 30 godz. = 1,2 ECTS; godziny kontaktowe z konsultacjami: 10 godz. = 0,4 ECTS praca własna: godz. 60 godz. = 2,4 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: K_W05 ma zaawansowaną wiedzę z zakresu literaturoznawstwa ogólnego i germanistycznego K_W06 ma zaawansowaną wiedzę o powiązaniach filologii z pokrewnymi naukami humanistycznymi K_W07 ma wiedzę o terminologii i metodologii badań w dziedzinie filologii w stopniu zaawansowanym |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł, sposobów oraz narzędzi /technik informacyjno-komunikacyjnych K_U03 potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod K_U06 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami właściwymi dla filologii K_U08 potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_U12 umie rozpoznać rodzaj literacki i gatunkową konwencję poznawanych utworów |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju K_K02 identyfikuje i rozstrzyga dylematy prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodu K_K05 wykazuje aktywność w samodzielnym podejmowaniu typowych działań profesjonalnych (praktyki) |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie w zagadnienia i metody literaturoznawstwa. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Das Seminar soll mit grundlegenden Techniken literaturwissenschaftlichen Arbeitens vertraut machen. Im ersten Teil des Seminars werden solche Themen wie Methoden der Literaturwissenschaft, Theorien der Textproduktion sowie Gattungen und Textstrukturen (Epik, Lyrik, Dramatik) erörtert. Dabei werden beispielweise Fragen der Zeitstruktur des Erzähltextes, der Erzählform, der Gattungsformen der Epik, Grundbegriffe der Metrik und Elemente des Dramatischen behandelt. Das Seminar soll auch Techniken vertraut machen, die zum selbstständigen Verfassen von wissenschaftlichen Arbeiten erforderlich sind. Es wird die Anwendung wichtiger Hilfsmittel (Bibliographien, Zitierweise, Zusammenstellung des Literaturverzeichnisses usw.) vermittelt. |
Literatura: |
Koch H.A., Neuere Deutsche Literaturwissenschaft, Darmstadt 1997. Schulte-Sasse J.,Werner W., Einführung in die Literaturwissenschaft, München 1977. Raabe P., Einführung in die Bücherkunde zur deutschen Literaturwissenschaft, Stuttgart 1984. Rothmann K. (Hrsg.), Anleitung zur Abfassung literaturwissenschaftlicher Arbeiten, Stuttgart 1991. Mitosek Z., Teorie badań literackich, Warszawa 1998. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 1999. Głowiński M., Okopień-Sławińska A., Sławiński J., Zarys teorii literatury, Warszawa 1986. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach, przygotowanie krótkiego referatu, przygotowanie pracy pisemnej, egzamin pisemny |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.