Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2512-s1GER2Z-PNJN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty II roku w semestrze zimowym filologii germańskiej - studia stacjonarne I st. |
Punkty ECTS i inne: |
17.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 350 godzin, w tym: zajęcia: 180 godz.=7,2 ECTS godziny kontaktowe z konsultacjami: 10= 1,4 ECTS praca własna studenta: 160 godz.= 6,4 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: ma podstawową wiedzę o języku/ językach1 danego obszaru kulturowego K_W02: zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla danego języka/ języków w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia K_W09: ma podstawową wiedzę o szeroko pojętej kulturze danego obszaru językowego (np., media, teatr, film) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: potrafi czytać ze zrozumieniem teksty z języka/języków danego obszaru kulturowego K_U08: umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze K_U12: potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod K_U13: potrafi rozpoznać różne typy pozaliterackich wytworów kultury K_U18: ma umiejętności językowe zgodnie z wymogami poziomu B1/B2 w ramach języka/języków specjalności |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju K_K02: potrafi pracować w zespole przyjmując różne role K_K08: dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany do sprawnego poruszania się w danym obszarze kulturowym |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w ramach danego przedmiotu jest zwiększenie stopnia samodzielności studentów i stosowania w praktyce reguł gramatycznych przyswojonych w trakcie nauki. Przy czytaniu zwraca się szczególną uwagę na rozpoznawanie i rozumienie struktur wskazujących na inne zdania lub ich części. Rozszerza się zakres słownictwa. Także własne błędy studentów są elementem ćwiczeń: studenci je rozpoznają i poprawiają. |
Pełny opis: |
Zajęcia wzmacniają samodzielność studentów w pracy z tekstami, ćwiczą stosowanie w praktyce reguł gramatycznych przyswojonych w trakcie nauki. Przy czytaniu zwraca się szczególną uwagę na rozpoznawanie i rozumienie struktur wskazujących na inne zdania lub ich części. Ćwiczone są czytanie zorienowane na zrozumienie tekstu oral czytanie analityczne. Dyskusje problemowe, pisemne zadania domowe oraz praca nad słownictwem dominują na zajęciach w II roku studiów. Na podstawie tekstów pisanych i materiałów audiowizualnych oraz tematycznie uporządkowanemu słownictwu prowadzone są dyskusje na aktualne tematy. Także własne błędy studentów są elementem ćwiczeń: studenci je rozpoznają i poprawiają, a także poszerzają spektrum własnych środków wyrazu. Na zajęciach wykorzystywane są różne media. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik – aktuell: Neubearbeitung / Lehr- und Übungsbuch. Hueber Verlag 2021 Buscha, Anne / Szita, Szilvia, Begegnungen Deutsch als Fremdsprache A2+: Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Schubert Verlag 2021. Clamer, Friedrich/Heilmann, Erhard, Übungsgrammatik für die Grundstufe. Verlag Liebaug-Dartmann 2006. Buscha, Anne / Szita, Szilvia, B-Grammatik: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2. Schubert Verlag 2011 Literatura uzupełniająca: Buscha, Anne / Szita, Szilvia, B-Grammatik: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2. Schubert Verlag 2011 Habersack, Charlotte / Pude, Angela / Specht, Franz, Menschen A2: Deutsch als Fremdsprache / Kursbuch. Hueber Verlag 2022 Braun-Podeschwa, Julia / Habersack, Charlotte / Pude, Angela, Menschen B1: Deutsch als Fremdsprache / Kursbuch. Hueber Verlag 2022 Buscha, Anne / Szita, Szilvia, Spektrum Deutsch A2+: Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache. Schubert Verlag 2018 Buscha, Anne / Szita, Szilvia, Spektrum Deutsch B1+: Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache. Schubert Verlag 2018 Grigull, Ingrid / Raven, Susanne, Geschäftliche Begegnungen B1+: Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Schubert Verlag 2022 Obowiązkową literaturę niedostępną w bibliotece UMK zapewni prowadzący zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) 1. Der Student äußert sich grammatisch und lexikalisch korrekt zu Themen aus dem Themenkatalog des ersten und des zweiten Studienjahres sprechen. 2. Der Student äußert sich klar und detailliert zu bestimmten Problemen (Themenkatalog des ersten und des zweiten Studienjahres), erläutert einen gibt einen Standpunkt zu einer aktuellen Frage und gibt Vor- und Nachteile verschiedener Möglichkeiten an. 3. Der Student erkennt und korrigiert eigene Fehler. 4. Der Student versteht komplexere Texte (Erkennen und Verstehen der Verweisstrukturen, wird besonders betont, analytisches Lesen wird zunehmend entwickelt) 5. Der Student versteht komplexere Hörtexte. 6. Der Student schreibt grammatisch und lexikalisch korrekt kurze Aufsatztexte und verwendet dabei angemessen verschiedene Mittel zur Textverknüpfung 7. Der Student verfügt über ein ausreichend breites Spektrum von Redemitteln, um in klaren Beschreibungen oder Berichten über die meisten Themen allgemeiner Art zu sprechen und eigene Standpunkte auszudrücken. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest: Regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (obejmujący sprawdzenie wymienionych efektów kształcenia K_W01, K_W02, K_W09, K_U02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01, K_K02, K_K08) Kilka krótkich kolokwiów w semestrze (K_W01, K-W02, K_U02, K_U18, K_K01) Pisemne prace domowe (K_W01, K_W02, K_KU02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01, K_K08) Rozwiązanie reader`u (K_W01, K_W02, K_W09, K_U02, K_U08, K_U12, K_U13, K_U18, K_K01) Zaliczenie na ocenę (K_W01, K_W02, K_U02, K_U12, K_U18, K_K01). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chlewicka, Tomasz Waszak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Burdziej, Katarzyna Chlewicka, Alexander Jakovljević | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chlewicka, Katarzyna Szczerbowska-Prusevicius | |
Prowadzący grup: | Cajetan Baumann, Aleksandra Burdziej, Katarzyna Chlewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Uwagi: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 150 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Burdziej, Katarzyna Szczerbowska-Prusevicius | |
Prowadzący grup: | Cajetan Baumann, Aleksandra Burdziej, Katarzyna Chlewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Pełny opis: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Literatura: |
Zob. Informacje ogólne o przedmiocie |
|
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.