Seminarium przedmiotowe (literatura-kultura)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2512-s2GER1/2L-SP3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium przedmiotowe (literatura-kultura) |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Seminaria przedmiotowe - filologia germańska s2 (wymagania etapowe) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | orzedmiot dla studentów stopnia magisterskiego zajęcia odbywają się w języku niemieckim |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | godziny kontaktowe 1. godziny z udziałem nauczyciela - 30 godz. = 1,2 ECTS 2. praca indywidualna oraz grupowa przy wykorzystaniu platformy moodle, konsultacje w ramach dyżurów nauczyciela, kontakt mailowy z nauczycielem, korekta tekstów interpretacyjnych przygotowywanych przez studentów oraz omówienie i analiza prac pisemnych - 10 godz. = 0,4 ECTS praca własna: lektura domowa, przygotowanie prac pisemnych, kwerenda biblioteczna - 10 godz. = 0,4 ECTS Razem: 50 godz. = 2 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W4: ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę o literaturze niemieckiego obszaru językowego (K_W04) W5: ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę z zakresu literaturoznawstwa (K_W05) W7: ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę dotyczącą terminologii i metodologii badań literaturoznawczych (K_W07) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U2: potrafi dobierać i stosować odpowiednie metody badawcze i narzędzia (K_U02) U6: potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i testowania hipotez związanych z prostymi problemami właściwymi dla badań nad literaturą krajów niemieckojęzycznych (K_U06) U12: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania takiego jak referat, interpretacja tekstu lub przygotowanie pracy pisemnej (K_U12) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student K1: ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnianych z różnych źródeł dotyczących literatury i kultury krajów niemieckojęzycznych (K_K01) |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Seminarium przedmiotowe to zajęcia autorskie uzupełniające wobec seminariów magisterskich i poszerzające horyzonty badawcze magistrantów. Jest to więc forma zajęć wspomagająca pisanie pracy dyplomowej na studiach II stopnia. |
Pełny opis: |
Zob. "Informacje o zajęciach w cyklu" |
Literatura: |
Zob. "Informacje o zajęciach w cyklu" |
Metody i kryteria oceniania: |
Do wyboru - zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach i wykonywania prac domowych oraz referatu/prezentacji - zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach i wykonywania prac domowych, referatu/prezentacji oraz pracy seminaryjnej |
Praktyki zawodowe: |
BrK. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Norkowska, Tomasz Waszak, Leszek Żyliński | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Norkowska, Leszek Żyliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szczerbowska-Prusevicius, Monika Tokarzewska | |
Prowadzący grup: | Monika Tokarzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zob. Zob. "Informacje o zajęciach w cyklu” / konwersatorium |
|
Pełny opis: |
METAPHER - THEORIE UND PRAXIS EINER STILFIGUR Im Seminar werden wir uns der wohl populärsten und wichtigsten Figur der Stilistik und Rhetorik widmen: der Metapher. Was ist und wie funktioniert eine Metapher, wie kommt es dazu, dass wir Metaphern verstehen, obwohl sie innovativ sind und oft eine Art Rätsel darstellen. Andererseits gibt es konventionalisierte Metaphern, die als feste Bestandteile der Sprache funktionieren, und die wir kaum mehr als Metaphern wahrnehmen. Es gibt Metaphern, die neu (zumeist von Dichtern) erfunden werden und solche, die eine lange Geschichte haben und im kollektiven Umlauf sind, so dass niemand mehr weiß, wer einst sie erfunden hat. Literaturtheoretiker seit Aristoteles versuchten zu erfassen, was eine Metapher ausmacht. Bis heute ist diese alte Diskussion nicht abgeschlossen und das Geheimnis Metapher läßt immer noch Erklärungsversuche offen. Wir werden im Laufe des Semesters einige klassiche sowie innovative Texte zur Theorie der Metapher lesen (Aristoteles, Harald Weinrich, Lakoff) und zugleich anhand ausgewählter literarischer und paraliterarischer Texte beobachten, wie Dichter und Denker (Walter Benjamin, Paul Celan) praktisch mit Metaphern umgehen und sie einsetzen. |
|
Literatura: |
Zob.. "Informacje o zajęciach w cyklu” / konwersatorium |
|
Uwagi: |
Zob.. "Informacje o zajęciach w cyklu” / konwersatorium |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szczerbowska-Prusevicius, Leszek Żyliński | |
Prowadzący grup: | Leszek Żyliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: | ||
Literatura: | ||
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.