Drugi język romański (j. hiszpański)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2513-s2ROM1L-DJRH |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Drugi język romański (j. hiszpański) |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku w semestrze letnim - filologia romańska s2 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - |
Całkowity nakład pracy studenta: | Łącznie 3punkty ECTS 1. godziny kontaktowe - zajęcia z udziałem nauczyciela 60 godzin = 1,5 ECTS 2.godziny kontaktowe - konsultacje średnio 3 godziny = 0,5 ECTS 3. praca własna studenta (przygotowanie de zajęć, redagowanie prac pisemnych, przygotowanie do kolokwiów oraz przygotowanie do egzaminu końcowego mającą formę testu sprawdzającego wszystkie 4 kompetencje: rozumienie ze słuchu z czytania, wypowiedź pisemna i ustna,test gramatyczno-leksykalny na poziomie A2) = 1 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | - ma poszerzoną wiedzę ogólną o języku hiszpańskim (K_W01) - posiada poszerzoną wiedzę o podstawowych zagadnieniach z zakresu języka hiszpańskiego (K_W02) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - potrafi tłumaczyć z języka hiszpańskiego na język polski i odwrotnie teksty o niewielkim stopniu trudności na tematy dotyczące życia codziennego (K_U15) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności z zakresu języka i kultury Hiszpanii (K_K01) |
Metody dydaktyczne: | -programowa- -inscenizacyjna |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
Pełny opis: |
Grupa A1 Nauka języka hiszpańskiego od podstaw mająca na celu rozwijanie wszystkich kompetencji językowych i komunikacyjnych. Grupa średniozaawansowana (A2-B1) Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu B1: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
Literatura: |
Grupa A1: Literatura postawowa: Diz, T., Infante, J., Vázquez, S. 2018. Arriba 1. Warszawa: Editnos. Literatura dodatkowa: Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D. 2012. Arcoiris 1. Wrocław: Przystanek Edu. Spychała-Wawrzyniak, M., Pascual López, X. 2019 Descubre 1, 2. Poznań: Draco. Kraków: Draco, 2019.Gonzales Hermoso A., Romero Dueñas C. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa, 2008. María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave. María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1, 2", Kraków: Preston Publishing, 2014. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, słownictwo", Kraków: Preston Publishing, 2019. Ernesto Martín Peris, Neus Sans Baulenas, Gente 1 A1-A2, Barcelona: Difusión, 2004. Grupa średniozaawansowana (A2-B1) Literatura podstawowa: Diz, T. Infante, J. Vázquez, S. 2018. Arriba 2. Warszawa: Editnos. Literatura dodatkowa: Spychała-Wawrzyniak, M., Pascual López, X., Dudziak-Szukała, A. 2020. Descubre 3. Poznań: Draco. Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Lopez Josefina, Viva el vocabulario, Madrid: En clave, 2007. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. González Hermoso A., Competencia gramatical en uso B1, Madrid: Edelsa, 2011. Luis Aragones, Ramón Palencia, Gramática de uso del español, teoría y práctica A1-B2, Madrid: Ediciones SM, 2010. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa. González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen. Filak, Magdalena, Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 3, Kraków: Preston Publishing, 2013-2014. Wawrykowicz, Anna, Español sin problemas, Poznań: Wargas, 2009. Cybulska-Janczew, Małgorzata, Fabjańska-Potapczuk, Izabela, Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2014. María José Martínez, Daniel Sánchez, María Pilar Soria, Las claves del nuevo DELE B1, Madrid: Difusión, Mónica García-Viño Sánchez, Preparación al diploma de español B1, Madrid: Edelsa, 2013. Na poziomie A2/B1 Literatura podstawowa: Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019. Literatura dodatkowa: Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Wydawnictwo Europa. Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015. Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013. Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005. Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos, Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013. Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). Literatura podstawowa: Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019. Literatura dodatkowa: Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Wydawnictwo Europa. Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015. Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013. Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005. Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos, Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013. Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
Metody i kryteria oceniania: |
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ a. Aktywne uczestnictwo b. Przygotowanie do zajęć (odrobiona praca domowa w formie prac pisemnych/ tłumaczenia zdań/ wypowiedzi ustnej) c. Zaliczenie sprawdzianów z każdego rozdziału. Każda praca kontrolna musi być zaliczona. Student, który nie pisał testu z powodu nieobecności, pisze go na pierwszym dyżurze po nieobecności d. Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach e. Zaliczenie końcowego egzaminu w formie pisemnej i ustnej. Skala ocen: Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-74% ocena dostateczne 75%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Ściesińska | |
Prowadzący grup: | Marta Ściesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: - utrwalenie wiedzy z praktycznej znajomości języka hiszpańskiego na poziomie średniozaawansowanym; - wprowadzenie w świat cywilizacji iberyjskiej rozumianej jako zbiór wartości społeczno-kulturowych, ukształtowany na drodze przemian historyczno-politycznych; - uwrażliwienie na otwarcie się ku kulturze i zwyczajom innej nacji; - nakreślenie obrazu Hiszpanii i jej mieszkańców odbiegającego od stereotypowych wyobrażeń. |
|
Pełny opis: |
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
|
Literatura: |
na poziom A1/A2 Literatura podstawowa: Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D., Arcoiris 1, Wrocław: Przystanek Edu, 2012. Gonzales Hermoso A., Romero Dueñas C. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa, 2008. Enciar, A. Palabras, palabras. Madrid: Edelsa, 1993. Literatura dodatkowa: María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave. María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1, 2", Kraków: Preston Publishing, 2014. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, słownictwo", Kraków: Preston Publishing, 2019. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Ernesto Martín Peris, Neus Sans Baulenas, Gente 1 A1-A2, Barcelona: Difusión, 2004. Małgorzata Spychała-Wawrzyniak, Xavier Pascual López, Descubre 1, 2, Kraków: Draco, 2019. na poziom B1 Literatura: Literatura podstawowa: Arcoiris, B1.1, Dorota Nieto-Kuczyńska, David Eduardo Nieto-Rasiński, Mar Herrero Pleite, Wrocław: Przystanek Edu, 2014. Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Lopez Josefina, Viva el vocabulario, Madrid: En clave, 2007. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Literatura dodatkowa: González Hermoso A., Competencia gramatical en uso B1, Madrid: Edelsa, 2011. Luis Aragones, Ramón Palencia, Gramática de uso del español, teoría y práctica A1-B2, Madrid: Ediciones SM, 2010. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa. González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen. Filak, Magdalena, Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 3, Kraków: Preston Publishing, 2013-2014. Wawrykowicz, Anna, Español sin problemas, Poznań: Wargas, 2009. Cybulska-Janczew, Małgorzata, Fabjańska-Potapczuk, Izabela, Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2014. María José Martínez, Daniel Sánchez, María Pilar Soria, Las claves del nuevo DELE B1, Madrid: Difusión, Mónica García-Viño Sánchez, Preparación al diploma de español B1, Madrid: Edelsa, 2013. |
|
Uwagi: |
link do zespołu na Teamsie: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Ściesińska | |
Prowadzący grup: | Marta Ściesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: - utrwalenie wiedzy z praktycznej znajomości języka hiszpańskiego na poziomie średniozaawansowanym; - wprowadzenie w świat cywilizacji iberyjskiej rozumianej jako zbiór wartości społeczno-kulturowych, ukształtowany na drodze przemian historyczno-politycznych; - uwrażliwienie na otwarcie się ku kulturze i zwyczajom innej nacji; - nakreślenie obrazu Hiszpanii i jej mieszkańców odbiegającego od stereotypowych wyobrażeń. |
|
Pełny opis: |
Celem modułu w I semestrze jest dążenie do osiągnięcia przez studenta poziomu A1/A2/B1 (w zależności od grupy) wg ESOKJ: student rozumie istotne elementy wypowiedzi pod warunkiem, że rozmówca posługuje się językiem jasnym, standardowym, a rozmowa dotyczy tematów życia codziennego, pracy, formacji, czasu wolnego itp. Student potrafi porozumieć się w większości sytuacji komunikacyjnych przebywając w krajach frankofońskich. Wypowiedzi są jasne, spójne na tematy życia codziennego i zainteresowania. Student opisuje wydarzenia, doświadczenia, marzenia i plany, argumentuje podając powody wyjaśniając przyczyny. |
|
Literatura: |
na poziom A1/A2 Literatura podstawowa: Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D., Arcoiris 1, Wrocław: Przystanek Edu, 2012. Gonzales Hermoso A., Romero Dueñas C. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa, 2008. Enciar, A. Palabras, palabras. Madrid: Edelsa, 1993. Literatura dodatkowa: María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave. María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1, 2", Kraków: Preston Publishing, 2014. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, słownictwo", Kraków: Preston Publishing, 2019. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Ernesto Martín Peris, Neus Sans Baulenas, Gente 1 A1-A2, Barcelona: Difusión, 2004. Małgorzata Spychała-Wawrzyniak, Xavier Pascual López, Descubre 1, 2, Kraków: Draco, 2019. na poziom B1 Literatura: Literatura podstawowa: Arcoiris, B1.1, Dorota Nieto-Kuczyńska, David Eduardo Nieto-Rasiński, Mar Herrero Pleite, Wrocław: Przystanek Edu, 2014. Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Lopez Josefina, Viva el vocabulario, Madrid: En clave, 2007. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Literatura dodatkowa: González Hermoso A., Competencia gramatical en uso B1, Madrid: Edelsa, 2011. Luis Aragones, Ramón Palencia, Gramática de uso del español, teoría y práctica A1-B2, Madrid: Ediciones SM, 2010. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa. González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen. Filak, Magdalena, Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 3, Kraków: Preston Publishing, 2013-2014. Wawrykowicz, Anna, Español sin problemas, Poznań: Wargas, 2009. Cybulska-Janczew, Małgorzata, Fabjańska-Potapczuk, Izabela, Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2014. María José Martínez, Daniel Sánchez, María Pilar Soria, Las claves del nuevo DELE B1, Madrid: Difusión, Mónica García-Viño Sánchez, Preparación al diploma de español B1, Madrid: Edelsa, 2013. |
|
Uwagi: |
link do zespołu na Teamsie: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Ściesińska | |
Prowadzący grup: | Marta Ściesińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
na poziom A1/A2 Literatura podstawowa: Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D., Arcoiris 1, Wrocław: Przystanek Edu, 2012. Gonzales Hermoso A., Romero Dueñas C. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa, 2008. Enciar, A. Palabras, palabras. Madrid: Edelsa, 1993. Literatura dodatkowa: María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave. María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1, 2", Kraków: Preston Publishing, 2014. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, słownictwo", Kraków: Preston Publishing, 2019. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Ernesto Martín Peris, Neus Sans Baulenas, Gente 1 A1-A2, Barcelona: Difusión, 2004. Małgorzata Spychała-Wawrzyniak, Xavier Pascual López, Descubre 1, 2, Kraków: Draco, 2019. na poziom B1 Literatura: Literatura podstawowa: Arcoiris, B1.1, Dorota Nieto-Kuczyńska, David Eduardo Nieto-Rasiński, Mar Herrero Pleite, Wrocław: Przystanek Edu, 2014. Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Lopez Josefina, Viva el vocabulario, Madrid: En clave, 2007. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Literatura dodatkowa: González Hermoso A., Competencia gramatical en uso B1, Madrid: Edelsa, 2011. Luis Aragones, Ramón Palencia, Gramática de uso del español, teoría y práctica A1-B2, Madrid: Ediciones SM, 2010. Vicente Bellver Roses, Ma del Carmen San Andrés Monjas, Viva el vocabulario, Madrid: En clave ELE, 2009. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario 2. Madrid: SGEL. M. Cybulska-Janczew, J.Perlin 2006. Gramatyka Języka hiszpańskiego z ćwiczeniami, PWN, Warszawa. González A., Romero C., Conversar es fácil, Edelsa López Llebot, Maria Rosa 2000. Juguemos. Madrid: Edinumen. Filak, Magdalena, Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 3, Kraków: Preston Publishing, 2013-2014. Wawrykowicz, Anna, Español sin problemas, Poznań: Wargas, 2009. Cybulska-Janczew, Małgorzata, Fabjańska-Potapczuk, Izabela, Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach, Warszawa: PWN, 2014. María José Martínez, Daniel Sánchez, María Pilar Soria, Las claves del nuevo DELE B1, Madrid: Difusión, Mónica García-Viño Sánchez, Preparación al diploma de español B1, Madrid: Edelsa, 2013. Na poziomie A2/B1 Literatura podstawowa: Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019. Literatura dodatkowa: Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Wydawnictwo Europa. Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015. Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013. Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005. Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos, Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013. Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). Literatura podstawowa: Spychała-Wawrzyniak, Małgorzata, Pascual López Xavier, Dudziak-Szukała, Agnieszka, Kaźmierczak Arleta, García González José Carlos, Descubre, curso de español B1, podręcznik i zeszyt ćwiczeń, Draco, Kraków 2019. Literatura dodatkowa: Castro, F 2010. Uso de gramática española- intermedio. Madrid: Edelsa. Wydawnictwo Europa. Bartkowiak E., Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, Poznań 2006. Encinar A. 2006. Uso interactivo del vocabulario. Madrid: Edelsa. Claves del nuevo DELE B1, María José Martinez, Daniel Sánchez, Difusión, 2015. Preparación al Diploma de Español B1, Mónica García-Viñó Sánchez, Madrid: Edelsa, 2013. Marco común europeo B1, Lidia Lozano, Nuria Vaquero, Madrid: en Clave ELE, 2005. Destino DELE B1, Cristina M. Alegre Palazón, Leonor Quarello Demarcos, Arcoíris 2, Dorota Nieto-Kuczyńska, Wrocław: Przystanek EDU, 2013. Materiały audiowizualne ogólnodostępne w internecie (reportaże, audycje radiowe, programy telewizyjne, fragmenty filmów). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.