Seminarium magisterskie (językoznawstwo)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2513-s2ROM2Z-SMJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0239) Languages, not elsewhere classified
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie (językoznawstwo) |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla II roku w semestrze zimowym - filologia romańska s2 |
Punkty ECTS i inne: |
11.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Wymagania wstępne: | Posiadanie zaliczenia z seminarium magisterskiego po I roku studiów magisterskich |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Łączna liczba punktów ECTS (11) wymaga następującego nakładu pracy studenta: 1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela - zajęcia, konsultacje naukowe, omawianie i poprawa tekstu w obecności studenta) - średnio 120 godzin = 3 ECTS - praca zgodnie ze wskazaniami promotora (redakcja fragmentów pracy, korekta zredagowanych fragmentów po omówieniu z promotorem) - średnio 63 godziny = 2,1 ECTS 2. Praca własna - lektura wskazanej literatury, samodzielna kwerenda biblioteczna i internetowa) - średnio 30 godzin = 2 ECTS - redakcja poszczególnych fragmentów pracy - średnio 90 godzin = 3 ECTS Korekta fragmentów po poprawie przez promotora - średnio 27 godzin = 0,9 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Wyszczególnienie efektów uczenia się w zakresie wiedzy z uwzględnieniem odniesienia do efektów kierunkowych : K_W03 student ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę z językoznawstwa ogólnego i romańskiego; K_W08 student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie pogłębioną wiedzę szczegółowa dotyczącą wybranej problematyki językoznawczej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Wyszczególnienie efektów uczenia się w zakresie umiejętności z uwzględnieniem odniesienia do efektów kierunkowych : K_U01: student potrafi wyszukiwać, analizować i twórczo interpretować informacje z różnych źródeł oraz użytkować je zgodnie z wybraną metodologią badawczą, K_U03: student potrafi dostosowywać istniejące metody i narządza badawcze dla innowacyjnego rozwiązywania nietypowych problemów badawczych, ewentualnie opracowywać nowe metody i narzędzia w tym zakresie K_U12: student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, K_U13: student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Wyszczególnienie efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych z uwzględnieniem odniesienia do efektów kierunkowych Po zakończeniu zajęć z przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: K_K01: student ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnionych z rożnych źródeł, K_K06: student identyfikuje i rozstrzyga dylematy prawne i etyczne związane w wykonywaniem zawodu, |
Metody dydaktyczne: | seminarium |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - doświadczeń |
Skrócony opis: |
W trzecim semestrze modułu zajęć seminaryjnych z językoznawstwa, prowadzących do zredagowania pracy dyplomowej, student kontynuuje zaawansowane badania naukowe, pracuje nad poszczególnymi składowymi pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie na 3 semestrze studiów drugiego stopnia ma na celu pogłębione badania naukowe i redagowanie poszczególnych części pracy magisterskiej, związane z krytyką i wymianą opinii z promotorem i resztą grupy. |
Literatura: |
Zindywidualizowana. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca : - bieżące konsultacje z promotorem (w odniesieniu do prezentacji przez studentów zredagowanych fragmentów pracy oraz kontroli przez promotora zgodności z tematem, zakresem, dziedziną, a także kontroli w zakresie uporządkowania treści) - bieżące konsultacje z promotorem w odniesieniu do redakcji i przedstawiania promotorowi poszczególnych fragmentów pracy, wykazując się umiejętnością tworzenia wstępu i kolejnych rozdziałów, sformułowania celu pracy, przedstawienia różnych analiz, referowania wyników własnych i cudzych itd. - bieżące konsultacje z promotorem - przedstawienie samodzielnie pozyskanej, dodatkowej literatury w związku z tematem pracy magisterskiej - bieżące konsultacje z promotorem na temat samodzielnej analizy wyznaczonego korpusu pod kątem przedmiotu badań i nachylenia pracy magisterskiej studenta oraz pozyskanie reprezentatywnego materiału do przeprowadzenia badania Ocena podsumowująca (końcowa): - poprawa fragmentów pracy wg uwag promotora - akceptacja lub odrzucenie przez promotora zaproponowanych źródeł - akceptacja przez promotora materiału do badań (liczba jednostek, ich reprezentatywność itd.); Kryteria oceniania: - udział w zajęciach - systematyczne przedstawianie fragmentów pracy - umiejętność wyszukania fachowej literatury - lektura tekstów naukowych - współpraca z promotorem Skala ocen 5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kochanowska | |
Prowadzący grup: | Anna Kochanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Seminarium magisterskie z zakresu językoznawstwa ma na celu pomoc studentowi w stworzeniu pracy magisterskiej obejmującej swą tematyką językoznawstwo ogólne i romańskie. W trzecim semestrze modułu zajęć seminaryjnych z językoznawstwa, prowadzących do zredagowania pracy dyplomowej, student kontynuuje zaawansowane badania naukowe, pracuje nad poszczególnymi składowymi pracy magisterskiej. Zajęcia mają charakter zdalny. |
|
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie na 3 semestrze studiów drugiego stopnia ma na celu pogłębione badania naukowe i redagowanie poszczególnych części pracy magisterskiej, związane z krytyką i wymianą opinii z promotorem i resztą grupy. W cyklu 2020/2021 seminarium magisterskie odbywa się w formie zdalnej, poprzez aplikację Microsoft Teams lub BigBlueButtton. |
|
Uwagi: |
W przypadku problemów technicznych, niezależnych od prowadzącego lub studenta, zajęcia (w całości lub w części) odpracowywane są w innym terminie, uzgodnionym z prowadzącym, w sposób zdalny (w trybie rzeczywistym lub nierzeczywistym). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Bobowska-Nastarzewska | |
Prowadzący grup: | Patrycja Bobowska-Nastarzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Seminarium magisterskie z zakresu językoznawstwa ma na celu pomoc studentowi w stworzeniu pracy magisterskiej obejmującej swą tematyką językoznawstwo ogólne i romańskie. W trzecim semestrze modułu zajęć seminaryjnych z językoznawstwa, prowadzących do zredagowania pracy dyplomowej, student kontynuuje zaawansowane badania naukowe, pracuje nad poszczególnymi składowymi pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie na 3 semestrze studiów drugiego stopnia ma na celu pogłębione badania naukowe i redagowanie poszczególnych części pracy magisterskiej, związane z krytyką i wymianą opinii z promotorem i resztą grupy. |
|
Literatura: |
Zindywidualizowana. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Bobowska-Nastarzewska | |
Prowadzący grup: | Patrycja Bobowska-Nastarzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
W trzecim semestrze modułu zajęć seminaryjnych z językoznawstwa, prowadzących do zredagowania pracy dyplomowej, student kontynuuje zaawansowane badania naukowe, pracuje nad poszczególnymi składowymi pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
Seminarium magisterskie na 3 semestrze studiów drugiego stopnia ma na celu pogłębione badania naukowe i redagowanie poszczególnych części pracy magisterskiej, związane z krytyką i wymianą opinii z promotorem i resztą grupy. |
|
Literatura: |
Zindywidualizowana. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.