Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2515-s1WLHI3L-SEM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0288) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące sztuki i przedmioty humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego i hiszpańskiego na poziomie B1-B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy studenta: 300 godzin Godziny kontaktowe: 30 godzin Konsultacje: 5 godzin Praca własna studenta: 265 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W4: ma podstawową wiedzę o literaturze włoskojęzycznej lub hiszpańskojęzycznej obejmującą jej periodyzację, genologię oraz twórczość wybranych autorów (K_W04) W5:Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych na tematy z zakresu studiowanej dyscypliny w języku rodzimym i obcym (K_W05) W8: ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych warunkujących rozwój Włoch lub Hiszpanii i krajów hiszpańskojęzycznych (K_W08) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U2:Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty z języka/języków danego obszaru kulturowego (K_U02) U7:Potrafi pracować wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego K_U07 U14:Posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku polskim i/lub w języku/językach danego obszaru kulturowego z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i innych źródeł ( K_U14) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju (K_K01) K3: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03) K5: docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe Włoch i ma świadomość odpowiedzialności za ich zachowanie (K_K05) |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjno-problemowy; analiza tekstów w grupie i samodzielnie; projekty pisemne; dyskusja na platformach w trybie zdalnym. Dyskusja, prezentacja na platformach uniwersyteckich, w trybie zdalnym lub stacjonarnym. Metody podające: wykład informacyjny; metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny z elementami dyskusji i wymiany stanowisk; metody integracyjne i oparte na współpracy. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody integracyjne |
Skrócony opis: |
Seminarium dyplomowe ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat metodologii pisania rozprawy naukowej z zakresu językoznawstwa ogólnego, lingwistyki stosowanej, dydaktyki języków obcych, traduktologii, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa hiszpańskiego i hispanoamerykańskiego. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student: - zapozna się ze specyfiką prac naukowych, a w szczególności z opisem zasad konstrukcji pracy dyplomowej; - pozna podstawy metodologii i warsztatu badań, w tym metodę wnioskowania, uzasadniania i weryfikacji; - przeprowadzi analizę cząstkową wybranych tematów w celu zdobywania umiejętności metodologicznych do prowadzenia bardziej złożonych i samodzielnych badań; - dokona wyboru tematu pracy dyplomowej, który podda stopniowej analizie badawczej; - opracuje konspekt pracy i sporządzi podstawową bibliografię; - pozna sposoby zdobywania, selekcji i gromadzenia tekstów związanych z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej; - zdobędzie wiedzę na temat opracowania pozycji bibliograficznych oraz sporządzania przypisów; - rozwinie umiejętności publicznej prezentacji własnych tez i dyskusji nad nimi podczas przedstawiania fragmentów pracy na zajęciach. |
Literatura: |
Literatura ogólna: Stachowiak, Zenon (2000). Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa: Agencja Wydawnicza ULMAK. Zbroińska, Barbara (2002). Piszę pracę licencjacką i magisterską, Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej. Zenderowski, Radosław (2009). Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu. Literatura z kulturoznawstwa hiszpańskiego: Mondino, R. (2007). Carrusel. El Mundo de habla hispana. La Spiga Languages. Uriz F. J., Harling B. (1995). En España. London. Chancerel. Uriz F. J., Harling B. (1995). En el mundo hispánico. London. Chancerel. Literatura z literaturoznawstwa hiszpańskiego: Alborg, Juan Luis. Historia de la Literatura española, 1 y 2. Madrid: Gredos, 1997-99. Barros, Rocío Lorenzo. Curso de literatura española como lengua extranjera. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2010. Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 1. De los orígenes al siglo XVII. Madrid: Istmo, 2006. Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 2. Siglos XVIII y XIX. Madrid: Istmo, 2006. Literatura z językoznawstwa hiszpańskiego: Alarcos Llorach, E. (1994), Gramática de la lengua española, Madrid: Espasa Calpe. Bosque I. y V. Demonte (eds.) (1999), Gramática descriptiva de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros. Hernández Alonso, C. (1984), Gramática funcional de la lengua española, Madrid: Editorial Gredos [1992]. Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009), Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru zimowego - przedstawienie wstępnego planu pracy wraz z bibliografią. Zaliczenie semestru letniego - przedstawienie całości pracy do akceptacji (lub jej 70%) wraz z całościową bibliografią i streszczeniem w języku polskim. Zajęcia odbywają się stacjonarnie albo na platformach zdalnych, uniwersyteckich, typ i użycie platformy jest uzależnione od prowadzącego. Wszystko według rozporządzeń rektorskich. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.