Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2515-s1WLHI3L-SEM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0288) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące sztuki i przedmioty humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Wymagania wstępne:

Znajomość języka włoskiego i hiszpańskiego na poziomie B1-B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Całkowity nakład pracy studenta: 300 godzin

Godziny kontaktowe: 30 godzin

Konsultacje: 5 godzin

Praca własna studenta: 265 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W4: ma podstawową wiedzę o literaturze włoskojęzycznej lub hiszpańskojęzycznej obejmującą jej periodyzację, genologię oraz twórczość wybranych autorów (K_W04)

W5:Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych na tematy z zakresu studiowanej dyscypliny w języku rodzimym i obcym (K_W05)

W8: ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych warunkujących rozwój Włoch lub Hiszpanii i krajów hiszpańskojęzycznych (K_W08)


Efekty uczenia się - umiejętności:

U2:Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty z języka/języków danego obszaru kulturowego (K_U02)

U7:Potrafi pracować wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego K_U07

U14:Posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku polskim i/lub w języku/językach danego obszaru kulturowego z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i innych źródeł ( K_U14)



Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju (K_K01)

K3: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03)

K5: docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe Włoch i ma świadomość odpowiedzialności za ich zachowanie (K_K05)

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy; analiza tekstów w grupie i samodzielnie; projekty pisemne; dyskusja na platformach w trybie zdalnym.

Dyskusja, prezentacja na platformach uniwersyteckich, w trybie zdalnym lub stacjonarnym. Metody podające: wykład informacyjny; metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny z elementami dyskusji i wymiany stanowisk; metody integracyjne i oparte na współpracy.

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- referatu
- seminaryjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody integracyjne
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Seminarium dyplomowe ma na celu przekazanie studentom wiedzy na temat metodologii pisania rozprawy naukowej z zakresu językoznawstwa ogólnego, lingwistyki stosowanej, dydaktyki języków obcych, traduktologii, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa hiszpańskiego i hispanoamerykańskiego.

Pełny opis:

Podczas zajęć student:

- zapozna się ze specyfiką prac naukowych, a w szczególności z opisem zasad konstrukcji pracy dyplomowej;

- pozna podstawy metodologii i warsztatu badań, w tym metodę wnioskowania, uzasadniania i weryfikacji;

- przeprowadzi analizę cząstkową wybranych tematów w celu zdobywania umiejętności metodologicznych do prowadzenia bardziej złożonych i samodzielnych badań;

- dokona wyboru tematu pracy dyplomowej, który podda stopniowej analizie badawczej;

- opracuje konspekt pracy i sporządzi podstawową bibliografię;

- pozna sposoby zdobywania, selekcji i gromadzenia tekstów związanych z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej;

- zdobędzie wiedzę na temat opracowania pozycji bibliograficznych oraz sporządzania przypisów;

- rozwinie umiejętności publicznej prezentacji własnych tez i dyskusji nad nimi podczas przedstawiania fragmentów pracy na zajęciach.

Literatura:

Literatura ogólna:

Stachowiak, Zenon (2000). Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa: Agencja Wydawnicza ULMAK.

Zbroińska, Barbara (2002). Piszę pracę licencjacką i magisterską, Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.

Zenderowski, Radosław (2009). Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.

Literatura z kulturoznawstwa hiszpańskiego:

Mondino, R. (2007). Carrusel. El Mundo de habla hispana. La Spiga Languages.

Uriz F. J., Harling B. (1995). En España. London. Chancerel.

Uriz F. J., Harling B. (1995). En el mundo hispánico. London. Chancerel.

Literatura z literaturoznawstwa hiszpańskiego:

Alborg, Juan Luis. Historia de la Literatura española, 1 y 2. Madrid: Gredos, 1997-99.

Barros, Rocío Lorenzo. Curso de literatura española como lengua extranjera. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 2010.

Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 1. De los orígenes al siglo XVII. Madrid: Istmo, 2006.

Introducción a la literatura española a través de los textos. Vol. 2. Siglos XVIII y XIX. Madrid: Istmo, 2006.

Literatura z językoznawstwa hiszpańskiego:

Alarcos Llorach, E. (1994), Gramática de la lengua española, Madrid: Espasa Calpe.

Bosque I. y V. Demonte (eds.) (1999), Gramática descriptiva de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros.

Hernández Alonso, C. (1984), Gramática funcional de la lengua española, Madrid: Editorial Gredos [1992].

Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009), Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestru zimowego - przedstawienie wstępnego planu pracy wraz z bibliografią. Zaliczenie semestru letniego - przedstawienie całości pracy do akceptacji (lub jej 70%) wraz z całościową bibliografią i streszczeniem w języku polskim.

Zajęcia odbywają się stacjonarnie albo na platformach zdalnych, uniwersyteckich, typ i użycie platformy jest uzależnione od prowadzącego. Wszystko według rozporządzeń rektorskich.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)