Zawodowe warsztaty antropologiczne - archiwum
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2525-s1ETN2Z-ZWA-A |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Zawodowe warsztaty antropologiczne - archiwum |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Gotowość do przyswojenia nowych wiadomości i umiejętności w archiwum. |
Rodzaj przedmiotu: | kanon (atrybut wycofany) |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe przewidywane w planie studiów dla danego przedmiotu. 2. Godziny konsultacji indywidualnych studenta/słuchacza/ uczestnika kursu. 3. Przygotowanie i uczestnictwo w zajęciach. 4. Przygotowanie prac, projektów. 5. Czytanie literatury. |
Efekty uczenia się - wiedza: | - Ma uporządkowaną wiedzę, obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu archiwistyki. - Student zna cele i zadania archiwum, pojmuje specyfikę archiwistyki. - Ma wiedzę o archiwach i instytucjach kultury w Polsce i na świecie, zna ich specyfikę i różnice między nimi. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - Ma wiedzę obejmującą teorię z zakresu archiwistyki i potrafi ją wykorzystać przy prowadzeniu badań antropologicznych. - Ma wiedzę dotyczącą Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej i potrafi ją wykorzystać w praktyce. - Potrafi wykorzystać we własnych opracowaniach i dyskusji samodzielnie wyszukane materiały. - Potrafi zinterpretować wybrane aspekty działań archiwalnych. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadań. Pojmuje konieczność samodzielnego doskonalenia zdobytych umiejętności. - Potrafi pracować w grupie, przyjmując w jej ramach rozmaite funkcje. |
Metody dydaktyczne: | - Wykład informacyjny. - Opis. - Pogadanka. - Ćwiczenia. - Referat. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z podstawowymi elementami wiedzy i praktyki archiwalnej. Tematyka zajęć obejmuje terminy archiwalne, wiedzę o archiwistyce i jej praktyczne wykorzystanie w badaniach. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest oswojenie się z instytucją jaką jest archiwum oraz poznanie i umiejętne wykorzystanie różnych rodzajów źródeł archiwalnych. Program zajęć: - Wprowadzenie do terminologii archiwalnej. - Przedstawienie sieci archiwalnej w Polsce. - Archiwa Społeczne i Etnologiczne w Polsce. - Archiwa w Internecie, prezentacje. - Tradycyjne i Współczesne Pomoce archiwalne (w tym bazy danych: szukaj w archiwach, SEZAM, PRADZIAD, ELA, IZA, Genealogia w Archiwach). - Poszukiwania genealogiczne w Internecie. - Archiwa na Świecie. - Wprowadzenie zagadnienia egodokumentu. Studium przypadku na źródłach archiwalnych. - Zajęcia w archiwum, zamawianie materiałów, kwerendy. - Wycieczka po toruńskich archiwach. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Aktywność, - Realizacja projektu, - Obecność na zajęciach, - Inne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.