Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2525-s1ETN3Z-SEM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Etnologia s1, przedmioty obowiązkowe dla 1 semestru 3 roku |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: Zna i potrafi prawidłowo zastosować metody i techniki badawcze właściwe dla etnologii (H1A_W03). Rozumie konieczność dbałości o prawa autorskie i osobowe (H1A_W08). Posiada podstawową wiedzę terminologiczną i merytoryczną z zakresu nauk humanistycznych, etnologii i antropologii kulturowej, a także ponadprzeciętną znajomość tematyki projektowanego opracowania dyplomowego (H1A_W03, H1A_W04, H1A_W05, H1A_W06, H1A_W07). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: Potrafi, z pomocą prowadzącego, przygotować samodzielne badania etnologiczne (H1A_U01, H1A_U02, H1A_U05, H1A_U08). Potrafi opracowywać i analizować materiały zastane (H1A_U01, H1A_U02). Potrafi opracowywać i analizować różnorodne materiały wywołane (H1A_U01, H1A_U02) Potrafi sformułować podstawowe konsekwencje zastosowania różnorodnych sposobów interpretacji kultur w badaniach humanistycznych (H1A_U04). Potrafi zastosować praktycznie różnorodne metody i techniki badawcze właściwe dla etnologii (wraz z rejestracją danych), (H1A_U04, H1A_U02). Potrafi zidentyfikować konsekwencje przyjęcia określonych postaw w interpretacji zjawisk kulturowych (H1A_U04) Potrafi prowadzić krytyczną dyskusję naukową w celu podniesienia jakości własnych opracowań (H1A_U06). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: Ma świadomość zakresu swojej wiedzy o rozwoju humanistyki i rozumie potrzebę samokształcenia (H1A_K01). Dostrzega, identyfikuje i rozstrzyga problemy etyczne dotyczące prowadzenia badań etnologicznych (historycznych i współczesnych), (H1A_K04.) Rozumie istotę i potrzebę humanistycznej wrażliwości społecznej w życiu codziennym i podczas prowadzenia badań (H1A_K04). Rozumie problemy związane z celowością i konsekwencjami zastosowania określonych prób, metod i technik badawczych (H1A_K04). |
Metody dydaktyczne: | Praca ze studentem uwzglednia jego indywidualne potrzeby, związane ze wstepnym przygotowaniem metodologicznym i specyfiką podjetego przez niego tematu pracy dyplomowej (licencjackiej). |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - seminaryjna |
Skrócony opis: |
Udział studentów w seminarium dyplomowym ma służyć realizacji własnego projektu pracy licencjackiej. W tym celu studenci wykorzystują całokształt wiedzy zdobytej w trakcie poprzednich lat studiów. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest doprowadzenie studentów do przygotowania oraz finalizacji projektu własnej pracy licencjackiej. Służą temu regularne konsultacje, dyskusje, samodzielnie prowadzone kwerendy biblioteczne i źródłowe, a także praca w terenie oraz przygotowanie konspektu i wykonywana systematycznie redakcja tekstu licencjatu. |
Literatura: |
Szczegółowy dobór literatury jest uzależniony od tematu pracy licencjackiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w zajęciach, udział w dyskusjach, zebranie bibliografii, zebranie materiału empirycznego do analizy, przygotowanie konspektu pracy licencjackiej, przygotowanie tekstu licencjatu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kalniuk, Wojciech Olszewski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kalniuk, Wojciech Olszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie ogólnym (niezależnym od cyklu) |
|
Pełny opis: |
ZASADY odbywania zajęć w trybie online Sytuacja spowodowana pandemią wymaga uważności, zarówno ze strony prowadzącego, jak i studentów. Równocześnie, praca w trybie zdalnym, w żadnym wypadku, nie oznacza obniżenia poziomu nauczania i wymagań stawianych studentom. Wręcz przeciwnie. Studenci powinni uzmysłowić sobie, że ten szczególny tryb nauczania wymaga od nich zwiększonego nakładu pracy własnej. W przypadku konieczności prowadzenia zajęć wyłącznie w trybie zdalnym, prowadzący udostępni materiały w postaci plików tekstowych, wizualnych, prezentacji i innych, lub wskaże z jakiego zasobu je pobrać samodzielnie. Zajęcia, generalnie, będą się odbywały w wymiarze czasowym przewidzianym w programie studiów. Godziny zajęć pozostają te same, jak wskazane w planie studiów. Łączenie odbywać się będzie za pośrednictwem platform MS Teams i Moodle (w trybie audio). Obecność studentów na zajęciach jest obowiązkowa (z wyłączeniem dozwolonych absencji). Prowadzący udostępnia swój numer telefonu w celu prowadzenia konsultacji, także poza godzinami dyżurów (via sieć telefoniczna, czy też Whatsup). Zasady zaliczenia przedmiotu: Zostaną ustalone i omówione na zajęciach organizacyjnych. Zaliczenia odbędą się, w razie konieczności, także online. Wówczas konieczne będzie zapewnienie sobie dobrego/wystarczającego połączenia audio i wideo. Zakres wymaganej znajomości materiału będzie omówiony na zajęciach organizacyjnych (inicjujących). Termin i godzina zaliczeń/egzaminów, zostaną ustalone przynajmniej dwa tygodnie przed ich terminem. |
|
Literatura: |
jak w części - niezależnie od cyklu |
|
Uwagi: |
Zasady prowadzenia zajęć zdalnych znajdują się w Opisie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Beszterda, Rafał Kleśta-Nawrocki | |
Prowadzący grup: | Rafał Beszterda, Rafał Kleśta-Nawrocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie ogólnym (niezależnym od cyklu) |
|
Pełny opis: |
ZASADY odbywania zajęć w trybie online Sytuacja spowodowana pandemią wymaga uważności, zarówno ze strony prowadzącego, jak i studentów. Równocześnie, praca w trybie zdalnym, w żadnym wypadku, nie oznacza obniżenia poziomu nauczania i wymagań stawianych studentom. Wręcz przeciwnie. Studenci powinni uzmysłowić sobie, że ten szczególny tryb nauczania wymaga od nich zwiększonego nakładu pracy własnej. W przypadku konieczności prowadzenia zajęć wyłącznie w trybie zdalnym, prowadzący udostępni materiały w postaci plików tekstowych, wizualnych, prezentacji i innych, lub wskaże z jakiego zasobu je pobrać samodzielnie. Zajęcia, generalnie, będą się odbywały w wymiarze czasowym przewidzianym w programie studiów. Godziny zajęć pozostają te same, jak wskazane w planie studiów. Łączenie odbywać się będzie za pośrednictwem platform MS Teams i Moodle (w trybie audio). Obecność studentów na zajęciach jest obowiązkowa (z wyłączeniem dozwolonych absencji). Prowadzący udostępnia swój numer telefonu w celu prowadzenia konsultacji, także poza godzinami dyżurów (via sieć telefoniczna, czy też Whatsup). Zasady zaliczenia przedmiotu: Zostaną ustalone i omówione na zajęciach organizacyjnych. Zaliczenia odbędą się, w razie konieczności, także online. Wówczas konieczne będzie zapewnienie sobie dobrego/wystarczającego połączenia audio i wideo. Zakres wymaganej znajomości materiału będzie omówiony na zajęciach organizacyjnych (inicjujących). Termin i godzina zaliczeń/egzaminów, zostaną ustalone przynajmniej dwa tygodnie przed ich terminem. |
|
Literatura: |
jak w części - niezależnie od cyklu |
|
Uwagi: |
Zasady prowadzenia zajęć zdalnych znajdują się w Opisie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Kleśta-Nawrocki, Marcin Lisiecki | |
Prowadzący grup: | Rafał Kleśta-Nawrocki, Marcin Lisiecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie ogólnym (niezależnym od cyklu) |
|
Pełny opis: |
ZASADY odbywania zajęć w trybie online Sytuacja spowodowana pandemią wymaga uważności, zarówno ze strony prowadzącego, jak i studentów. Równocześnie, praca w trybie zdalnym, w żadnym wypadku, nie oznacza obniżenia poziomu nauczania i wymagań stawianych studentom. Wręcz przeciwnie. Studenci powinni uzmysłowić sobie, że ten szczególny tryb nauczania wymaga od nich zwiększonego nakładu pracy własnej. W przypadku konieczności prowadzenia zajęć wyłącznie w trybie zdalnym, prowadzący udostępni materiały w postaci plików tekstowych, wizualnych, prezentacji i innych, lub wskaże z jakiego zasobu je pobrać samodzielnie. Zajęcia, generalnie, będą się odbywały w wymiarze czasowym przewidzianym w programie studiów. Godziny zajęć pozostają te same, jak wskazane w planie studiów. Łączenie odbywać się będzie za pośrednictwem platform MS Teams i Moodle (w trybie audio). Obecność studentów na zajęciach jest obowiązkowa (z wyłączeniem dozwolonych absencji). Prowadzący udostępnia swój numer telefonu w celu prowadzenia konsultacji, także poza godzinami dyżurów (via sieć telefoniczna, czy też Whatsup). Zasady zaliczenia przedmiotu: Zostaną ustalone i omówione na zajęciach organizacyjnych. Zaliczenia odbędą się, w razie konieczności, także online. Wówczas konieczne będzie zapewnienie sobie dobrego/wystarczającego połączenia audio i wideo. Zakres wymaganej znajomości materiału będzie omówiony na zajęciach organizacyjnych (inicjujących). Termin i godzina zaliczeń/egzaminów, zostaną ustalone przynajmniej dwa tygodnie przed ich terminem. |
|
Literatura: |
jak w części - niezależnie od cyklu |
|
Uwagi: |
Zasady prowadzenia zajęć zdalnych znajdują się w Opisie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.