Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Emotional Impact of Digital Games

General data

Course ID: 2555-s1KUL3Z-PWNM-EO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Emotional Impact of Digital Games
Name in Polish: Emocjonalne oddziaływanie gier cyfrowych
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups: (in Polish) Przedmioty do wyboru z zakresu nowych mediów - 31 - Kulturoznawstwo s1
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Expository teaching methods:

- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- case study

Online teaching methods:

- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking

Short description: (in Polish)

Kurs poświęcony jest roli i funkcjonowaniu narracji, historii i fabuły w grach cyfrowych w kontekście wywoływania w osobie grającej reakcji emocjonalnej, a konretnie gratyfikacji eudajmonicznej. W trakcie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych i wybranych gatunków, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz narzędziami pozwalającymi grom wzbudzanie w graczach emocji, wyróżniającymi to medium i jego teksty na tle innych mediów.

Full description: (in Polish)

Kurs poświęcony jest roli i funkcjonowaniu narracji, historii i fabuły w grach cyfrowych w kontekście wywoływania w osobie grającej reakcji emocjonalnej, a konretnie gratyfikacji eudajmonicznej. W trakcie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych i wybranych gatunków, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz narzędziami pozwalającymi grom wzbudzanie w graczach emocji, wyróżniającymi to medium i jego teksty na tle innych mediów.

Zakres tematów obejmuje następujące bloki tematyczne:

→ pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge)

→ elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii)

→ sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność)

→ balans ludyczno-narracyjny

→ zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii)

Bibliography: (in Polish)

Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.”

Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.”

Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge

Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press

Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena za uczestnictwo w kursie (40%).

Wykonanie projektu w postaci prezentacji przedstawiającej emocjonalne oddziaływanie wybranej gry cyfrowej (praca grupowa z podziałem na role) (60%)

Internships: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Artur Duda, Katarzyna Marak
Group instructors: Katarzyna Marak
Course homepage: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3988
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Discussion seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-19
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Artur Duda, Katarzyna Marak
Group instructors: Katarzyna Marak
Course homepage: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5517
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Discussion seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (past)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-23
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Marak, Marzenna Wiśniewska
Group instructors: Katarzyna Marak
Course homepage: https://moodle.umk.pl/enrol/instances.php?id=7067
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Short description:

Zakres tematów: → pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge)

→ elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii)

→ sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność)

→ balans ludyczno-narracyjny

→ zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii)

Bibliography:

Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.”

Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.”

Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge

Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press

Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016.

Classes in period "Winter semester 2025/26" (future)

Time span: 2025-10-01 - 2026-02-22
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Artur Duda, Katarzyna Marak
Group instructors: Katarzyna Marak
Course homepage: https://moodle.umk.pl/enrol/instances.php?id=7067
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Short description:

Zakres tematów: → pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge)

→ elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii)

→ sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność)

→ balans ludyczno-narracyjny

→ zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii)

Bibliography:

Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.”

Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.”

Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge

Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press

Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)