Emotional Impact of Digital Games
General data
Course ID: | 2555-s1KUL3Z-PWNM-EO |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0314) Sociology and cultural studies
|
Course title: | Emotional Impact of Digital Games |
Name in Polish: | Emocjonalne oddziaływanie gier cyfrowych |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty do wyboru z zakresu nowych mediów - 31 - Kulturoznawstwo s1 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Expository teaching methods: | - participatory lecture |
Exploratory teaching methods: | - case study |
Online teaching methods: | - exchange and discussion methods |
Short description: |
(in Polish) Kurs poświęcony jest roli i funkcjonowaniu narracji, historii i fabuły w grach cyfrowych w kontekście wywoływania w osobie grającej reakcji emocjonalnej, a konretnie gratyfikacji eudajmonicznej. W trakcie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych i wybranych gatunków, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz narzędziami pozwalającymi grom wzbudzanie w graczach emocji, wyróżniającymi to medium i jego teksty na tle innych mediów. |
Full description: |
(in Polish) Kurs poświęcony jest roli i funkcjonowaniu narracji, historii i fabuły w grach cyfrowych w kontekście wywoływania w osobie grającej reakcji emocjonalnej, a konretnie gratyfikacji eudajmonicznej. W trakcie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych i wybranych gatunków, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz narzędziami pozwalającymi grom wzbudzanie w graczach emocji, wyróżniającymi to medium i jego teksty na tle innych mediów. Zakres tematów obejmuje następujące bloki tematyczne: → pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge) → elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii) → sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność) → balans ludyczno-narracyjny → zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii) |
Bibliography: |
(in Polish) Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.” Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.” Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena za uczestnictwo w kursie (40%). Wykonanie projektu w postaci prezentacji przedstawiającej emocjonalne oddziaływanie wybranej gry cyfrowej (praca grupowa z podziałem na role) (60%) |
Internships: |
(in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Go to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Artur Duda, Katarzyna Marak | |
Group instructors: | Katarzyna Marak | |
Course homepage: | https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=3988 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Go to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Artur Duda, Katarzyna Marak | |
Group instructors: | Katarzyna Marak | |
Course homepage: | https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5517 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Go to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Marak, Marzenna Wiśniewska | |
Group instructors: | Katarzyna Marak | |
Course homepage: | https://moodle.umk.pl/enrol/instances.php?id=7067 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
|
Short description: |
Zakres tematów: → pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge) → elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii) → sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność) → balans ludyczno-narracyjny → zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii) |
|
Bibliography: |
Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.” Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.” Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. |
Classes in period "Winter semester 2025/26" (future)
Time span: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Artur Duda, Katarzyna Marak | |
Group instructors: | Katarzyna Marak | |
Course homepage: | https://moodle.umk.pl/enrol/instances.php?id=7067 | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
|
Short description: |
Zakres tematów: → pojęcie gratyfikacji eudajmonicznej oraz pojęcia powiązane (identyfikacja afektywna, sprawczość, współsprawczość, konflikt dramatyczny, emotional challenge) → elementy formalne gier cyfrowych (w szczególności te związane z opowiadaniem historii) → sposoby, w jakie gry cyfrowe mogą przedstawiać historię (narracja tradycyjna, push&pull, środowiskowa, emergent, linearność oraz nielinearność) → balans ludyczno-narracyjny → zmienny i wielopostaciowy charakter gier cyfrowych oraz aktualizacja gry cyfrowej (urzeczywistnianie i zapamiętywanie przez graczy powstającej historii) |
|
Bibliography: |
Cohen, Jonathan. 2001. “Defining Identification: A Theoretical Look at the Identification of Audiences With Media Characters.” Cole, Tom, and Marco Gillies. 2021. “Thinking and doing: Challenge, agency, and the eudaimonic experience in video games.” Fernández-Vara, Clara. 2015. Introduction to Game Analysis. New York: Routledge Isbister, Katherine. 2017. How Games Move Us: Emotion by Design. Cambridge, MA: MIT Press Marak, Katarzyna, i Miłosz Markocki. Aspekty funkcjonowania gier cyfrowych we współczesnej kulturze. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.