Film animowany
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2555-s2KUL2Z-FA-FNM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Film animowany |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru - specjalizacje - 21 - Kulturoznawstwo s2 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących historii i historii sztuki oraz zagadnień zrealizowanych na konwersatorium Film i telewizja w kulturze (zajęcia realizowane na I roku, 2 stopnia) |
Całkowity nakład pracy studenta: | 2 punkty ECTS. 30 godzin zajęciowych, 30 godzi praca własna(łącznie z przyswojeniem materiału audiowizualnego) |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W02 zna terminologię z zakresu antropologii kultury, teatrologii, filmoznawstwa, sztuk plastycznych, muzykologii na poziomie rozszerzonym K_W12 orientuje się w najważniejszych zjawiskach teatru niedramatycznego, niefabularnych form filmowych, w obszarze pogranicznym sztuk, widowisk i mediów K_W13 ma pogłębioną wiedzę na temat sztuki współczesnej (teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych itd.) najważniejszych tendencji, przemian, zjawisk i twórców |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02 posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod konstruowanie metod badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie antropologii kultury, filmoznawstwa, teatrologii |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K10 ma świadomość rangi i znaczenia teatru, filmu i innych dzieł sztuki i widowisk w kulturze polskiej i światowej |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają zapoznać studentki i studentów z różnymi aspektami historii i rozwoju sztuki animacji filmowej od XIX do XXI wieku, zarówno w Polsce jak i na świecie (Europa, USA, Kanada, Azja). Zajęcia obejmować będą także działania praktyczne, np. próbę zrealizowania filmu animowanego metodą poklatkową. |
Pełny opis: |
Tematy realizowane na zajęciach: Pionierzy animacji filmowej Imperium Walta Disneya - początki National Film Board of Canada i rozwój sztuki animacji (Norman McLaren, Ryam Larkin) Animowane światy Paula Driessena Studio Aardman - komedia stapsticowa, animowane cinema verite - nowe drogi tradycyjnej animacji Yuri Norstein w kontekście animacji na świecie Polska animacja/polscy animatorzy: Władysław Starewicz - "Ezop XX wieku" Polska Szkoła Animacji Polska animacja w XXI wieku Aninacja japońska - nie tylko anime: Animacja w Japonii przed II wojną światową Animacja i propaganda (animacja z czasów II wojny światowej: USA, Japonia) Kihachiro Kawamoto - multikulturowość i tradycja Dokument animowany - tematy, poetyka i antropologia zjawiska Animacja w teledyskach w XX i XXI wieku |
Literatura: |
"Polska animacja w XXI wieku", red. Małgorzata Kozubek, Tadeusz Szczepański, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, 2017 Paweł Sitkiewicz, "Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresy klasycznego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009 Paweł Sitkiewicz, "Polska szkoła animacji", słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011 Paweł Sitkiewicz, "Miki i myszy". Walt Disney i film rysunkowy w przedwojennej Polsce, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2012 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studentki i studenci oceniani są na podstawie aktywności na zajęciach, dwóch ćwiczeń i końcowej pracy zaliczeniowej. Charakter pracy zaliczeniowej (praca pisemna, multimedialna, projekt poświęcony filmowi animowanemu) ustalany jest przez prowadzącą zajęcia ze studentami w ciągu dwóch pierwszych tygodni zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Piotr Grochowski, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają zapoznać studentki i studentów z różnymi aspektami historii i rozwoju sztuki animacji filmowej od XIX do XXI wieku, zarówno w Polsce jak i na świecie (Europa, USA, Kanada, Azja) |
|
Pełny opis: |
Tematy realizowane na zajęciach: Pionierzy animacji filmowej Imperium Walta Disneya - początki National Film Board of Canada i rozwój sztuki animacji (Norman McLaren, Ryam Larkin) Animowane światy Paula Driessena Studio Aardman - komedia stapsticowa, animowane cinema verite - nowe drogi tradycyjnej animacji Yuri Norstein w kontekście animacji na świecie Polska animacja/polscy animatorzy: Władysław Starewicz - "Ezop XX wieku" Polska Szkoła Animacji Polska animacja w XXI wieku Aninacja japońska - nie tylko anime: Animacja w Japonii przed II wojną światową Animacja i propaganda (animacja z czasów II wojny światowej: USA, Japonia) Kihachiro Kawamoto - multikulturowość i tradycja Dokument animowany - tematy, poetyka i antropologia zjawiska Animacja w teledyskach w XX i XXI wieku |
|
Literatura: |
"Polska animacja w XXI wieku", red. Małgorzata Kozubek, Tadeusz Szczepański, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, 2017 Paweł Sitkiewicz, "Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresy klasycznego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009 Paweł Sitkiewicz, "Polska szkoła animacji", słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011 Paweł Sitkiewicz, "Miki i myszy". Walt Disney i film rysunkowy w przedwojennej Polsce, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2012 |
|
Uwagi: |
Z powodu pandemii i nowych wytycznych dotyczących nauczania w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021: 1. zajęcia odbywać się będą online w czasie rzeczywistym 2. zmianie ulegają zasady zaliczenia. Student otrzymuje zaliczenie na podstawie trzech ćwiczeń (realizowanych zdalnie) związanych z tematami zajęć. Forma ćwiczeń ustalana jest przez osobę prowadzącą zajęcia. Student ma ma wykonanie jednego ćwiczenia ok. dwóch tygodni. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają zapoznać studentki i studentów z różnymi aspektami historii i rozwoju sztuki animacji filmowej od XIX do XXI wieku, zarówno w Polsce jak i na świecie (Europa, USA, Kanada, Azja) |
|
Pełny opis: |
Tematy realizowane na zajęciach: Pionierzy animacji filmowej Imperium Walta Disneya - początki National Film Board of Canada i rozwój sztuki animacji (Norman McLaren, Ryam Larkin) Animowane światy Paula Driessena Studio Aardman - komedia stapsticowa, animowane cinema verite - nowe drogi tradycyjnej animacji Yuri Norstein w kontekście animacji na świecie Polska animacja/polscy animatorzy: Władysław Starewicz - "Ezop XX wieku" Polska Szkoła Animacji Polska animacja w XXI wieku Aninacja japońska - nie tylko anime: Animacja w Japonii przed II wojną światową Animacja i propaganda (animacja z czasów II wojny światowej: USA, Japonia) Kihachiro Kawamoto - multikulturowość i tradycja Dokument animowany - tematy, poetyka i antropologia zjawiska Animacja w teledyskach w XX i XXI wieku |
|
Literatura: |
"Polska animacja w XXI wieku", red. Małgorzata Kozubek, Tadeusz Szczepański, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, 2017 Paweł Sitkiewicz, "Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresy klasycznego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009 Paweł Sitkiewicz, "Polska szkoła animacji", słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011 Paweł Sitkiewicz, "Miki i myszy". Walt Disney i film rysunkowy w przedwojennej Polsce, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2012 |
|
Uwagi: |
Z powodu pandemii i nowych wytycznych dotyczących nauczania w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021: 1. zajęcia odbywać się będą online w czasie rzeczywistym 2. zmianie ulegają zasady zaliczenia. Student otrzymuje zaliczenie na podstawie trzech ćwiczeń (realizowanych zdalnie) związanych z tematami zajęć. Forma ćwiczeń ustalana jest przez osobę prowadzącą zajęcia. Student ma ma wykonanie jednego ćwiczenia ok. dwóch tygodni. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Duda, Sylwia Kołos | |
Prowadzący grup: | Sylwia Kołos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają zapoznać studentki i studentów z różnymi aspektami historii i rozwoju sztuki animacji filmowej od XIX do XXI wieku, zarówno w Polsce jak i na świecie (Europa, USA, Kanada, Azja) |
|
Pełny opis: |
Tematy realizowane na zajęciach: Pionierzy animacji filmowej Imperium Walta Disneya - początki National Film Board of Canada i rozwój sztuki animacji (Norman McLaren, Ryam Larkin) Animowane światy Paula Driessena Studio Aardman - komedia stapsticowa, animowane cinema verite - nowe drogi tradycyjnej animacji Yuri Norstein w kontekście animacji na świecie Polska animacja/polscy animatorzy: Władysław Starewicz - "Ezop XX wieku" Polska Szkoła Animacji Polska animacja w XXI wieku Aninacja japońska - nie tylko anime: Animacja w Japonii przed II wojną światową Animacja i propaganda (animacja z czasów II wojny światowej: USA, Japonia) Kihachiro Kawamoto - multikulturowość i tradycja Dokument animowany - tematy, poetyka i antropologia zjawiska Animacja w teledyskach w XX i XXI wieku |
|
Literatura: |
"Polska animacja w XXI wieku", red. Małgorzata Kozubek, Tadeusz Szczepański, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, 2017 Paweł Sitkiewicz, "Małe wielkie kino. Film animowany od narodzin do końca okresy klasycznego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009 Paweł Sitkiewicz, "Polska szkoła animacji", słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011 Paweł Sitkiewicz, "Miki i myszy". Walt Disney i film rysunkowy w przedwojennej Polsce, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2012 |
|
Uwagi: |
Z powodu pandemii i nowych wytycznych dotyczących nauczania w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021: 1. zajęcia odbywać się będą online w czasie rzeczywistym 2. zmianie ulegają zasady zaliczenia. Student otrzymuje zaliczenie na podstawie trzech ćwiczeń (realizowanych zdalnie) związanych z tematami zajęć. Forma ćwiczeń ustalana jest przez osobę prowadzącą zajęcia. Student ma ma wykonanie jednego ćwiczenia ok. dwóch tygodni. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.