Komparatystyka – współczesne kierunki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2591-s1KOMP2L-K-WK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Komparatystyka – współczesne kierunki |
Jednostka: | Wydział Humanistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień metodologii humanistyki i metodologii badań porównawczych na poziomie III semestru komparatystyki literacko-kulturowej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student/ka za zaliczenie zajęć otrzymuje 3 punkty ECTS, co odpowiada ok. 90 godz. pracy, z czego 35 godz. przypada na godziny kontaktowe z prowadzącymi zajęcia (udział w konwersatorium i konsultacje przy użyciu różnych kanałów komunikacji), a 65 godz. na pracę własną (czytanie zadanych tekstów, przygotowanie się do zajęć, wykonywanie zadań domowych, przygotowanie prezentacji i/lub prac pisemnych, przygotowanie się do końcowego zaliczenia semestru). |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zaliczeniu zajęć student/ka: K_W02 ma zaawansowaną wiedzę o terminologii i metodologii badań w dziedzinie komparatystyki literackiej i kulturowej; K_W05 ma zaawansowaną wiedzę o powiązaniach komparatystyki z pokrewnymi naukami humanistycznymi; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U05 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami właściwymi dla komparatystyki; K_U16 posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych badaczy oraz formułowania wniosków; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - biograficzna |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
Przedmiot wprowadza wiedzę na temat współczesnych kierunków w komparatystyce literackiej i kulturowej, rozwija umiejętność posługiwania się paradygmatami właściwymi dla tej dyscypliny. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy na temat współcześnie uprawianych nurtów badawczych w obrębie komparatystyki, ze szczególnym uwzględnieniem kierunków najnowszych, świeżo wyłonionych lub dopiero wyłaniających się. W tym zakresie przedmiot przynosi uzupełnienie i rozwinięcie wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach z metodologii humanistyki i metodologii badań porównawczych. Podczas zajęć studentki/studenci poznają również szkoły regionalne badań porównawczych, właściwe dla pewnych kręgów kulturowych (np. dla komparatystyki niemieckiej, francuskiej czy krajów słowiańskich). Istotnym elementem zajęć będzie – w odróżnieniu np. od metodologii badań porównawczych – nie tylko poznanie poszczególnych koncepcji, ale także ich użyć, tzn. tekstów pokazujących zastosowanie poszczególnych teorii, ich wykorzystanie, możliwości aplikacyjne w praktyce badawczej i analityczno-interpretacyjnej. |
Literatura: |
Podawana przez prowadzących w każdym semestrze na poziomie grupy zajęciowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dla zajęć w formie stacjonarnej i zdalnej: ocena bieżąca przygotowania do zajęć, aktywnego uczestnictwa w zajęciach, znajomości literatury przedmiotu i przygotowywania prac wskazanych przez osobę prowadzącą (np. prezentacji, referatu, pracy pisemnej). szczegółowe warunki i kryteria zaliczenia podają prowadzący zajęcia w opisie na poziomie grupy zajęciowej. (K_W02, 05, K_U5, 16, K_K01) |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Abriszewska, Magdalena Kowalska, Tomasz Waszak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kowalska, Tomasz Waszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
W razie konieczności pracy w formie zdalnej zajęcia prowadzone są w trybie synchronicznym lub asynchronicznym z wykorzystaniem następujących technik: platforma e-learningowa Moodle; 2) system wideokonferencji BigBlueButton; 3) Microsoft Teams (, przy użyciu odpowiednich metod dydaktycznych (patrz: podstawowe informacje o przedmiocie niezależnie od cyklu, Metody dydaktyczne w kształceniu online). Szczegółowe informacje w opisie zajęć - zob. "więcej informacji". |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.