Bioinformatics and Functional Genomics
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-OG-EN-BFG |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
|
Nazwa przedmiotu: | Bioinformatics and Functional Genomics |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.genomics-lab.com |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Studenci zdobywają wiedzę z zakresu biologii i weterynaryjnej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem - wykłady: 15 Godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Wiedza: i) Ma pogłębioną wiedzę z dyscyplin kierunkowych umożliwiającą pracę badawczą i działania praktyczne w zakresie weterynaria i biotechnologii ii) Zna zaawansowane oprogramowanie i specjalistyczne narzędzia bioinformatyczne wykorzystywane w weterynaria i biotechnologii iii) Wybiera optymalne techniki molekularne i technologie wykorzystywane w badaniach materiału genetycznego iv) Proponuje tematy projektów badawczych lub aplikacyjnych w dziedzinach nauki właściwych dla studiowanego kierunku |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Umiejętności: i) Stosuje zawansowane techniki właściwe do uzyskania założonych celów ii) Stosuje zaawansowane metody i techniki weterynaria i biologii molekularnej do rozwiązania zadania badawczego z dziedzin nauki właściwych dla studiowanego kierunku iii) Analizuje i interpretuje oryginalne prace badawcze zarówno w języku polskim jak i angielskim, iv) Formułuje i planuje samodzielnie zadania badawcze w dziedzinach nauk z zakresu weterynaria i biotechnologii wykonywane pod kierunkiem opiekuna v) Korzysta z pakietów oprogramowania do opisu uzyskanych wyników doświadczeń vi) Stosuje specjalistyczne narzędzia bioinformatyczne (BLAST, MIRA, Clustal, Muscle, pakiet PHYLIP) do otrzymania i analizy danych o charakterze specjalistycznym vii) Czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim w zakresie dziedzin nauki właściwych dla studiowanego kierunku |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | kompetencje: i) Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji osobistych ii) Jest świadomy postępu wiedzy w zakresie weterynaria i biologii molekularnej i biotechnologii, ale także ograniczeń jej wykorzystania w odniesieniu do człowieka i środowiska iii) Dostrzega relacje między rozwojem nowych technologii a podnoszeniem poziomu jakości życia. |
Metody dydaktyczne: | w formie "prezentacja power-point". |
Skrócony opis: |
Part-I: Analyzing DNA, RNA, and protein sequences in databases Part-II: Genome-wide analysis of RNA and protein Part-III: Genome analysis |
Pełny opis: |
Part-I: Access to sequence data and literature information, pairwise sequence alignment, basic local alignment search tool (BLAST), advanced database searching, multiple sequence alignment, Part-II: bioinformatic approaches to ribonucleic acid (RNA), gene expression: microarray data analysis and functional genomics, Part-III: completed genomes: viruses and bacteria, the eukaryotic chromosome, eukaryotic genomes: from parasites to primates and the human genome. |
Literatura: |
Textbook reading: 1. Bioinformatics and Functional Genomics: edited by Jonathan Pevsner, Wiley-Blackwell publisher. 2. Computational Text Analysis for Functional Genomics and Bioinformatics. edited by Raychoudhuri S., Oxford ebook lib. 3. Functional Genomics: A Practical Approach: Hunt and Livesey. Text books are available for the students at PGF. |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżące przygotowanie studentów do zajęć i ich aktywność, oraz w formie "prezentacja seminaryjna". |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.