Pracownia magisterska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-PM2BIOL-2-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
|
Nazwa przedmiotu: | Pracownia magisterska |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 r. biologii S2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - pracownia dyplomowa - 60 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wyszukiwanie i analiza literatury - 20 - przygotowanie pracy dyplomowej - 50 godzin - udział w konsultacjach - 20 Łącznie: 150 godzin (6 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student ma pogłębioną wiedzę teoretyczną z dyscyplin kierunkowych umożliwiającą pracę badawczą i działania praktyczne w zakresie biologii – K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W10, K_W11 W2: Zna specjalistyczną terminologię i język angielski w stopniu niezbędnym do posługiwania się specjalistyczną literaturą w zakresie nauk biologicznych – K_W16 W3: Definiuje zadanie i problem badawczy oraz dobiera właściwe metody eksperymentalne do ich rozwiązania – K_W03, K_W09, K_W11, K_W12 W4: Wykazuje znajomość zaawansowanych technik analitycznych, biochemicznych i molekularnych stosowanych w naukach biologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem metod w ramach wybranej specjalizacji oraz stosowanych podczas realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy magisterskiej – K_W03, K_W08, K_W09, K_W12 W5: Zna i rozumie aktualnie dyskutowane w literaturze specjalistycznej problemy związane z tematyką badań w ramach realizowanej pracy magisterskiej – K_W15 W6: Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa patentowego oraz etyki i jest przekonany o konieczności przestrzegania ich w przyszłej pracy zawodowej – K_W13, K_W14 W7: Zna zasady tworzenia form indywidualnej przedsiębiorczości – K_W18 W8: Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii – K_W17 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student samodzielnie wyszukuje i efektywnie korzysta z literatury naukowej oraz popularno-naukowej w języku polskim i angielskim w zakresie tematyki przygotowywanej pracy magisterskiej, posiada umiejętność selekcji oraz krytycznej oceny analizowanych danych oraz wyciągania wniosków – K_U01, K_U02, K_U04, K_U09, K_U11, K_U12 U2: Pod kierunkiem promotora planuje i realizuje powierzone zadanie badawcze, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki opierając się na danych literaturowych, krytycznie je dyskutuje oraz formułuje wnioski – K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10 U3: W celu realizacji powierzonego zadania badawczego stosuje zaawansowane techniki i metody nauk przyrodniczych – K_U03, K_U06, K_U08, K_U10 U4: Przygotowuje pracę magisterską zgodnie z regułami pisania oryginalnych prac naukowych – K_U04, K_U14, K_U15 U6: Przestrzega zasad etyki – K_U13 U5: Posiada umiejętność wyboru specjalizacji oraz planuje własną karierę zawodową – K_U16 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Krytycznie analizuje wyniki własnych badań oraz badań innych autorów i ma świadomość konieczności podejmowania działań podnoszących ich wartość i zwiększających efektywność pracy– K_K03, K_K04, K_K06 K2: Rozumie i konsekwentnie stosuje zasadę podnoszenia swoich kompetencji zawodowych z zakresu nauk przyrodniczych, również po skończeniu studiów, ma świadomość znaczenia podejmowania własnych inicjatyw – K_K01, K_K02, K_K07, K_K12, K_K13 K3: Ma świadomość odpowiedzialności za rzetelność przeprowadzonych analiz i ekspertyz oraz konieczności przestrzegania zasad etyki – K_K04, K_K05 K4: Jest chętny do pracy zespołowej i jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych – K_K09, K_K10, K_K11 K5: Jest świadomy roli społecznej absolwenta kierunku biologia i ryzyka wykonywanej działalności oraz ponoszenia odpowiedzialności w zakresie stosowanych metod badawczych – K_K04, K_K07, K_K09, K10, K_K12 |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: • eksponujące: pokaz • podające: opis, pogadanka • poszukujące: ćwiczeniowa, doświadczeń, laboratoryjna, projektu |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
W ramach pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską realizując powierzone zadanie badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz zgodnie z tematyką badań wybranej specjalizacji/katedry. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodologią pracy laboratoryjnej oraz pisania oryginalnych prac naukowych. W ramach zajęć pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską: formułuje problem badawczy, stawia cele, planuje eksperymenty z wykorzystaniem nowoczesnych, metod badawczych wybranej specjalizacji, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki, które dyskutuje z danymi literaturowymi, stawia hipotezy i formułuje wnioski, przygotowuje się do egzaminu magisterskiego |
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim zgodne z tematem realizowanej pracy magisterskiej wyszukane samodzielnie przez studenta oraz wskazane przez promotora pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz cząstkowych ocen z poszczególnych etapów realizowanej pracy magisterskiej K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10, K_W11, K_W12, K_W15, K_W16, K_U01, K_U02, K_U3, K_U04, K_U09, K_U11, K_U12, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K06, K_K07 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Niedojadło | |
Prowadzący grup: | Mateusz Augustyniak, Tomasz Kakareko, Agnieszka Kalwasińska, Agnieszka Ludwiczak, Anna Stanicka, Maria Swiontek Brzezinska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską realizując powierzone zadanie badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz zgodnie z tematyką badań wybranej specjalizacji/katedry. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodologią pracy laboratoryjnej oraz pisania oryginalnych prac naukowych. W ramach zajęć pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską: formułuje problem badawczy, stawia cele, planuje eksperymenty z wykorzystaniem nowoczesnych, metod badawczych wybranej specjalizacji, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki, które dyskutuje z danymi literaturowymi, stawia hipotezy i formułuje wnioski, przygotowuje się do egzaminu magisterskiego |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim zgodne z tematem realizowanej pracy magisterskiej wyszukane samodzielnie przez studenta oraz wskazane przez promotora pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Niedojadło | |
Prowadzący grup: | Anna Brożyna, Anna Hetmann, Agnieszka Kalwasińska, Agnieszka Richert, Anna Stanicka, Maria Swiontek Brzezinska, Marcin Woch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską realizując powierzone zadanie badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz zgodnie z tematyką badań wybranej specjalizacji/katedry. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodologią pracy laboratoryjnej oraz pisania oryginalnych prac naukowych. W ramach zajęć pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską: formułuje problem badawczy, stawia cele, planuje eksperymenty z wykorzystaniem nowoczesnych, metod badawczych wybranej specjalizacji, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki, które dyskutuje z danymi literaturowymi, stawia hipotezy i formułuje wnioski, przygotowuje się do egzaminu magisterskiego |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim zgodne z tematem realizowanej pracy magisterskiej wyszukane samodzielnie przez studenta oraz wskazane przez promotora pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Niedojadło | |
Prowadzący grup: | Anna Brożyna, Agnieszka Kalwasińska, Krzysztof Kasprzyk, Marcin Koprowski, Agnieszka Pawełek, Małgorzata Poznańska-Kakareko, Anna Stanicka, Maria Swiontek Brzezinska, Daniel Szarmach, Elżbieta Żbikowska, Janusz Żbikowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W ramach pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską realizując powierzone zadanie badawcze z zakresu nauk przyrodniczych oraz zgodnie z tematyką badań wybranej specjalizacji/katedry. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodologią pracy laboratoryjnej oraz pisania oryginalnych prac naukowych. W ramach zajęć pracowni magisterskiej student pod kierunkiem promotora/opiekuna naukowego przygotowuje pracę magisterską: formułuje problem badawczy, stawia cele, planuje eksperymenty z wykorzystaniem nowoczesnych, metod badawczych wybranej specjalizacji, analizuje i interpretuje uzyskane wyniki, które dyskutuje z danymi literaturowymi, stawia hipotezy i formułuje wnioski, przygotowuje się do egzaminu magisterskiego |
|
Literatura: |
1. Weiner J. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN, 2018. 2. Oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe w języku polskim i angielskim zgodne z tematem realizowanej pracy magisterskiej wyszukane samodzielnie przez studenta oraz wskazane przez promotora pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.