Edukacja zdrowotna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-EZ-1-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0900) Health and welfare
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacja zdrowotna |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza biologiczna z poziomu szkoły średniej |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładach - 15 - udział w ćwiczeniach – 15 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 15 - przygotowanie do egzaminu- 15 - przygotowanie do kolokwium - 15 |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 Posiada interdyscyplinarną wiedzę o zdrowiu i jego uwarunkowaniach - K_W02 W2 Zna podstawy teoretyczne oraz metodyczne kształtowania zdrowia w różnych grupach wiekowych - K_W09 W3 Zna mechanizmy i skutki wpływu aktywności ruchowej na organizm - K_W11 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 Potrafi wykorzystać wiedzę biologiczną o zdrowiu w komunikacji z otoczeniem - K_U05 U2 Jest świadomy znaczenia dbałości o zdrowie w cyklu życia - K_U06 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 Posiada zdolność krytycznego odnoszenia się do narracji o zdrowiu - K_K01 K2 Ma świadomość istniejących zagrożeń dla zdrowia K_K04 |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Cele: • Zwiększenie zainteresowania studentów problematyką własnego zdrowia oraz wspieranie ich działań w zakresie: • Identyfikowania własnych problemów zdrowotnych oraz ich rozwiązywania, • Ochrony, utrzymania oraz doskonalenia swojego zdrowia, • Kształtowanie postawy otwartości na problemy zdrowotne innych ludzi oraz dbałości o środowisko sprzyjające zdrowiu. |
Pełny opis: |
Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania zdrowia oraz zagrożenia związane z biomedycznym (przedmiotowym) modelem ciała. Znaczenie relacji międzyludzkich w utrzymaniu i umacnianiu zdrowia. Środowiskowe zagrożenia i szanse dla zdrowia. Zdrowotne znaczenie aktywności ruchowej. Stres i radzenie sobie ze stresem. Zdrowie w cyklu życia. Metody edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Woynarowska B, Edukacja zdrowotna Bishop G., Psychologia zdrowia Wrona-Wolny W. i wsp., Wypisy z wychowania zdrowotnego Literatura uzupełniająca: Woynarowska B. i wsp.,Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej Janiszewski M., Biomedyczne podstawy wychowania zdrowotnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: egzamin pisemny- np. W01—03, WU01 kolokwium- U02, K01, K02 dst- 60% dst plus- 65 % db- … 70%) db plus- 80% bdb- 90%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet, Jacek Szmalec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.