Health education
General data
Course ID: | 2600-SIW-EZ-1-S1 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0900) Health and welfare
|
Course title: | Health education |
Name in Polish: | Edukacja zdrowotna |
Organizational unit: | Faculty of Biological and Veterinary Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) Podstawowa wiedza biologiczna z poziomu szkoły średniej |
Type of course: | compulsory course |
Total student workload: | (in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładach - 15 - udział w ćwiczeniach – 15 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 15 - przygotowanie do egzaminu- 15 - przygotowanie do kolokwium - 15 |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) W1 Posiada interdyscyplinarną wiedzę o zdrowiu i jego uwarunkowaniach - K_W02 W2 Zna podstawy teoretyczne oraz metodyczne kształtowania zdrowia w różnych grupach wiekowych - K_W09 W3 Zna mechanizmy i skutki wpływu aktywności ruchowej na organizm - K_W11 |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) U1 Potrafi wykorzystać wiedzę biologiczną o zdrowiu w komunikacji z otoczeniem - K_U05 U2 Jest świadomy znaczenia dbałości o zdrowie w cyklu życia - K_U06 |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) K1 Posiada zdolność krytycznego odnoszenia się do narracji o zdrowiu - K_K01 K2 Ma świadomość istniejących zagrożeń dla zdrowia K_K04 |
Expository teaching methods: | - participatory lecture |
Exploratory teaching methods: | - practical |
Short description: |
(in Polish) Cele: • Zwiększenie zainteresowania studentów problematyką własnego zdrowia oraz wspieranie ich działań w zakresie: • Identyfikowania własnych problemów zdrowotnych oraz ich rozwiązywania, • Ochrony, utrzymania oraz doskonalenia swojego zdrowia, • Kształtowanie postawy otwartości na problemy zdrowotne innych ludzi oraz dbałości o środowisko sprzyjające zdrowiu. |
Full description: |
(in Polish) Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania zdrowia oraz zagrożenia związane z biomedycznym (przedmiotowym) modelem ciała. Znaczenie relacji międzyludzkich w utrzymaniu i umacnianiu zdrowia. Środowiskowe zagrożenia i szanse dla zdrowia. Zdrowotne znaczenie aktywności ruchowej. Stres i radzenie sobie ze stresem. Zdrowie w cyklu życia. Metody edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Woynarowska B, Edukacja zdrowotna Bishop G., Psychologia zdrowia Wrona-Wolny W. i wsp., Wypisy z wychowania zdrowotnego Literatura uzupełniająca: Woynarowska B. i wsp.,Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej Janiszewski M., Biomedyczne podstawy wychowania zdrowotnego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceniania: egzamin pisemny- np. W01—03, WU01 kolokwium- U02, K01, K02 dst- 60% dst plus- 65 % db- … 70%) db plus- 80% bdb- 90%) |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.