Marketing w kulturze fizycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SIW-M1-MK-2-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing w kulturze fizycznej |
Jednostka: | Wydział Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawy zarządzania |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 60 godz.): - udział w wykładach – 30h - udział w ćwiczeniach – 15h - konsultacje z nauczycielem akademickim – 15h Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 75 godz.): np. - przygotowanie do wykładu – 15h - przygotowanie do ćwiczeń – 15h - pisanie prac, projektów – 20h - czytanie literatury – 10h - przygotowanie do egzaminu – 15h Łącznie: 135 godz. (5 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student rozumie istotę wykorzystania działań marketingowych w sporcie oraz ich organizacyjne i etyczne uwarunkowania – K_W04, K_W10 W2: Student wymienia i opisuje metody i techniki marketingu w sporcie – K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu marketingu w celu poszerzania i polepszenia działalności organizacji skupionych w obrębie kultury fizycznej – K_U04. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: podczas tworzenia strategii marketingowej widzi zalety i jest zdolny do współpracy w zespole wielodyscyplinarnym K_K05 K2: student jest zdolny do organizacji i prowadzenia działań na rzecz interesu publicznego i zdaje sobie sprawę z konsekwencji różnych działań marketingowych - K_K09 |
Metody dydaktyczne: | Wykłady: Metoda dydaktyczna podająca: - wykład informacyjny (konwencjonalny) - studium przypadku - pogadanka Ćwiczenia: Metody dydaktyczne poszukujące: - studium przypadku, - klasyczna metoda problemowa - projektu, - sytuacyjna, - dyskusja, - wizyta studyjna. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie Studentom podstawowych działań z zakresu marketingu, które są i mogą być wykorzystywane przez organizacje kultury fizycznej. Studenci będą również realizować strategie marketingowe wybranych przez siebie organizacji, które to mogą być wybrane m.in. przez pomysły, propozycje zaprezentowane podczas wizyt studyjnych w organizacjach sportowych. |
Pełny opis: |
Treści realizowane podczas wykładów: 1. Podstawy marketingu 2. Marketing sportowy (marketing przez sport, marketing sportu, sponsoring) 3. Marketing 7P w sporcie 4. Badania marketingowe w sporcie 5. Satysfakcja klienta 6. Strategia marketingowa 7. Charakterystyka rynku sportu 8. Produkty sportu 9. Media społecznościowe w sporcie 10. Promocja w sporcie 11. Sponsoring w sporcie 12. Umowy sponsorskie i ich realizacja 13. Sprawozdania marketingowe 14. Outsourcing 15. Dobra luksusowe w kulturze fizycznej Treści realizowane podczas ćwiczeń: 1. Badanie satysfakcji kibiców klubu sportowego 2. Tworzenie kampanii marketingowej 3. Tworzenie strategii marketingowej 4. Działania sponsoringowe w kulturze fizycznej 5. Sprawozdania marketingowe 6. Inwentaryzacja przestrzeni marketingowej 7. Tworzenie i obliczania wartości mediowej |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004. 2. Kotler Ph., Marketing, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994. 3. Panfil R., Produkty sportowe. Identyfikacja, rozwój, dystrybucja, WSZiC, Wrocław 2012. 4. Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2012. 5. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011. 6. Shank M. D., Lyberger M. R., Sports marketing a strategic perspective, Routledge, London and New York 2015. 7. Beech J., Chadwick S. (ed.), The Marketing of Sport, Printice Hall, Essex 2007. 8. Pawlak Z., Smoleń A., Strategie zawodowych klubów sportowych w Polsce, Of. Wyd. SGH, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Hartley R. F., Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki, ONEPRESS, 2004. 2. Artykuły w czasopismach: Marketing, businessman.pl, Manager, Harvard Business Review, Zarządzanie na świecie, Zdrowie publiczne, Zdrowie i zarządzanie. 3. Halemba P. (red.), Wybrane aspekty zarządzania w kulturze fizycznej i turystyce cz. I, AWF Katowice 2009. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: wykład - egzamin pisemny w formie pytań otwartych – W1, W2, U1 ćwiczenia – aktywność i projekty W1, U1, U2, K1, K2 Kryteria oceniania: Wykład: egzamin ndst - poniżej 50% dst - 50-60% dst plus- 61-70% db- 71-80% db plus- 81-90% bdb- 91-100% Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów zdobytych z: a) projektów (8 pkt) b) aktywności (5pkt) c) raportu z satysfakcji kibiców (7 pkt) ndst – poniżej 50% dst- 50-60% dst plus- 61-70% db- 71-80% db plus- 81-90% bdb- 91-100% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka, Jakub Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Patrycja Gulak-Lipka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Gulak-Lipka, Jakub Szczepkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.